15:50 - 1399/09/01
کد خبر: 87961

فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد :

تشریح فعالیت های بسیج در پارس آباد؛ توزیع 20هزار بسته معیشتی تا ساماندهی 720 تیم بسیجی در طرح شهید سلیمانی

نوری فرمانده سپاه پارس آباد به تشریح فعالیت های بسیج در سال گذشته پرداخت و گفت: بسیج مردمی در شهرستان پارس آباد طی سال گذشته ضمن ضدعفونی معابر و کوچه ها به میزان 17هزار لیتر، 20 هزار بسته معیشتی خیرین به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان بین آسیب دیدگان کرونا توزیع کرد.

سرهنگ حسن نوری فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، ضمن گرامیداشت هفته بسیج به تشریح فعالیت های بسیج در شهرستان پارس طی سال گذشته پرداخت و گفت: با ورود ویروس منحوس کرونا به کشور، اغلب برنامه های بسیج به این سمت هدایت شد تا بسیج ضمن آگاه سازی های لازم به مردم، در کنار مدافعان سلامت در بحث کمک های مومنانه تا ضدعفونی معابر و کوچه ها به مردم خدمت رسانی کند.

وی با بیان اینکه بسیج مثل همه عرصه ها و میادین در عرصه سلامت نیز در کنار مردم است، خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته بسیج مردمی در شهرستان  پارس آباد در کنار ضدعفونی معابر و کوچه ها به میزان 17هزار لیتر، 20 هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان نیز توسط کمک های خیرین، بین آسیب دیدگان کرونا توزیع کرد.

نوری به راه اندازی ایستگاه های امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان پارس آباد نیز اشاره کرد و گفت: در این ایستگاه‌ها ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خدمات  بهداشتی و پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون در محلات کم برخوردار بین مردم ارائه شد.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح همگام با کشاورزان نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز بسیج کشاورزی شهرستان پارس آباد با حضور در روستاها و آموزش کشاورزان در خودکفایی 5 محصول استراتژی نیز  اقدامات شایسته ای انجام  داده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پارس آباد با بیان اینکه اقدامات بسیج کشاورزی علاوه بر افزایش سطح علمی کشاورزان منطق، زمینه های مهاجرت معکوس در روستاها را نیز فراهم کرد.

وی به واکسیناسیون دام و طیور در روستاهای شهرستان پارس آباد نیز اشاره کرد و گفت: جهادگران پارس آباد با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 100 هزار رأس دام را واکسینه کردند.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود به طرح شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح که محله محور است هر پایگاه مقاومت به پایگاه های سلامت تبدیل شده است تا در قالب تیم های دو نفره بیماران کرونایی شناسایی و جهت درمان به مراکز درمانی انتقال داده شوند.

وی با بیان اینکه  در این طرح شهرستان پارس آباد به 12 بلوک تقسیم شده است، گفت: 720 تیم بسیجی در  طول مدت اجرای طرح  شهید سلیمانی اقدام به غربالگری بیماران کرونایی در شهرستان پارس آباد خواهند کرد.

نوری از راه اندازی 3 نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در شهرستان پارس آباد خبرداد و گفت: پیش بینی شده است تا پایان طرح شهد سلیمانی  38هزار خانوار پارس آبادی پایش سلامتی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص سالن های صالحین و 9دی شهرستان پارس اباد به ساماندهی خدمات کمک مومانه در این شهرستان خبرداد و گفت: تا کنون 30هزار نفر بصورت ماهانه از این مراکز خدمات دریافت کرده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پارس آباد به اهدای خون جهادگران بسیجی این شهرستان نیز اشار کرد و گفت: طی روزهای گذشته 170 نفر از بسیجیان پارس آباد  با حضور در مراکز انقال خون، اوج ایثار و فداکاری خود را به نمایش گذاشتند.

وی به نذر هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: این طرح که در تداوم کمک های مومنانه است، به دانش آموزان کم برخوردار منطقه ،بسته های کمک تحصیلی  شامل لوازم التحریر و گوشی تلفن همراه و یا تبلت  اهدا می شود.

نوری به آزادسازی زندانیان جرایم غیر نقد در شهرستتان پارس آباد نیز اشاره کرد و گفت: 5 نفر از مومنین آبروند  منطقه که شامل این طرح هستند در منطقه شناسایی شده اند که بزودی با کمک های خیرین به آغوش خانواده های باز خواهند گشت.

وی به پروژه های محرومیت زدایی در پارس آباد نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته کار احداث 18 مسکن محروم آغاز شد که از این میان، کار احداث 10 باب منزل مسکونی به پایان رسیده و به صاحبان آنها تحویل داده شده است.

نوری از تامین و اهدای 100 جهیزیه به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به زوج های جوان خبرداد و گفت: بارزترین کار جهادی بسیج شهرستان پارس آباد اعزام تیم های جهادی به شهرستان معمولان جهت کمک به بازسازی مناطق سیل زده دانست و گفت: مردم نیکوکار پارس آباد نیز در این مدت بیش از 300 میلیون تومان نیز کمک نقدی کردند که از این مبالغ وسایل گرمایشی و غذایی به تعداد 25 کامیون تهیه  و  به مناطق سیل زده ارسال شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پارس آباد  در پایان سخنان خود به فعالیت های شبانه روزی گردان های بسیج این شهرستان جهت تامین امنیت منطقه اشاره کرد و گفت: گردان های بسیج  بصورت شبانه روز آماده دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی هستند و هرگز به دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی اجازه تعدی، تعرض و یا حتی نگاه کج نخواهند داد.

 

انتهای پیام/ج