16:09 - 1399/12/01
کد خبر: 89468

در خطبه های نماز جمعه استان اردبیل مطرح شد؛

اگر یک ایرانی حماسی سر کار بود، یک روز دهن کجی آمریکا را تحمل نمی کرد/دولت جوان حزب اللهی، اینده انقلاب را بیمه می کند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: آمریکا شانس آورد که در ایران دولتی سر کار بود که هفت سال نقض تعهدات آن ها را تحمل و ۷ سال یک طرفه به برجام عمل کرد.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مجازی با مردم آذربایجان شرقی پرداخته و اعلام داشتند:  رمز پیروزی، وحدت، معنویت، استقامت و پایداری ملت ایران است و قدرت کشور و نظام را مدیون حضور مردم و پایبندی به دین و قرآن هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل: اگر یک ایرانی حماسی سر کار بود، یک روز دهن کجی آمریکا را تحمل نمی کرد

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های امروز نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه، روز سوم اسفند، دولت ایران طبق مصوبه مجلس، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، نظارت های فراپادمانی متوقف می شود و از این به بعد آژانس هسته ای حق بازرسی ناگهانی از تاسیسات هسته ای ایران را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ایران در چارچوب پروتکل الحاقی، اجرای آن را به صورت داوطلبانه پذیرفته بود تا حسن نیت خود را ثابت کند، افزود: اما بعدا معلوم شد که برای طرف مقابل، حسن نیت و سوء نیت هیچ تفاوتی ندارد و آنچه برای آنها مهم است محرومیت تمام عیار علمی، اقتصادی و نظامی ایران است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه به مجلس در خصوص مصوبه هسته ای تبریک می گوئیم و یقین داریم مجلس، تیر را به هدف زده است و دست روی اصلی ترین نقطه ضعف آنها گذاشته است، ابراز داشت: آنها با کاهش تعهدات ایران، یک شب خواب راحت ندارند و هیچ چاره ای هم جز تسلیم شدن در برابر ایران را ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر اینکه کار مجلس در این مصوبه، معامله دو سر سود است، بیان کرد:  اگر برنگردند، شاهراه تحقیقات علمی و توانمندتر شدن صنعت هسته ای ایران باز می شود و اگر برگردند، گره های اقتصادی باز می شود.

ایران 7 سال یک طرفه به برجام عمل کرد

آیت الله عاملی با بیان اینکه آمریکا اعلام می کند که اول ایران باید به برجام برگردد و به تمام تعهدات خود عمل کند، افزود: هفت سال برگشتیم و شما با پررویی و با وقاحت برنگشتید و شانس آوردید که در ایران دولتی سر کار بود که هفت سال نقض تعهدات شما را تحمل و ۷ سال یک طرفه به برجام عمل کرد و الا اگر یک ایرانی حماسی سر کار بود یک روز دهن کجی شما را تحمل نمی کرد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند،" ما حرف و وعده خوب، زیاد شنیده ایم که در عمل، نقض و ضد آن عمل شده است. حرف فایده ندارد، وعده فایده ندارد، این بار فقط عمل. اگر از طرف مقابل عمل ببینیم، ما هم عمل خواهیم کرد."، گفت: این ادبیات را باید تحسین کرد؛ ذره ای التماس و ذلت در آن نیست و حقا که رهبر معظم انقلاب، زبان آنها را بسیار خوب می فهمند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل  با بیان اینکه تصلّب و قاطعیت اخیر رهبر معظم انقلاب در موضوع هسته ای باعث شد که آمریکا دیشب اعلام بکند که حاضر به مذاکره با ایران در قالب 1+5 است، گفت: هفته گذشته وزیر خارجه آلمان اظهار داشت ایران با کاهش تعهد به برجام با آتش بازی می کند! معلوم نشد که وقتی آنها به هیچ تعهد برجامی خود عمل نمی کنند و تعهد خود را نقض می کنند. این بازی با آتش نیست اما اگر ما طبق اقتضاء مواد برجام، التزامات خود را کاهش دادیم این بازی با آتش است. یا للعجب !!

عدم شرکت در انتخابات و واگذاری عرصه به نالایق ها ، کمک به تولیت انسان های ناشی است 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات این هفته خود یک سخن بسیار نغز داشتند. ایشان فرمودند: "علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و انتخاب اصلح است." حضرت آقا در این سخن به دو مطلب تصریح دارند: اول، پرشور بودن انتخابات است تا دشمن به کلی مأیوس شود، شور انتخاباتی، طمع دشمنان را کم و امنیت کشور را بیشتر می کند،  دوم، انتخاب اصلح است. الحمدلله سلیقه های مختلف در تمام انتخابات ما حاضر می شوند. در چنین حالتی مسئولیت انتخاب با خود ملّت است. فردای انتخاب، دیگر جای گلایه نیست.

وی افزود: این مطلب را فراموش نکنیم که اگر کسی معیارهای صحیح و عقلانی را در انتخابات رعایت نکند، ذمه او به حق ملت مشغول می شود. چنین کسی با این کار، حق ملت را ضایع کرده است. همچنانکه اگر کسی شرکت نکند و عرصه را به نالایق ها واگذار کند، خیال نکند زرنگی کرده، بلکه به تولیت انسان های ناشی کمک کرده است.

طرح شهید سلیمانی مثل حیات آن بزرگوار، مؤثر واقع شد

آیت الله عاملی در خاتمه اظهار داشت:  طرح شهید سلیمانی مثل حیات آن بزرگوار، مؤثر واقع شد و بهداشت و درمان با همکاری بسیج و سپاه، کار کارستان کردند و آمار کرونا که در کشورهای دیگر بالا می رود، در کشور ما فروکش کرد اما حالا کارشناسان می گویند نسل های جدیدی از این ویروس پیدا شده که به مراتب خطرناک تر است.

امام جمعه اردبیل گفت: آقایان پزشکان متخصص و درگیر با کرونا اعلام می کنند که این روزها سکته قلبی و مغزی با کرونا و بعد از کرونا به طور متعدد دیده شده که قبلا اینگونه نبود، اینجانب نیز خود شاهد دو مورد آن بوده ام. این نکته اقتضاء می کند که ما، هم مواظب جان خود و خانواده خود باشیم و هم مواظب جان دیگر افراد جامعه باشیم. اگر خدای ناکرده کوتاهی کنیم و کسی جان خود را در اثر بی مبالاتی ما از دست بدهد، فردا قطعا در ردیف قاتلان نفس محترمه محشور خواهیم شد و مصیبت «... مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا...» (32 مائده) ما را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: لازم می دانم برای دفع این بلا تأکید کنم که تضرع و استغفار، دوای اصلی ماست. دوایی که که قرآن بر آن صحّه گذاشته و تأکید کرده است. مخصوصا که در ماه استغفار، یعنی ماه رجب و ماه استجابت دعا هستیم.

 

امام جمعه بیله سوار: خروج یمن از لیست گروه های تروریستی، بیانگر افول آمریکا است/ دولت جوان حزب اللهی، اینده انقلاب را بیمه می کند

حجت الاسلام  جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن تبریک حلول ماه رجب و میلاد باسعادت حضرت امام جواد(ع) و امیر مومنان حضرت علی(ع)؛ به تشریح آثار و برکات این ماه عزیز و معنوی پرداخت.

وی در ادامه به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت:رعایت تقوای اجتماعی در انتخابات پیش رو و انتخاب فرد اصلح و به تعبیر مقام معظم رهبری"دولت جوان حزب اللهی" و حضور حداکثری در پای صندوق های رای، تنها نجات بخش کشور از این شرایط کنونی خواهد بود و انقلاب را بیمه خواهد کرد.

خطیب جمعه بیله سوار در ادامه گفت: حدود یکسالی است با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم میکنیم و در این راه شهدای زیادی از کادر سلامت تقدیم کرده ایم و شاهد پیشرفت هایی در بحث کنترل و درمان این ویروس بوده ایم و در کشور با همکاری سپاه و بهداشت قدم های خوبی در این زمینه در طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برداشته شد، اما متاسفانه الان مجددا شاهد خیز دوباره و جهش یافته این ویروس منحوس در کشور هستیم که من از همین تریبون از مردم تقاضا دارم در این روزهای منتهی به پایان سال، با بی احتیاطی خود، نزدیکان و اطرفیان و در حالت کلی کشور را دچار بحران ننمایند و از حضور در جمع بپرهیزند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل جنگ عربستان و یمن اشاره کرد و گفت: انصار الله یمن حدود ۶ سالی است با دستان خالی و فقط با اراده و توکل به خدا با ثروتمندترین کشور جهان(عربستان سعودی) که سه ضلع عبری،عربی و غربی از آنان حمایت می کند، یک تنه ایستاده است و مقاومت میکند .

وی در ادامه افزود: صبر و استقامت ملت مقاوم یمن در این چند سال باعث شده تا امروز بایدن به این نتیجه برسد که یمن را از لیست گروه های تروریستی و کشور های تحریمی خارج کند و به جنگ این کشور پایان دهد و این خود، نشان دهنده افول آمریکا در دنیاست که هر روز شاهد آن هستیم.

خطیب جمعه بیله سوار در مورد کاهش تعهدات برجامی که در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد گفت: جا دارد از نمایندگان انقلابی مجلس در این بحث تقدیر و تشکر ویژه نماییم و از دولت و بویژه وزیر امورخارجه کشورمان تقاضا نماییم تا مواضع انقلابی و محکم تری در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی های آمریکا اتخاذ نمایند. چون هر جایی انقلابی عمل نکردیم کشور را با ضرر و زیان هایی مواجه کردیم که نمونه بارز آن در ربط دادن تمام مشکلات کشور به برجام و ۷سال صبر و استقامت و تحمل شدید ترین وضعیت اقتصادی و معیشتی بر مردم کشورمان بود.

حجت الاسلام عزیزی در پایان به توطئه های دشمنان در این ایام اشاره کرد و گفت : همان طوری که دشمن نخوابیده و شبانه روز علیه کشورمان تلاش میکند، باید مسئولان نیز در این ایام خواب را بر خود حرام دانسته و شبانه روز برای تقدیر از صبر و استقامت ملت شریف ایران در این شرایط اقتصادی، تلاش نمایند‌.

وی از مسئولان خواست با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز، در تامین کالا و مایحتاج ضروری مردم تلاش شبانه روزی نمایند و نظارت های خود را در بحث احتکار کالاهای ضروری مردم بیشتر نمایند.

 

امام جمعه شهرستان نیر: ضرب الاجل 5 اسفند به غرب، هوشمندانه و بازدارنده است/ زمینه های حضور جوانان در پارلمان های محلی فراهم شود

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این شهرستانبا اشاره به سخنرانیمقام معظم رهبریبا مردم غیور، ولایتمدار و انقلابی آذربایجان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مردم آذربایجان فرمودند که، آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل تعرضات دشمنان است.

ایمان به خدا ، تنها راه عبور از طوفان های سهمگین

امام جمعه شهرستان نیر به تبیین ویژگی ها و صفات اهل تقوا پرداخت و گفت: یکی از ویژگی ها اهل تقوا این است که از دنیا برای رسیدن به آرامش در آخرت استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه هرچه در دنیا داریم عاریه است، گفت: از مال و اموال گرفته تا پست و مقام و ملک هرچه داریم پس از مرگ از ما خواهند گرفت.

حجت الاسلام نعمتی از اعمال به عنوان دارایی انسان در آخرت نام برد و گفت: کسانیکه ادعای مسلمان بودن دارند باید محبت اهل بیت(ع) نیز در دلهایشان جاری شود تا با الگوگیری از اهل بیت(ع) بتوانند همراه با عشق و علاقه و کسب رضای الهی به مردم خدمت کنند، چراکه آنچه در آخرت برای انسان می ماند اعمالی وی است.

وی در ادامه سخنان خود از ایمان به خدا به عنوان تنها راه عبور از طوفان های سهمگین نام برد و گفت: باید ایمان خود را قوی کنیم  چراکه با ایمان های سست و ضعیف نمی توان در برابر طوفان های سهمگین ایستادگی کرد .

برای نگهداری کشور باید مثل شهید باکری جان برکف وارد میدان شد 

امام جمعه شهرستان نیر به سخنرانی مقام معظم رهبری با مردم غیور، ولایتمدار و انقلابی آذربایجان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مردم آذربایجان فرمودند که، آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل تعرضات دشمنان است.

وی با بیان اینکه اهتمام به اسلام، شجاعت، غیرت و تدین از خصوصیات بارز آذربایجان است، گفت: برای نگهداری کشور باید مثل شهید باکری جان برکف وارد میدان شد و در اداره مملکت به نفی تنبلی و بیکاری پرداخت.

انتخابات یک ظرفیت و فرصت برای کشور است

حجت الاسلام نعمتی  حیله و مکر دشمنان اسلام را یادآور شد و گفت: امروز دشمن روی ناکامی های ما متمرکز شده و می خواهد جوانان را نسبت به آینده بدبین کنند، بنابراین مسئولین امروز وظیفه سنگینی بر عهده دارند تا ضمن فراهم کردن زمینه های پیشرفت و تعالی کشور در همه ابعاد، روحیه امید و خودباوری را در نسل جوان کشور بیش از گذشته تقویت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات یک ظرفیت و فرصت برای کشور است و هرچه پرشورتر برگزار شود، برای آینده کشور مؤثرتر خواهد شد.

حجت الاسلام نعمتی علاج دردهای مزمن کشور را حضور پرشور مردم در انتخابات و مهمتر از آن انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: تنها با حضور نیروهای مومن، متخصص و متعهد و پرانگیزه است که می توان مشکلات فعلی کشور را سر و سامان داد.

وی افزود: بنده از متولیان امر انتخابات از استعلامات گرفته تا هیات های نظارت می خواهم طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عمل کرده و تحت تاثیر هیچ شخص یا گروهی در صلاحیت سنجش ها قرار نگیرند.

زمینه های حضور جوانان در پارلمان های محلی شهر و روستا فراهم شود

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود از گروه ها و تشکل ها نیز خواست تا با ایجاد انگیزه در جوانان، آنها را برای حضور در پارلمان های محلی شهر و روستا دعوت کنند.

وی به عوامل نارضایتی مردم از وضعیت موجود نیز اشاره کرد و گفت: بررسی های انجام گرفته بیانگر این نکته مهم است که که عامل یاس و مهاجرت و ناراحتی مردم در شهرها و روستاها، خود منتخبین هستند.

حجت الاسلام نعمتی تلاش های اعضای شورای تامین شهرستان را یادآور شد و گفت: با تلاش های صورت گرفته قطعا امسال افراد شایسته، توانمند و متعهد به نظام اسلامی و انقلاب به شورای شهر و روستا وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه شوراهای قوی در روستاها، دهیاران قوی را انتخاب خواهند کرد، گفت:  اجتماع دهیاران قوی در یک نهاد و یا مرکز نیز منجر به حل مشکلات مردم خواهد شد.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به عوامل توسعه شهر و روستا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان نیر در مسیر توسعه  قرار داد، تداوم این مسیر مستلزم حضور مسئولان توانمند در سطوح مختلف است.

ضرب الاجل ایران و تصمیم بایدن 

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به ضرب الاجل ایران در خصوص معاهده برجام اشاره کرد و گفت: اقدام مجلس در توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام، تعیین 5 اسفند به عنوان ضرب الاجل یک اقدام بهنگام، هوشمندانه و بازدارنده است.

وی گفت: عدم تسلیم در برابر زیاده خواهی های دشمن باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد چراکه ترس در برابر دشمن، آتش دشمن را تیزتر می کند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه اگر غرب به تعهدات خود عمل نکند، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکلهای الحاقی را متوقف کند تصریح کرد: تمام مسئولان نظام موظف هستند طبق نقشه راه ترسیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد برجام که فرمودند؛ «درمورد برجام حرف کافی است، باید عمل شود»، عمل کنند  و یکصدا در همین مسیر پیش بروند.

 هیچ تحرکی در مرزهای کشور تحمل پذیر نیست

وی به پیام رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز اشاره کرد و گفت: پیام مهمی که این رزمایش به جهان مخابره کرد این بود که، هیچ تحرکی در مرزهای کشور تحمل پذیر نیست.

امام جمعه شهرستان نیر به مزایای منحصر به فرد اتصال نیروی زمینی سپاه به بسیج مستضعفین، اشاره کرد و گفت: بسیج، شگفتی سازترین نیروی مردمی جهان است و این به اقتدار امنیتی  و سیاسی ایران اسلامی می افزاید.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم معنوی اعتکاف نیز اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شرایط کرونایی این مراسم معنوی برگزار نمی شود و مومنین و معتکفین بهتر است به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقامه نماز جعفر طیار عمل کنند.

سبک مبارزاتی امام جواد (ع) ، الگوی تحقق انقلاب اسلامی

حجت الاسلام نعمتی به تبیین سبک مبارزاتی امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: سبک مبارزاتی امام جواد (ع) ، الگوی تحقق انقلاب اسلامی است چراکه این سبک مبارزه از جنس تبیین، روشنگری و بصیرت افزایی است، همان سبکی که انقلاب را پیش برد و امروز نیز برابر دشمنان ایستادگی می کند.

وی از آگاهی بخشی به جامعه، گفتمان سازی، تزریق باور، عزم و اراده و تحول اجتماعی به عنوان نمونه بارز مبارزات انقلاب اسلامی نام برد.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود با انتقاد از عملکرد دولت در امر گمرک، گفت: انباشت مواد غذایی، تجهیزات فنی و الکترونیکی، لوازم خودرو، در گمرکات کشور درست نیست، چراکه فقدان مدیریت درست علاوه بر انباشت کالا، منجر به تورم و گرانی شده است.

وی با بیان اینکه گمرکات کشور دست آمریکا نیست، گفت: مدیریت این بخش حیاتی دست دولتمردان است و اگر درست و دقیق مدیریت شود، قطعنا مانع تورم و گرانی خواهد شد.

 

امام جمعه لاهرود: بصیرت و ولایتمداری از ویژگی های مردم تبریز و آذربایجان است/جمهوری اسلامی مثل گذشته به حرف و وعده قانع نمی شود

حجت الاسلام صفری امام جمعه بخش لاهرود  در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت از تمام آحاد مردم به رعایت  پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و اجتناب از اجتماعات، اظهار داشت:  انشاءالله بزودی این ویروس منحوس ریشه کن شود و وضعیت رو به بهبودی کامل و سفیدی برسد.

امام جمعه لاهرود  از سلیقه ی عمل کردن ستاد ملی مبارزه با کرونا، افزود: طبق گفته ستاد کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی، برپایی تورهای زیارتی و سفر به عتبات عالیات و برگزاری مراسمات مذهبی بلامانع است ولی بعدا اجازه برگزاری مراسمات مذهبی ر اندادند، با اینکه اقرار می کنند که در این مراسمات از جاهای دیگر بیشتر مسائل بهداشتی و پروتکل های بهداشتی  رعایت می شود.

صفری گفت: چرا اجازه داده اند پروازهای انگلیسی آزاد شود؟ مگر نه اینکه هر روز آمار ابتلا به ویروس انگلیسی بیشتر می شود پس چرا اجازه پرواز می دهند؟ اگر این نفوذ نیست پس چیست؛ متاسفانه گروهی از مسئولان، به راحتی با جان مردم بازی می کنند.

امام جمعه لاهرود در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم تبریز مبتکر اولین ها هستند، ابراز داشت: بصیرت و آگاهی همیشه در صحنه میدان بودن و ولایتمداری از مهمترین ویژگی های مردم تبریز و آذربایجان است که در دیدار هر ساله  مردم تبریز با مقام عظمای ولایت بمناسبت قیام ۲۹ بهمن ۵۶ تبریز مطرح می شود.

امام جمعه لاهرود با بیان اینکه ادبیات عزتمندانه مقام عظمای ولایت درباره برجام و آمریکا مایه فخر و عزت ملت است، افزود: دیگر جمهوری اسلامی مثل گذشته به حرف و وعده خوب قانع نخواهد بود این دفعه فقط عمل لازم است که باید همه تحریم ها برداشته شود و ما آمریکا و  ۱+ ۵ را راست آزمایی کنیم بعدا به تعهدات برجامی برگشته و عمل خواهیم کرد.

وی از اقشار مردم را به حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا دعوت کرد و گفت:  انتخاب درست و نیروی با ایمان، کارآمد، پرانگیزه علاقمند به کار ، دغدغه مند، جوان و خوب الهی  علاج درد کشور است و آینده کشور را تضمین کرده و موجب امنیت کشور است.

صفری در ادامه از همه مسئولین استانی و شهرستانی و بخش و شهرها و روستاها را به خدمت بیشتر و انقلابی و جهادی عمل کردن و مهار تورم و گرانی در آستانه عید توصیه کرد و اظهار داشت:  از مردم عزیز نیز خواستاریم احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان و کمکهای مومنانه و به فکر همدیگر باشند تا رحمت و برکت و فضل و رحمت خدا فراگیر شود.

صفری، در آخر خطبه های نماز جمعه این هفته از مسئولین  شهرستان و بخش خواستار حل مشکل آب شرب روستای کنگرلو شد.

امام جمعه اصلاندوز: لغو کامل تحریم‌ها شرط ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی است

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های این هفته شهرستان اصلاندوز با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان به‌مناسبت ۲۹ بهمن اظهار کرد: ۲۹ بهمن مایه افتخار مردم تبریز قهرمان بود.

وی با بیان اینکه در طول زمان اگر مردم آذربایجان نبودند خسارت زیادی به مرکز کشور وارد می‌شد، افزود: تبریز قهرمان همیشه جلودار نفوذ دشمن و فداکاری برای ملت ایران بود.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: آذربایجان محل نخبه پروری  و انسان‌های قوی و جدی همچون علامه طباطبایی‌ها و مدنی‌هاست که باید قدردان این مردم باشیم.

اسدزاده در ادامه به انتخابات مهم آینده اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات در کشور خیلی مهم و اساسی است و از این‌رو ملت ایران باید با جدیت و با هوشیاری در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی انتخابات را موجب امنیت کشور دانست و تصریح کرد: حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق‌های رای عامل خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به انتخاب فرد اصلح گفت: متاسفانه برخی‌ها مسؤول هستند اماکاربلدنیستند،کسی که پرانگیزه و علاقمند به کار است باید انتخاب شود.

وی با بیان اینکه سردار دل‌ها شهید حاجقاسم سلیمانینمونه بارز ایثارگری و از جان گذشتگی بود افزود: حاج قاسم برای آسایش مردم ایران و حتی مسلمان عالم از جان خود گذشت و امنیت را به‌وجود آورد.

اسدزاده در ادامه با اشاره به صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان طبق اعلام بازرسان آژانس گفت: سخن منطقی و عقلانی و مستدل این است که ما به تمام تعهدات عمل کردیم اما آنها عمل نکردند.

امام جمعه‌ اصلاندوز افزود: امروز توپ در میدان آمریکاست، آمریکا حق شرط گذاری ندارد چرا که نه تنها تحریم برداشته نشده بلکه افزایش هم یافته‌ است.

وی لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی را دو شرط اصلی و موضوع مهم در بازگشت به تعهدات برجام دانست و گفت: اقتدار و قاطعیت در برابر دشمن امروز لازم و ضروری است.

امام جمعه پارس آباد: حضور مردم در صحنه‌ها عامل استواری انقلاب است/ مسؤولان با نظارت دقیق دست سودجویان را از بازار قطع کنند

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان پارس آباد با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان اظهار کرد: ۲۹ بهمن، نماد عشق و دلدادگی مردم آذربایجان به ولایت است.

وی افزود: مردم آذربایجان پشتیبان نظام وولایت فقیههستند و تاریخ ایران نشان دهنده شجاعت، غیرت و تدیّن مردم آذربایجان است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد، حضور مردم در صحنه‌ها را عامل استواری و پایداری انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: رمز پیروزی، وحدت، معنویت، استقامت و پایداری ملت ایران است و قدرت کشور و نظام را مدیون حضور مردم و پایبندی به دین و قرآن هستیم.

وی به انجام اعمال و فضیلت‌‌های ماه رجب پرداخت و گفت: ماه رجب فرصتی مناسب برای عبادت هرچه بهتر به درگاه خداوند است، روزه‌داری در این ماه توصیه شده تا درهای رحمت بیش از پیش به رویمان گشوده شود.

مسؤولان با نظارت دقیق بر بازار دست سودجویان را قطع کنند

امام جمعه پارس آباد با انتقاد از کمبود کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در پارس آباد، تاکید کرد: انتظار داریم مسؤولان برای تامین کالاهای اساسی در بازار اقدام کنند و با انجام نظارت‌های دقیق دست سودجویان را از بازار قطع کنند.

وی توجه جدی مسؤولان به مشکلات شهرستان پارس آباد را خواستار شد و گفت: برخی از مسائل و مشکلات ریشه در کمبود اعتبارات و تحریم‌ها دارد ولی بسیاری از مشکلات را می‌شود با مدیریت دقیق و اصولی حل کرد.

مدیریت جهادی لازمه رفع مشکلات داخلی

باقری بنابی، چشم دوختن به خارج از کشور برای حل مشکلات داخلی را منطقی ندانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز مقتدرتر از آن است که منتظر سیاست‌های خارجی کشورهای دیگر باشد، مخصوصاً کشورهایی که دستشان برای ایران رو شده است.

وی بیان داشت: کسالت جزو شاخصه‌های مدیر انقلابی نبوده و باید در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد به طور جهادی و با توجه به ظرفیت‌های داخلی و رونق تولید حرکت کنیم.

باقری بنابی تنها راه برون رفت از بن بست اقتصادی فعلی و راه علاج کشور را روحیه جهادی و مدیریت جوان انقلابی دانست.

 

انتهای پیام/ج