13:23 - 1398/04/19
کد خبر: 81966

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در اردبیل کلید خورد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،مهران اوچی اردبیلی،صبح امروز در جلسه بررسی اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در اردبیل اظهار داشت: در این طرح، توانمندسازی متقاضیان، اتصال به بازار و فروش محصولات با اقدامات ویژه و به صورت پررنگ‌تر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌ها یکی از مراحل اصلی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است، افزود: این طرح در راستای اجرای موفق این پروژه در سال‌های گذشته که در ۱۹ استان به صورت پایلوت در کشور انجام گرفت به جهاددانشگاهی در ۲۳ استان محول شده است.

اوچی اردبیلی گفت: در این طرح توسعه رشته‌های نوین، توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی، پایدارسازی مشاغل، توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، اتصال به بازار و هدف‌مندی حمایت‌ها و کاهش وابستگی به تسهیلات مورد تاکید قرار دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای این طرح در استان نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: در راستای ارائه این پیشنهاد از سوی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به وزارت کار، مقرر شده است برای ۶ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در ۲۳ استان کشور با بهره‌گیری از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اشتغال‌زایی شود.

 

انتهای پیام/آ