22:24 - 1399/12/11
کد خبر: 89622

سفیر جمهوری آذربایجان درایران:

سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب عیدی خوبی به مردم جمهوری آذربایجان بود

سفیر جمهوری آذربایجان درایران گفت: سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب در ۱۷ ربیع عیدی خوبی به مردم جمهوری آذربایجان بود که این موضوع به‌صورت گسترده در این کشور بازتاب داشت.

به گزارش سبلان ما ، بنیاد حسین‌اف پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی «قره باغ 17 ربیع، برترین گفتمان در مورد قره باغ» که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار داشت:  مردم و دولت آذربایجان در سال های اخیر  کمک های ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را فراموش نکرده است.
وی ادامه داد: این همت و کمک نظام اسلامی بود که 300 هزار نفر سالم به سرزمین آذربایجان بازگشتند.
حسین‌اف جنگ اخیر  با ارمنستان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در جگ 44 روزه اخیر توانستیم با وحدت مردم و رهبری الهام‌علی‌اف 5 هزار کیلومتر متر مربع را از خاک آذربایجان را آزاد کنیم.
وی افزود:  در واقع 5 هزار کیلومتر را 12 هزار کیلومتر با بیانیه صلح آزاد شد و در 2 هزار کیلومترمربع باقیمانده هم اتباع ارمنی‌تبار و آذربایجانی در کنار هم زندگی خواهند کرد.

سفیر جمهوری آذربایجان تصریح کرد: مطمئن هستیم که  با حمایت کشورهای همسایه  مسائل باقیمانده حل و فصل خواهد شد؛ در شرایط جدید منطقه فصل جدیدی در همکاری با ایران ایجاد شده است.

وی  در ادامه به روابط جمهوری اسلامی ایران با آذربایجان اشاره کرد و بیان داشت: همکاری های اقتصادی دو کشور قطعا افزایش خواهد داشت به خصوص با باز سازی مسیر ریلی این همکاری ها بیشتر هم خواهد شد.

حسین‌اف گفت: بیانیه مشترک ائمه جمعه استان‌های آذری‌زبان ایران از نظر معنوی کمک بسیار زیادی در همان روزهای ابتدایی جنگ بود که در تماس‌های جداگانه از این علما تقدیر کردیم.

وی ادامه داد: بیانیه مراجع تقلید و مدیر حوزه‌های علمیه ایران در حمایت از حق مردم جمهوری آذربایجان، ارزش معنوی بسیار زیادی برای ما داشت.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ۱۷ ربیع، گفت: سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب در ۱۷ ربیع عیدی خوبی به مردم جمهوری آذربایجان بود که این موضوع به‌صورت گسترده در این کشور بازتاب داشت.
 

انتهای پیام/م