22:45 - 1399/12/17
کد خبر: 89706

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل خبرداد؛

تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس استان اردبیل تجلیل شدند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از تجلیل تشکل‌های مردم‌نهاد برتر در حوزه دفاع مقدس استان اردبیل خبرداد.

به گزارش سبلان ما ، مراسم اختتامیه اولین جشنواره «مکتب سلیمانی» ویژه برگزیدگان برتر تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور به صورت برخط در اردبیل برگزار شد.

علی واحد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در این مراسم که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه دفاع مقدس با پشتوانه مردمی به پیروزی رسید، اظهار داشت: مردم وقتی در صحنه باشند نیروی الهی و ایمان و اراده آن‌ها تمامی مشکلات را آسان و حل می‌کند و ترویج دفاع مقدس هر اندازه که مردمی باشد ماندگارتر و اثرات آن نیز بیشتر خواهد بود.

«محمد سیمزاری» مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل نیز گفت: با کمی تغییر رویکرد در جهت‌دهی و مواجهه با بسیاری از تشکل‌های مردم نهاد می‌توان تأثیرات فرهنگی و اجتماعی بالای آنان را در جامعه مشاهده کرد.

وی افزود: لازم است برنامه‌های اجرا شده توسط تشکل‌های مردم نهاد در استان اردبیل با شرایط فرهنگی و اقلیمی منطقه سازگاری داشته باشد و اصول ناب فرهنگی ایرانی اسلامی و منطقه‌ای در آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل در ادامه اظهار داشت: ارزش‌های دفاع مقدس در شرایط کنونی در رأس ارزش‌های والای ایثار و انسانیت قرار دارد، زیرا هم از مکتب عاشورا الهام گرفته است و هم مانند مکتب عاشورا، به یک مکتب جهانی تبدیل شده و آزادگان جهان را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب کرده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: حلقه مفقوده تربیت نسل جدید، بهره مندی از آموزه‌های مکتب دفاع مقدس است و در این راه باید طوری برنامه ریزی و عمل شود که جوان امروزی اطمینان داشته باشد که با صداقت و شهامت می‌تواند الگویی مثل شهید باکری و شهید حاج قاسم سلیمانی برای خود انتخاب کند و تلاش کند شبیه او شود و این از بزرگ‌ترین کارکرد‌های فرهنگی دفاع مقدس است.

در این مراسم از رتبه‌های برتر استانی تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس استان اردبیل، اولین رتبه برتر استانی «رسول مجرد» مسئول مجموعه فرهنگی مسجد محور الهادی (ع)»،  «فاطمه خدایی» مسئول گروه هنری مسجد محور شهیده «شبنم متخصص»،  و «محمدرضا توانا» مسئول گروه هنری مسجد محور شهید مدافع حرم «علی سیفی» با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شد

 

انتهای پیام/ج