09:00 - 1399/10/22
کد خبر: 88882

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل:

ترمیم اقتصاد فروپاشیده غرب، ماموریت جدید شرکت های داروسازی آمریکایی است/ واکسن ایرانی کرونا، افتخار جامعه پزشکی در شرایط تحریم است

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه امروز آمریکا و انگلیس در خباثت، گوی سبقت را از همدیگر ربوده اند به موج سواری آمریکا بر واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: ترمیم اقتصاد فروپاشیده غرب، ماموریت جدید شرکت های داروسازی آمریکایی است.

رامین سلطانی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما ، به تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد واکسن کرونا پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز جمعه با اطلاع کامل از گزارش‌های علمی و تردیدهای موجود درباره شیوه ساخت واکسن کرونا در آمریکا هشدارهای لازم را به مسئولان کشور داد.

ترمیم اقتصاد فروپاشیده، ماموریت جدید شرکت های آمریکایی است

وی به عارضه های احتمالی واکسن های آزمایش نشده آمریکایی، انگلیسی اشاره کرد و گفت: در واقع شرکت های داروسازی آمریکایی با لابی گری و سوء استفاده از قدرت های موجود، مجوزهای لازم را اخذ کرده اند تا ضمن ازمایش روی مردم بی دفاع سایر کشورها و همچنین نجات اقتصاد سقوط کرده آمریکا بتوانند منافع شخصی خود را تامین کنند.

سلطانی به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر آمریکا واکسن کرونا تولید کرده است پس چرا شاهد این هستیم که روزانه بیش از 4هزار نفر از مردم این کشور قربانی ویروس کرونا می شوند که این خود خلاف ادعاهای آمریکایی ها را اثبات می کند.

وی به قدرت علم پزشکی ایران اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: دانشمندان کشورمان قبلا نیز توان علمی خود را در عرصه های مختلفی چون سانتریفیوژهای هسته ای، سلول های بنیادی و بیوتکنولوژی اثبات کرده و هم اکنون نیز واکسن کرونایی تولید شده توسط دانشمندان کشور در مرحله کار آزامایی بالینی بوده و چند مرحله از واکسن های آمریکایی و غربی جلوتر است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ممانعت از ورود واکسن های کرونا از سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه هم منطقی و هم عقلانی است، گفت: قرآن کریم نیز به صراحت در آیه 105 سوره بقره از کینه اوزی های دشمن خبر می دهد.

وی افزود: طبق مفاهیم این آیه از قران کریم، دشمنان هرگز دوست ندارند خیری به ما برسد و سوابق این کشور نیز در طول تاریخ موید این نکته است.

سلطانی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس همواره اهداف غیر انسانی را در جهان دنبال کرده اند، گفت: آزمایش سیفلیس در کشور گواتمالا در سال 1940 که منجر به قربانی شدن  700نفر از مردم این کشور شد و 60 سال بعد خود آمریکائیها این موضوع را تایید کردند، از جمله هشدارهای تاریخی عدم اعتماد به آمریکا و غرب است.

وی به بیماری های زیستی نیز اشاره کرد و گفت:  آلوده کردن افراد بویژه کودکان، فقرا و زندانیان  به بیماری های زیستی و مداوا با استفاده از رادیو اکتیو، تنها گوشه ای از اقدامات ضد بشری آمریکا است که در حافظه تاریخ ثبت شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل به صادرات خون های آلوده به ویروس ایدز از کشور فرانسه به ایران نیز اشاره کرد و گفت: ممانعت از ورود دارو در شرایط تحریم به کشور ما یکی دیگر از دلایل واضح و آشکار بی اعتمادی به آمریکا و غرب است.

وی به تامین بودجه سازمان بهداشت جهانی توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بیش از 75درصد بودجه سازمان بهداشت جهانی توسط امریکا تامین می شود، انتظاری جز صدور مجوزهای بی ریشه و دارای صلاحیت علمی به تولیدات این کشور مستکبر نیست.

سلطانی گفت: شرکت های داروسازی آمریکایی بدون طی پروسه های کارآزمایی بالینی حیوانی و انسانی، تنها با لابی گری و اعمال فشار، موفق به اخذ مجوز و تاییدیه های جهانی شدند تا خزانه های خالی شده در دوران کرونایی را به این شیوه پر کنند.

وی اقتصاد کرونایی در کشورهای آمریکایی و اروپایی را یادآور شد و گفت: در شرایطی که اقتصاد جهانی تحت تاثیر ویروس کرونا قرا گرفته و همه کشورها متحل فشار اقتصادی شده اند، واکسن کرونا بهترین راه برای تامین منابع اقتصادی کشورهای صنعتی است.

سلطانی به افت و خیزهای بازار سرمایه نیز اشاره کرد و گفت: جهش 700درصدی سهام شرکت مدونا در بازار بورس ظرف چند هفته اخیر، بیانگر این واقعیت پنهان است.

وی با بیان اینکه آمریکا به شرکت های داروسازی خود ماموریت داده است تا با بهانه واکسن کرونا اقتصاد آسیب دیده این کشور را اصلاح کنند، گفت: خوی استکباری و استبدادی آمریکا هرگز فرو کاهش نخواهد کرد و سردمداران این کشور همواره به دنبال منافع شخصی خود بوده و خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل به اعلام تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: چگونه می توان به کشوری اعتماد کرد که علاوه بر اعمال تحریم های ظالمانه، از صدور داروهای مهم برای بیماران کشورمان ممانعت کرده ولی امروز دایه مهربان تر از مادر شده و می خواهد واکسن هایی که هنوز به مرحله آزمایش بالینی حیوانی و انسانی نرسیده اند به کشور ما اهدا کند و این موضوع مخالف عقل سلیم است.

واکسن ایرانی کرونا، افتخار جامعه پزشکی در شرایط تحریم است

سلطانی در پایان سخنان خود به بازدید از محل تولید واکسن کرونای ایرانی اشاره کرد و گفت:  جای غرور و مباهات است که یکی از پزشکان اردبیلی نیز جزو تیم 8 نفره تولید کننده واکسن کرونای ایرانی است.

وی واکسن کرونای برکت را مایه مباهات و فخر هر ایرانی عنوان کرد و گفت: در حالی که کشورهای آمریکا و انگلیس در خباثت گوی سبقت را از همدیگر ربوده اند و با ایجاد موج روانی و تبلیغی خود با جان میلیون ها انسان بی دفاع بازی می کنند، واکسن تولید شده توسط دانشمندان کشورمان در مراحل پایانی کارآزمایی بالینی قرار دارد و بزودی با کسب تاییدیه های لازم به چراغ امیدی در دل مستضعفان جهان تبدیل شده و شکست سنگین دیگری بر استکبار جهانی این بار در عرصه سلامت تحمیل خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/ج