14:18 - 1399/09/03
کد خبر: 87997

مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل:

دفاع از انقلاب اسلامی، نیازمند حاکمیت تفکر بسیجی در حوزه و دانشگاه است

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل با بیان اینکه دفاع از انقلاب اسلامی نیازمند حاکمیت تفکر بسیجی در حوزه و دانشگاه است، گفت: دفاع از اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی از اهداف تشکیل بسیج طلبه و دانشجو است.

حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون سپاه حضرت عباس علیه السلام در گفتگو با سبلان مابه تبیین فلسفه تشکیل بسیج طلبه و دانشجو توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: بعد از آن که امام راحل شجره طیبه بسیج را بنا نهاد و اسلام و ایران اسلامی را از برکات آن متنعم کرد، آن پیر فرزانه در واقع اوج بصیرت  وصف ناپذیری خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تشخیص دادند که روحیه بسیجی باید در تمام زمینه‌ها حاکم شود، گفت: دفاع از انقلاب اسلامی نیازمند حاکمیت تفکر بسیجی در دو مرکز علمی حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام سید سیاح در ادامه سخنان خود به تبیین اهداف تشکیل بسیج طلبه و دانشجو پرداخت و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، تامین نیازهای فکری و اعتقادی سایر اقشار بسیج و دفاع از اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی را می‌توان از اهداف تشکیل بسیج طلبه و دانشجو عنوان کرد.

وی افزود: امروز پس از گذشت سه دهه از تشکیل بسیج در این دو مرکز علمی، شاهد به ثمر نشستن آن اهداف عالیه هستیم، چراکه دانشجویان، طلاب و روحانیون بسیجی با حضور موثر خود در عرصه های دفاع مقدس، افتخارات فراوانی آفریدند و در بازسازی و توسعه کشور، در عرصه‌های مختلف، ترویج فرهنگ اسلام ناب و فرهنگ شیعی در کشور  و دنیا نقش بی‌بدیلی ایفا کردند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تبعیت و پشتیبانی از ولایت فقیه را از جمله اصول جدایی ناپذیر بسیج طلاب و روحانیون برشمرد و گفت: طلاب و روحانیون بسیجی با حضور به موقع و اثرگذار در تمامی میادین و عرصه های انقلاب  ضمن دفاغع از مرزهای عقیدتی کشور  همراه رزمندگان اسلام از کیان اسلام نیز دفاع کرده و در این راه جوانان بیشماری را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه بسیج طلاب و روحانیون از همان ابتدای تشکیل به بازوان توانمند کشور در رفع مشکلات تبدیل شدند، گفت: طلاب  و روحانیون بسیجی پشتیبانی از اصل ولایت فقیه و تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت را تکلیف عینی خود می دانند و توانستند در این مدت ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام سید سیاح در بخش پایانی سخنان خود به نقش بسیج طلاب و روحانیون در مبارزه با تحریم های ظالمانه مستکبرین و کمک های مومنانه در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون بسیجی امروز در دوران تحریم‌های ظالمانه و فراگیری ویروس کرونا مقاومتی فعالانه در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبران جهان به خصوص آمریکای جنایتکار دارند و با حضور فعال خود در عرصه های مختلف، کمک‌های مومنانه را سرلوحه تکالیف خود می‌دانند.

 وی افزود: طلاب و روحانیون بسیجی برادر و خواهر در راستای عمل به فتوای مقام معظم رهبری در امر تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان کرونا پیشگام شدند و به عنوان همیاران افتخاری بیماران کرونایی در بیمارستان ها نیز حضور یافتند.

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون سپاه حضرت عباس(ع) خاطرنشان کرد: طلاب بسیجی در کنار دانشجویان در تامین و تهیه اقلام بهداشتی و بسته های معیشتی و توزیع آنها در بین نیازمندان سنگ تمام گذاشتند.

حجت الاسلام سید سیاح به اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: طلاب  جهادگر همچون  دانشجویان بسیجی این مرز و بوم با حضور در اردوهای جهادی ضمن انجام وظایف شرعی خود، اقدام به راه اندازی کارگاه های آموزشی اقتصاد مقاومتی کردند تا تا این راستا نیز نقش افرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان و طلاب بسیجی امروز رسالت سنگین تری بر عهده دارند چراکه در انتخابات پیش رو باید با میدان داری به بصیرت افزایی در جامعه بپردازند تا علاوه روشنگری های خود در جریان تحریف و تحریم، زمینه های روی کارآمدن دولتاسلامی و جوان مومن انقلابی را نیز فراهم کنند.

 

انتهای پیام/ج