17:47 - 1400/07/22
کد خبر: 92612

با حضور نائب رئیس مجلس و مسئولان استانی؛

عرشه اصلی پل قدس اردبیل، بصورت آزمایشی زیر بار ترافیک رفت

شهردار اردبیل گفت: عرشه اصلی پل قدس اردبیل بعد از 66ماه امروز بصورت آزمایشی زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش  سبلان ما ، محمود صفری شهردار اردبیل در حاشیه مراسم بهره برداری از عرشه اصلی پل قدس اردبیل گفت: پل قدس اردبیل امروز بعد از 66 ماه از آغاز پروژه بصورت آزمایشی زیر بار ترافیک شهری می رود.

وی در ادامه سخنان خود به روند اجرائیات پروژه پل قدس اردبیل اشاره کرد و گفت: این پروژه با پیشرفت 78درصدی در قسمت عرشه اصلی و 56 درصد در قسمت رمپ و پل های کوچک جانبی به پیمانکار جدید واگذار شد که در طی این مدت کوتاه و با کار شبانه روزی امروز شاهد زیر بار ترافیک قرار گرفتن عرشه اصلی خواهیم بود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه پروژه پل قدس اردبیل طی دو ماه آینده به پایان خواهد رسید گفت: این پل در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل در آینده نزدیک رسما افتتاح خواهد شد.

وی به  علت تاخیر در زمان وعده داده شده برای زیر بار ترافیک قرار گرفتن پل قدس نیز اشاره کرد و گفت: قرار بود این کار در 10 مهر ماه انجام شود که به دلیل برودت هوا این کار به تاخیر افتاد.

صفری با بیان اینکه قیر در دمای زیر 15 درجه با مشکل مواجه می شود، گفت: برودت هوا باعث شد تا آسفالت ریزی عرشه اصلی با تاخبر مواجهه شود.

وی به ارائه گزارش اقدامات 22 روز گذشته در مورد پروژه پل قدس پرداخت و گفت: در این مدت 4 هزار مترمربع بتن ریزی شده،800تن آرماتور بندی شده و 800 تن نیز تیرهای 23 متری جایگزاری شده است.

وی گفت: بعد از گذر از سرما و برودت هوا نیز 6هزار تن اسفالت بر روی عرشه اصلی پل قدس ریخته شد و امروز شاهد زیر بار ترافیک این پل هستیم.

عملیات اجرایی پروژه پل قدس اردبیل در سال 94 آغاز شد و در ادامه با رکود منجر به ایجاد مشکلاتی برای مردم شد بطوریکه بارها مورد انتقاد مسئولین استانی، متخصصین شهرسازی، مهندسی و نخبه و جوانان اردبیل شد.

 

انتهای پیام/ج