سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

شنبه 1 شهریور 1404
  • کد خبر: 13952
  • بازدید: 1,239
  • 1393/10/04 - 14:11:48

قانون‌گریزانی که می‌خواستند مجری قانون شوند!

نماینده ولی فقیه در بسیج شهرستان اردبیل،گفت: تبعیت سران فتنه از نظریه نیچه و ماکیاولی هویدا بوده و از حمایت غرب کاملا" مطلع بودند به همین دلیل قانون را نپذیرفتند.

به گزارش سبلانه به نقل از آذرسلام، حجت الاسلام میثم فیاضی در آستانه 9 دی و قیام مردمی سال 88 با بررسی موشکافانه ابعاد و زوایای حوادث انتخابات سال 88 و تحلیل واقعیت های فتنه آن زمان، اظهار داشت: سران فتنه و تشنه قدرت در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 مدعی بودند رای مردم دست کاری شده و به عبارتی مجریان وقت قانون در کشور به آرای آنها خیانت کرده است و کسانی که مجریان قانون را بدون دلیل، سند و مدرک مستدل زیر تهمت و سوال می برد فردا چگونه می خواستند خود مجری قانون باشند؟!

بنابراین یکی از ابعاد فتنه 88 عدم تبعیت از قانون بود و مدعیان بحث دموکراسی که بر اساس آن می خواستند سر کار بیایند معلوم شد که دموکراتیک نبوده و مخالف آراء مردم هستند.با آن وضعیت و موضع گیری عنادورزی اگر بنا بود این افراد بر سرکار بیایند و مجری قانون باشند نه به رای مردم احترام می گذاشتند و نه به آن اعتماد کرده و نه حتی قانون را اجرا می کردند.

این تعارض در ادعای فتنه گران که، همان قانونی که به آنها اجازه حضور در صحنه انتخابات را داد ولی به دلیل رای نیاوردن قابل قبول آنها نشد و به تقلب متهم کردند، قابل جمع در یک جا نیست و ماهیت اصلی آنها آشکار شد زیرا بر فرض محال اگر بنا بر عدم انتخاب آنها در ریاست جمهوری بود پس چرا صلاحیت گرفتند؟!.

حجت الاسلام فیاضی تصریح کرد: چطور می شود وقتی که قانون اجازه و صلاحیت به انها داد تا به صحنه بیایند مورد قبولشان بود و قانون درست بود ولی زمانی که رای نیاوردند گفتند قانون غلط اجرا شده و تقلب درآن صورت گرفته است!

نماینده ولی فقیه در بسیج شهرستان اردبیل تصریح کرد: با تجزیه و تحلیل ابعاد این خیانت چند سن صحنه دقیقا" رونمایی می شود که عبارت است از: پشت صحنه خیانت و فتنه، روی صحنه فتنه و خیانت ( در خیابان ها ) و عوامل خارجی ( گروهک ها، معاندین، مغرضین با نظام، ضد انقلاب، اپوزیسیون ها و متواریان سیاسی ) که با هر ابزاری محرک قضیه بودند.

 

*کروبی و موسوی سناریوی ظاهری صحنه این فتنه بودند

بحث آقایان کروبی و موسوی قسمت و بعد روی صحنه بود اما اصل قضیه و کارگردانان آمریکا،غرب،اروپا و انگلیس بودند.در طول تاریخ حاکمانی چون موسولینی و هیتلر تئوری های ماکیاولی(1)  و نیچه را ساپورت کرده‌اند طوری که بعدها معلوم شد روی صحنه "هیتلر" بود ولی پشت قضیه دو نظریه دو چهره ؛ماکیاول و نیچه بود.

حجت الاسلام فیاضی تصریح کرد: در فتنه 88 در ظاهر کروبی و موسوی بود ولی پشت پرده اندیشه و تئوری های آمریکائیان بود و این ها مطلقا از این قضیه اطلاع داشتند زیرا این تئوریسین ها آمدند و شعار " نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر دادند" و این در حالی بود که چند روز قبل از شروع آشوب در صفحه فیسبوک، توییتر و شبکه های اجتماعی و سایت های رژیم صهیونیستی منتشر شده بود، و چرا اروپایی ها رسما" نام موسوی و حمایت از ان را به زبان می آوردند و مهمتر اینکه چرا اینها انکار نکرده و موضع خود را از بیگانگان جدا نکردند؟! و همچنان چشم امید به شورش و متوسل به اقدامات فراقانونی بودند!.

 

*هسته قضیه عدم تحمل و هضم ولایت فقیه بود

وی عنوان کرد: معتقدم در مورد قضیه موسوی مخالفت با نظام به عنوان ایدئولوژی و غرض‌ورزی آن بود یعنی اینکه ولایت فقیه را نمی توانستند هضم کنند همانطوری که در اندیشه اصلاحات و دوره خاتمی مشاهده شد، افرادی مانند؛ عطا ا.. مهاجرانی،  اکبر گنجی، عبداله نوری و غیره با اندیشه و ایدئولوژی ولایت فقیه مشکل داشتند و مخالفت می کردند.

او گفت: مخالفت کروبی و موسوی با ولایت فقیه و تبری نجستن از مخالفت غرب با رهبری و ولایت فقیه نشان داد که کروبی و موسوی هم مانند غرب فکر می کند و ولایت فقیه را قبول نداشته و مخالف آن هستند. دلیل اثبات این نکته، در 29 خرداد مقام معظم رهبری سخنرانی کردند، بنابراین اگر مطیع ولی فقیه و مطیع قانون بودند کنار ایستاده و اجازه می دادند قانونمند حل شود ولی بازهم قانونگریزی را بر قانونمند و قانون گرا شدن ترجیح دادند چونکه مشکل ریشه ای ایدئولوژیک داشته و دارند.

 

*قیام مردمی 9 دی از الطاف الهی بود و برکات زیادی داشت

نماینده ولی فقیه در بسیج شهرستان اردبیل خروش و قیام مردم متدین و بصیر انقلابی در نهم دیماه سال 88 را خنثی سازی فتنه پیچیده منافقین و ضد انقلاب، اثبات اعتماد ملی احاد ملت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام و رهبری، بیعت مجدد ملت با رهبر و ولی فقیه، افزایش اقتدار و استحکام نظام، رفراندوم سراسری در دفاع از نظام و رهبری، منفعل و هویدا شدن جریان فتنه، عمق بخشی به بینش و بصیرت مردم، آشکار شدن کارکردهای فرهنگ عاشورا و بسیاری از برکات دیگر.

 

*جسارت به روز عاشورا و ایام محرم و شگرد پیش دستی آنها!

فیاضی خاطرنشان ساخت: این نظریه که نظام خودش آشوب را به راه انداخت و در روز عاشورا به ساحت اباعبدالله اهانت کرد تا احساسات مردم را تحریک کند؛ حقیقتا کذب محض بوده و این یعنی نظام جمهوری اسلامی و مسئولان انقلابی و اسلامی حرمت و شرع را زیر پا گذاشته! در حالی که اصلا چنین چیزی نبوده و غیر ممکن است. بلکه این مجددا" در ادامه سناریو و برنامه فتنه گران بود تا فتنه خود را هم به دوش نظام گذاشته و پیشدستی کنند و یا این نظریه غلط، که کار، کار نظام بود یعنی رد کردن مبانی اعتقاد خودمان. در حالی که دولت و جریان دولت وقت شدیدا" پایبند به عاشورا و فرهنگ عاشورا بودند. در حالی که بصیرت و تحمل مردم غبار فتنه را فرونشاند.

نماینده ولی فقیه در بسیج شهرستان اردبیل با اشاره به چند دلیل و سند به دست آمد در این باره که نشان می دهد مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران و دشمنان آن عامدا" و قاصدا" عاملا" برای براندازی برنامه ریزی کرده بودند تصریح کرد: در این باب سند قطعی وجود دارد کسانی که خیانت کرده و در روز عاشورا هلهله کردند، افراد و طیفی که دستگیر شدند اقرار و اعتراف کردند و مسجل شد که از طیف های منافقین، مجاهدین خلق و نیز بهائی بوده و خط فکر به اصطلاح سبزی را دنبال می کردند که در خفا آمریکا طراحی و پیاده کرده بود.

 

 *طلحه و زبیر معتقد به مبانی پیامبر بودند اما به آیه شریفه عمل نکردند

 

فیاضی گفت: زبیر، طلحه و دیگران جنگ جمل را به راه انداختند در حالی که معتقد به مبانی پیامبر بودند پس چرا واقعا" عمل به  ایه شریفه "اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم" را زیر پا گذاشتند؟ پاسخ این است که اعتقاد نداشتند، میر حسین موسوی هم به امام خمینی (ره) اعتقادی نداشت و با اندیشه "ولایت" نیز تعارض داشت.

 

وی گفت: در دوره ریاست جمهوری حضرت آیت ا.. خامنه ای هم مخالفت کرند. وقتی موسوی استعفا داد و امام مخالفت کردند این به معنی این نبود که امام وی را تایید کرده بود، بلکه به دلیل اوضاع و شرایط جنگ، امام(ره) مخالف به راه افتادن یک جنجال سیاسی در کنار این مشکلات و معضلات بود. وقتی  رئیس جمهور وقت ( مقام معظم رهبری) در دیدار با امام راحل این موضوع را مطرح می کنند، امام خمینی (ره) به دلیل جنگ و التهاب سیاسی وارد کار شده و مخالفت می کنند.

 

فیاضی در پایان تاکید کرد: سران فتنه با حصر خانگی که خودشان رقم زدند قطعا" مجازات اولیه و لطف نظام را می بینند و مردم قدرشناس بصیر هم سیلی محکمی به آنها زد و مطرود جامعه بلکه منفور هم شدند.

نماینده ولی فقیه در بسیج شهرستان اردبیل در پایان تاکید کرد: به نظر این مجازات به اندازه عمل آنها نیست و نظام در قبال آنها نظام عطوفت زمان پیامبر و مدارای مدینه فاضله را نشان داده است بنابراین معتقدم مجازات واقعی بیش از این ها باشد، و نکته پایانی اینکه نفرتی که مردم از سران فتنه می برند ابدی بوده و مجازات قانونی به جای خود باقی‌ است.

 

(1)توضیح نظریه ماکیاولی تئوری پرداز ایتالیایی

نظریه ماکیاولی عبارت است از؛ مجموعه اصول و روش‌های دستوری که نیکولو ماکیاولی سیاست‌مدار و فیلسوف ایتالیایی (۱۴۶۹-۱۵۲۷) برای زمامداری و حکومت بر مردم ارائه داد.

نیکلا ماکیاولی که بنیاد این نظریه خود را پیرامون روش و هدف در سیاست قرار داده، در کتاب خود شهریار، هدف عمل سیاسی را دستیابی به قدرت می‌داند و بنابراین، آن را محدود به هیچ حکم اخلاقی نمی‌داند و در نتیجه به کار بردن هر وسیله‌ای را در سیاست برای پیشبرد اهداف مجاز می‌شمارد و بدین گونه سیاست را به کلی از اخلاق جدا می‌داند.

ماکیاولی معتقداست، زمامدار اگر بخواهد باقی بماند و موفق باشد نباید از شرارت و اعمال خشونت‌آمیز بترسد. زیرا بدون شرارت، حفظ دولت ممکن نیست.

حکومت برای نیل به قدرت، ازدیاد و حفظ و بقای آن مجاز است به هر عملی از قبیل کشتار، خیانت، ترور، تقلب و ... دست بزند و هرگونه شیوه‌ای حتی منافی اخلاق و شرف و عدالت را برای رسیدن به هدفش روا می‌دارد.

این مکتب بر این باور است که رجال سیاسی باید کاملاً واقع‌بین و مادی و جدی باشند. آنگونه سخت‌گیر باشند که اگر تکالیف دینی، اخلاقی و احساسات سد راه آنان شود؛ از آنها صرف‌نظر کرده و هدفی جز رسیدن به مقصود نداشته باشند.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • قانون‌گریزانی که می‌خواستند مجری قانون شوند!

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش به‌اضافه دو