20:03 - 1398/03/29
کد خبر: 81750

مراسم اختتامیه دومین اجلاس اکو در اردبیل + تصاویر

دومین اجلاس کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری سلامت در اردبیل با امضای تفاهم نامه ها و قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عصر امروز مراسم اختتامیه دومین اجلاس کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری سلامت در اردبیل با حضور ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و مقامات استانی در محل نمایشگاه بین المللی اردبیل برگزار شد.

حمایت استاندار اردبیل از سرمایه گذاران بخش گردشگری سلامت در استان  

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در مراسم پایانی این نشست سه روزه در اردبیل به برکان دومین اجلاس در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: برگزاری این رویداد بین المللی در اردبیل  عزم ما را برای توسعه گردشگری سلامت در استان جدی تر کرده بطوریکه استان اردبیل با تمام ظرفیت خود آماده حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در این راستا است.

وی به بسته های حمایتی سرمایه گذاری در اردبیل نیز اشاره کرد و گفت:  راه اندازی هتل 5 ستاره، کارخانه تولید دارو و چند طرح در حوزه گردشگری سلامت به برکت این اجلاس عملیاتی شده است.

برگزاری رویدادهای بین المللی از مهمترین ملزومات رشد  و بلوغ یک منطقه است

بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی در این مراسم اجلاس اکو را یکی از رویدادهای قابل توجه در سطح بین‌الملل دانست و گفت: یک منطقه برای رشد و توسعه نیازمند برپایی رویدادهای متنوع در سطح بین‌الملل است.

کمتر از سه درصد نیاز دارویی کشور، وارداتی است

بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس نیز با بیان اینکه خدمات بهداشتی در سال‌های اخیر با افزایش همراه است و کشور با پیشرفت قابل توجهی مواجه شده است، گفت: کمتر از سه درصد داروی مورد نیاز وارد می‌شود و با وجود تحریم ها نیازهای دارویی در خود کشور تامین می‌شود.

آب های معدنی اردبیل، نماد گردشگری سلامت در منطقه

محمدرضا رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در حاشیه مراسم اختتامیه دومین اجلاس اکو در اردبیل  گفت: آب های معدنی استان اردبیل به عنوان یک نماد گردشگری سلامت اردبیل و حتی کشور خود را به دنیا معرفی می کند.
 
وی با بیان اینکه در نظر داریم قابلیت های گردشگری سلامت و توانمندی های درمانی استان اردبیل را به کشور های حاضر در این اجلاس و همچنین بیمارستان های داخلی شرکت کننده معرفی کنیم، گفت: فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت و مسائل روز پزشکی دنیا با حضور کشور های عضو اجلاس و همچنین سایر کشور ها از نقاط مختلف دنیا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد‌ که ما نیز سعی می کنیم از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم.
 
رضایی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای موجود در حوزه آب های معدنی استان اردبیل این ظرفیت خود را به عنوان یک نماد گردشگری سلامت اردبیل و حتی کشور خود را به دنیا معرفی می کند و در این خصوص پزشکانی به کشور  ترکیه جهت گذراندن  دوره آب درمانی پزشکی اعزام می شوند.
 
طرح های گردشگری سلامت، فرصت های اقتصادی و اشتغال را به ارمغان می اورد
قدرت اخوان اکبری رییس داشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز گفت: اجرای طرح های گردشگری سلامت در اردبیل باعث افزایش فرصت های اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خواهد شد 
وی تصریح کرد: ما سعی در استفاده از ظرفیت های طب سنتی و درمانی را داریم و بدین منظور پزشک هایی جهت آموزش به دانشگاه های معتبر ترکیه اعزام خواهیم کرد.
اعطای گواهینامه حضور در اجلاس به شرکت کنندگان، امضای تفاهم نامه های متعدد همکاری بین اعضای سازمان اکو، و قرائت قطعنامه و بیانیه پایانی اجلاس دوم از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه در اردبیل بود.
انتهای پیام/ج