14:09 - 1400/03/05
کد خبر: 90660

دبیرکل مجمع ملی جوانان کشور:

اقدام شورای نگهبان در احراز صلاحیت داوطبان، تحسین برانگیز است/ تخریب کنندگان، به فکر علت رد صلاحیتشان باشند

دبیرکل مجمع جوانان کشور اقدام تحسین برانگیز شورای نگهبان در احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری را ستودنی دانست و گفت: شبهه افکنان در فضای مجازی و تخریب کنندگان این نهاد ارزشی به جای ایراد گرفتن از عملکرد شورای نگهبان، ببینید کاندیداهای رد صلاحیت شده شان چه ایرادی داشتند که احراز صلاحیت نشدند.

راشد پرستار دبیرکل مجمع جوانان کشور در گفتگو باسبلان ما ، به تبیین اهمیت شورای نگهبان در قوام و پیشرفت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت:شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی نقش ویژه‌ای در سلامت انتخابات ایفا می‌کند؛ به‌طوری‌ که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تضعیف این نهاد را امری خطرناك برای كشور و اسلام دانسته  و از اعضای این شورا  خواستند در انجام وظایف خود هرگز ملاحظه شخص یا جریانی را نکنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در احراز صلاحیت داوطبین ریاست جمهوری سنگ تمام گذاشت، گفت: این شورا در انتخابات پیش رو قاطعانه  و بدون پارتی بازی و جبهه گیری عمل کرد که این موضوع بیانگر قدرت شورای نگهبان در پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی و قوام نظام جمهوری اسلامی است.

دبیرکل مجمع جوانان کشور در ادامه سخنان خود به تقوای اعضای شورای نگهبان اشاره کرد و خطاب به شبهه افکنان در فضای مجازی  و تخریب کنندگان این نهاد ارزشی گفت: افراد به جای ایراد گرفتن از شورای نگهبان ببینید کاندیداهای رد صلاحیت شده چه ایرادی داشتند که رد شدند یا صلاحیتشان احراز نشده است.

وی افزود: این مشکل جناح های سیاسی است که کاندیدای قوی و موجه که بتواند نظر شورای نگهبان را جلب کند را نتوانستند به میدان بفرستند.

پرستار با بیان اینکه نهادهای تصمیم ساز باید امیدآفرینی را در بین مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات تزریق کنند، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله) نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است و اعتبار شورای نگهبان هم وزن اعتبار قانون اساسی است.

وی به اعتراضات برخی خواص و عوام در خصوص احراز صلاحیت ها و انتخاب اصلح در گذشته اشاره کرد و گفت: تا امروز اکثر معترضین به وضعیت فعلی اقتصادی  کشور می گفتند چرا شورای نگهبان دقت نکرده، اما اکنون که شورای نگهبان برای  آینده ملت، در وظیفه خطیر خود که همان پیشگیری است، سختگیری می کند تا  انتخاباتی سالم را رقم بزند بنابراین همه باید در صیانت و پشتیبانی  از شورای نگهبان در برابر زیاده  خواهی های برخی جریانات سیاسی و احزاب  تلاش کنند.

دبیرکل مجمع جوانان کشور ، شجاعت شورای نگهبان در عدم تاثیر پذیری، تحمل فشارها و موج‌ سواری ها را ستود و گفت: شورای نگهبان در این دوره بیش از گذشته حساسیت نشان داد و با رصد و تحلیل آگاهانه و بدون غرض ورزی کاندیداهای سیزدهیم انتخابات ریاست جمهوری، تنها  مصلحت مردم و انقلاب را در نظر گرفت.

وی در پایان سخنان خود از عموم جوانان کشور با هر نوع سلیقه و گرایش سیاسی خواست تا با حضور پرشور در انتخابات ضمن خلق حماسه سیاسی دیگر ، توطئه های دشمنان در این زمینه را خنثی کرده و از هم اکنون  اعتماد به جوانان و سپردن امور به نخبگان جوان را از دولت آینده مطالبه کنند.

 

انتهای پیام/ج