12:40 - 1398/03/15
کد خبر: 81608

در اولین روزهای تعطیلات عید فطر؛

اسکان40 هزار مسافر در سرعین/60 هزار نفر عازم شهر چشمه های بهشتی شدند

در اولین روزهای تعطیلات عید سعید فطر سرعین مقصد گردشگران از سراسر نقاط کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سرعین شهری کوچک در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل است و شهرت این شهر به دلیل وجود چشمه‌های آبگرم فراوان است و یکی از مناطق گردشگری استان اردبیل به شمار می رود.

سرعین به دلیل برخورداری از چشمه‌های آب گرم متعدد بسیار معروف بوده و همه ساله در فصل تابستان پذیرایی ایرانگردان و جهانگردان فراوانی است.

Related image

جعفر بذری مدیر عامل جامعه هتل ها ومراکز اقامتی استان اردبیل با اشاره به تعطیلات عید فطر به خبرنگار ما می گوید: تمامی مراکز اقامتی سرعین تکمیل ظرفیت شده اند؛ برابر نظارتهای انجام گرفته از مراکز اقامتی رسمی سرعین شامل هتل ها ،هتل آپارتمانها ومیهمانپذیرها  این مراکز قیمت های مصوب را رعایت کرده اند و بازرسی ها بصورت مداوم ادامه دارد.

سرعین سومین شهر در کشور به لحاظ وجود مراکز اقامتی است به طوری که 15 هزار تخت برای اسکان مسافران در این شهر 5 هزار نفری ایجاد شده است.
هم اکنون اغلب مسافران که جایی برای اسکان پیدا نکرده اند فضای سبز را برای اطراق انتخاب کرده اند .
فرماندار سرعین با اشاره به امار ورود مسافران به این شهر می گوید:حدود ۶۰ هزار مسافر تا کنون وارد شهر سرعین شده اند و سطح اشغال مراکز اقامتی به صورت ۱۰۰ در صد بوده که با تجمیع همه موارد ( خانه های شخصی؛ هتل ها خانه مسافرها؛ مدارس؛ وامکانات ادارات )نزدیک ۴۰ هزار مسافر اسکان داده شده است.
 
وی می افزاید:سالن های ورزشی آماده اسکان مسافرانی است که محل اقامت پیدا نکرده اند ولی به لحاظ وضعیت جوی مطلوب میمهانان هوای آزاد را ترجیح دادند.
Related image

در ۲ کیلومتری شرق شهر سرعین روستای تاریخی به نام کنزق وجود دارد. دراین روستا دره‌های متعددی وجود دارد که نام معروف‌ترین آنها ساری دره (دره زرد) است،این دره از تعدادی چشمه طبیعی با درختان گلابی و گیاه گیلیدیک و آب روان که از میان دره می‌گذرد برخوردار است.


دربالا دست این دره تپه‌ای به نام (حسین تپه سی) وجود دارد که در آن غارهای متعددی به چشم می خورد و این غارها مانند شهری در زیر کوه قرار گرفته‌اند که از این غارها اشیاء تاریخی متعددی یافت شده که مبین قدمت تاریخی این تپه‌ها و آثار زندگی در دوره‌های بسیار دور می‌باشد.

در ورودی سرعین روستای کلخوران و گلدشت با پوششی انبوهی از درختان، محلی برای اطراق مسافران است.

Related image

شهر جدید ایردموسی سرعین  که در 7 کیلومتری غرب اردبیل واقع شده نیز دره ای جنگلی زیبایی در خود جای داده است جمعیت این شهر نیز در تابستان افزایش می یابد و افرادی که به پایتخت مهاجرت کرده اند برای گذراندتعطیلات تابستانی به شهر خود بازمی گردند.

بزرگترین پیست اسکی ایران نیز در سرعین واقع شده است پیستی که تا هم اکنون نیز برفی است و در فاصله 12 کیلومتری شهر چشمه های بهشتی است.

سرعین هر ساله به گفته مسئولان میزبان 7 الی 8 میلیون مسافر است.

انتهای پیام/م