11:23 - 1398/04/19
کد خبر: 81965

در یک عمل جراحی نادر و بی سابقه توسط پزشک اردبیلی اتفاق افتاد؛

خارج کردن جسم فلزی خارجی از حفره چشم

در یک عمل جراحی نادر و بی سابقه توسط، پزشک اردبیلی جسم فلزی خارجی را از حفره چشم یک بیمار بدون آسیب دیدهگی به بینایی بیمار خارج کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،پویان سیگاری جراح دهان،فک و صورت و استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 10 روز قبل خانمی که دراثر برخورد جسم فلزی به گردن و خارج شدن از حفره چشم و ماندن جسم در همان محل  با خونریزی از بینی به اورژانس بیمارستان فاطمی مراجعه کرده بود.

وی افزود:پس از ویزیت و اقدامات درمانی اولیه،بدلیل ورود جسم خارجی در ناحیه پشت کره چشم و کف جمجمه در مجاورت عصب اصلی بینایی،بیمار آماده اعزام به مرکز مجهزتر دیگر در کشور مثل تهران و تبریز بود،ولی پس از مشاوره رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان فاطمی و با توجه به اینکه بیمار در مراحل اولیه بینایی چشم خود را از دست نداده و قادر به دیدن بود ویزیت شد.

وی گفت:علیرغم اینکه ناحیه آسیب دیده درمجاورت عصب بینایی و اعصاب و عروق حساس بود،با قبول این خطرات و تجربه معالجه این بیماری در دوره تخصصی پس از عمل جراحی سه ساعته و طی یک عمل نادر،جسم خارجی فلزی خارج و محل مورد نظر ترمیم شد و در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب بوده و از نظر بینایی مشکلی ندارد.

 

انتهای پیام/م