08:58 - 1399/10/24
کد خبر: 88920

بشیر خالقی:

سابقه درخشان ایران در واکسن سازی/ آزمایشگاه آزمون و خطای آمریکا نمی شویم

عضو سابق کمیسیون بهداشت مجلس گفت: آمریکا در طول چند سال با تحریم های بانکی و دارویی چهره واقعی خود را نشان داده و ایران جایی نیست که این کشور واکسن خود مورد آزمایش قرار دهد.

بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگارسبلان ما ، اظهار داشت:ایران از نظر واکسن سازی سابقه بیش از یک قرن را دارد و دو مجموعه  انستیتو پاستور و موسسه رازی ایران  دانشمندان تراز اول جهان را در خود جای داده است .
 

وی افزود: کرونا بیماری است هر روز شگفتی های از خود نشان می دهد و کار ساخت واکسن در دنیا را سخت تر کرده است اما کشور ما نیز همگام با دیگر ممالک می تواند در این مسیر قدم بردارد.
 

عضو سابق کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه تجربه تلخی در انتقال خون های آلوده و تحریم های دارویی و بانکی باعث شده که اعتماد به کشورهای مدعی ساخت واکسن همچون آمریکا را دور از ذهن باشد.
 

وی با اشاره به اینکه سخنرانی رهبر انقلاب در مورد ممنوعیت  ورود واکسن آمریکایی حکیمانه بود تصریح : آمریکا در طول چند دهه چهره واقعی خود را به ما نشان داده است و در این برهه که یک خطا می تواند کشوری به شرایط بحران ببرد عاقلانه است که به غرب و واکسن هایش اعتماد نکینیم.

خالقی تاکید کرد: دانشمندان ما  در حوزه ساخت واکسن کرونا به پیشرفت های خوبی دست یافته اند که برای روحیه بخشی به این عزیزان باید دادن عزت نفس مورد تشویق قرار گیرند.
 

وی گفت: امیدواریم با همگانی شدن واکسیناسیون تولید داخل همانگونه که در دفع بیماری فلج اطفال با همکاری بسیج بودیم در ریشه کنی این بیماری نیز همه مردم پای کار بیایند.

انتهای پیام/م