- کد خبر: 21320
- بازدید: 2,398
- 1394/06/21 - 11:40:55
کمپین خرید لوازم التحریر ایرانی، درسی برای آقای نعمت زاده
این روزها ایجاد کمپین های مختلف در فضاهای مجازی که بعضا در حمایت و گاهی در مخالفت با خرید کالایی تشکیل می شود موجی از حواشی را به همراه داشته است.
به گزارش خبرنگار ،این روزها ایجاد کمپین های مختلف در فضاهای مجازی که بعضا در حمایت و گاهی در مخالفت با خرید کالایی تشکیل می شود موجی از حواشی را به همراه داشته است.
کمپین نخریدن خودروی ایرانی در فضای مجازی از اولین موضوعاتی بود که حتی صدای وزیر را هم در آورد.
محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص کمپین تحریم خودروی ایرانی در اقدامی عجیب این کار را غیر اخلاقی و حتی ضد انقلابی دانست و حتی بحث حرام بودن و یا نبودن این کمپین را پیش کشید.
سخنانی که در راستای اهداف خودروسازانی بود که در تلاش برای افزایش قیمت دوباره خودرو بودند.
ایجاد کمپین "تحریم خودروی داخلی" در حالی بود که عوامل مختلفی از جمله کیفیت پایین خودروهای تولیدی داخلی و همچنین قیمتهای غیر واقعی این خودروها در آن تاثیر داشت.
قیمت هایی که به گفته وزیر، همین که ثابت مانده بود در عمل به مفهوم کاهش قیمت خودرو بود.
اما این روزها با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس، شاهد ایجاد کمپینی به نام "لوازم التحریر تولید وطنم را می خرم" ایجاد شده تا مبالغی که برای خرید مداد، خودکار، کیف و سایر وسایل مورد نیاز که برای بک دانش آموز لازم است به جیب تولید کنندگان ایرانی برسد.
مبالغی که با در نظر گرفتن حداقل خرید 20 هزار تومانی لوازم التحریر توسط دانش آموزان، رقم سرسام آوری را شاهد خواهیم بود که می تواند در پویایی اقتصاد کشور نقش مهمی داشته باشد.
حال وزیر محترم و خودروسازان گله مند از کمپین تحریم خودرو به این نکته توجه کنند که حمایت از تولید داخلی از جمله مواردی است که مردم بر آن اعتقاد دارند و توصیه رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را نیزبه خوبی درک می کنند، ولی این تولید کنندگان هستند که باید در جهت تولید محصول با کیفیت و به صرفه از جنبه اقتصادی، در تلاش باشند.
تولید کنندگانی که علی رغم افزایش بی رویه قیمت کالاها بدون هیچ منطق قابل قبولی و براساس بهانه هایی همچون حاشیه بازار، به کیفیت کالاهای تولیدی نیز توجه چندانی نمی کنند و حتی با چهره های حق به جانب از ایجاد کمپین هایی در نخریدن کالای بی کیفیت ابراز نارضایتی می کنند.
شاید ایجاد چنین کمپین هایی بتواند درسهایی مهمی برای وزیر کارکشته دولت داشته باشد.
یادداشت از: مصطفی محمدی
انتهای پیام/م
دیدگاهها