10:50 - 1398/03/22
کد خبر: 81655

شاعر پیشکسوت عاشورایی اردبیل درگذشت

محمد تقایی، شاعر پیشکسوت عاشورایی اردبیل که بیش از 60 سال با سروده‌هایش عزاداران حسینی را همراهی می کرد، به دیار باقی شتافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، محمد تقایی، شاعر پیشکسوت عاشورایی اردبیل که بیش از 60 سال با سروده‌هایش عزاداران حسینی را همراهی می کرد،صبح امروز به دیار باقی شتافت.

محمد تقایی در سال 1319  و در محله حاجی قهرمان اردبیل، در خانواده ای مذهبی و عاشق اهل بیت (ع) به دنیا آمد.هفت سال بیشتر نداشت که پا به پای پدر در مجالس وعظ و روضه عاشورایی را تجربه کرد.

این پیر غلام حسینی که بیش از 60 سال با سروده هایش عزاداران حسینی را میزبان طبعی می کرد، سرانجام پس از عمری خادمی اهل بیت(ع) شب 22 خردادماه 98 به دیار باقی شتافت.

تقایی از محضر شاعران بلند آوازه حسینی اردبیل همچون مرحومین غمگین ، ناطق ، صدر الممالکی ، نخستین ، شایق و تاج الشعرا یحیوی بهره ها برده است استاد در سرودن اشعار خود از منابع و کتب های تاریخی و معتبر همچون بحار الانوار و معراج السعاده و غیره استفاده می کرد.

 یادگار تقایی، افکار تقایی، سریر عشق، صلای عشق، برگ سبز تقایی، نماز عشق، سفیر عشق، شمیم عشق، نسیم عشق،در حریم بیضا  به زبان آذری و شقایق خونی به زبان فارسی، در حریم عشق دوازده جلد کتاب منتشرشده تقایی در قالب  شعر مرثیه است.

 

انتهای پیام/ج