19:20 - 1398/04/19
کد خبر: 81973

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور:

کمبود نمایشنامه های فاخر ملی و بومی در کشور محسوس است/ نمایشنامه نویسان جوان حمایت شوند

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور در جمع هنرمندان شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه اموزش صرف، در دانشگاه ها نیز انجام می شود، گفت: بزرگترین مشکل در زمینه هنر، کمبود نویسنده و نمایشنامه نویس خوب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور عصر امروز در جمع هنرمندان شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه آموزش بدون تمرین عملی، منجر به تولید نمی شود، گفت: تولید اثار فاخر نتیجه اجراهای اموزشی، تمرین و ممارست و نقد و بررسی است.

وی استفاده از پتانسیل های ملی و استانی را لازم و ضروری دانست و گفت: ایجاد گفتمان نقد،خود نوعی آموزش است چراکه هنرمندان ضعف های خود را می توانند در تعامل برطرف کنند.

نصیربیگی با بیان اینکه اموزش صرف، در دانشگاه ها نیز انجام می شود،گفت: بزرگترین مشکل در زمینه هنر، کمبود نویسنده و نمایشنامه نویس خوب است که این نشان می دهد که هنر کنونی ما در مقایسه با  دهه اول انقلاب فاصله گرفته است.

وی مدرک گرایی را افت کشور در ابعاد مختلف عنوان کرد و گفت:بسیج هنرمندان، بزرگ ترین حامی اهل هنر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور مخاطب را مهمترین بخش هنرهای نمایشی به خصوص تئاتر عنوان کرد و گفت: تئاتر بدون مخاطب معنا ندارد چراکه تئاتر، هنر تشریفاتی نیست و باید این هنر تاثیرگذار را به مردم معرفی کنیم.

نصیربیگی با بیان اینکه هنرمند انقلابی به عنوان اولین نفر باید ضمن ترویج فرهنگ بومی مقابل کارهای هجو نیز ایستادگی کند، خاطرنشان کرد: هنرمندان باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرده و پرچم مقاومت به زبان هنر در منطقه را بالا ببرند.

وی ظرفیت تعذیه در استان اردبیل را یاداور شد و گفت: تعذیه به نوعی تئاتر مذهبی محسوب می شود بنابراین هنرمندان انقلابی نقش مهمی در حراست از این هنر اصیل در برابر تحریفات نسخ اصلی برعهده دارند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از جابر عناصری به عنوان پدر معنوی تعذیه ایران نام برد و گفت: هنرمندان ما باید به ان حد از درجه هنری برسند که بتوانند از میراث هنر اصیل کشور،حراست کنند.

محمد جعفری مسئول کانون بسیج هنرمندان مشگین شهر به بیان گزارش عملکرد کانون شهرستان پرداخت و گفت: برگزاری اولین یادواره شهدای بسیج هنرمندان استان در مشگین شهر، برگزاری سوگواره حدیث عشق، ثبت 200 داستان کوتاه در حوزه انقلاب و کسب رتبه های متعدد استانی و ملی در بخش شعر و داستان از جمله فعالیت های کانون بسیج هنرمندان مشگین شهر است.

وی ظرفیت گردشگری مشگین شهر را یاداور شد و گفت: شهرستان مشگین شهر با ورود روزانه 50 هزار گردشگر ظرفیت بزرگی برای انتقال فرهنگ ناب اسلامی با زبان هنر دارد.

در ادامه این نشست هنرمندان مشگین شهر به بیان تجربیات، انعکاس مشکلات و مطالبه گری پرداختند.

انتهای پیام/ج