14:48 - 1399/11/05
کد خبر: 89093

مالک بزرگترین کارخانه نساجی خارومیانه :

سبلان پارچه الگویی برای نساجی ایران/ظرفیت اشتغال و تولید کارخانه را به 100 درصد می رسانم

مالک بزرگترین کارخانه نساجی خارومیانه گفت : امیدوارم با احیای دوباره سبلان پارچه ، تبدیل به برند جهانی و الگویی برای نساجی ایران باشیم که در راه رهایی از اقتصاد منفی نفت قدم گذاشته است.

مجتمع کارخانه‌ای سبلان پارچه در سال  86 شامل هفت کارخانه تولیدی پوشاک زنجیره ای بود  که چرخه کامل تبدیل پنبه به نخ و نخ به انواع منسوجات و پارچه‌ها را داشت و با صرف اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ﷼ با ظرفیت ایجاد اشتغال برای حدود پنج هزار نفر راه‌اندازی شد اما پس از نزدیک به ۲ سال‌فعالیت بدلیل برخی مشکلات به حالت رکود درآمد ؛ امروز پس از 14 سال  و بدنبال سفر اخیر ریاست قوه قضائیه این واحد عظیم تولیدی رسما به صاحب اصلی خود بازگشت.

انور حجازی نیا مدیر عامل شرکت سبلان پارچهدر گفت‌وگو با  خبرنگار سبلان ما ، اظهار داشت: بعد از 14 این کارخانه با همت دستگاه قضایی به عرصه تولید بازگشت و تمامی سعی خو را برابر قولی که داده ام برای رسیدن به ظرفیت اشتغال  و تولید 100 درصدی مجموعه خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه  احیا و احداث این کارخانه در راستای  جهاد اقتصادی و جهش تولید است افزود: دیروز در سنگر جنگ با لباس خاکی بودیم و امروز وظیفه ای سنگین تری از آن روزها در عرصه جنگ اقتصادی پا به میدان گذاشتیم و امیدوام چندین نمونه دیگر را نیز احداث کنیم.

مالک کارخانه سبلان پارچه گفت: امروز  پس از 14 سال دوری از کارخانه حسم همچون کسی است که فرزند به کما رفته اش به هوش آمده است و سوء تدبیری ها باعث شده بود این مجموعه بزرگ تولیدی از کار باز ایستد.

وی تصریج کرد: باتوجه به بیکاری و آسیبب های اجتماعی موجود در این منطقه امیدوارم با احیای کارخانه سبلان پارچه و احداث واحد های تولیدی دیگر فرزندان این منطقه از مهاجرت به شهرستان های دیگر منصرف شوند.

حجازی نیا در پایان گفت: امیدوارم با احیای دوباره سبلان پارچه ، تبدیل به برند جهانی و الگویی برای نساجی ایران باشیم که در راه رهایی از اقتصاد منفی نفت قدم گذاشته است.

انتهای پیام/م