سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 2643
  • بازدید: 1,854
  • 1391/07/22 - 10:48:40

نرخ بالای بیکاری در شأن مسئولان نیست

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بالای بیکاری در استان اردبیل به هر دلیل و توجیهی قابل قبول و در شأن مسئولان استان اردبیل نیست.

به کگزارش سبلانه ، مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مطابق با اصل 67 قانون اساسی که قسم یاد کردیم حافظ حقوق ملت بوده و پاسدار مبانی قانون اساسی باشیم در چهار سال نمایندگی خود اجازه نخواهیم داد حق و حقوق واقعی ملت چه از طرف بیگانگان و چه در داخل توسط عده‌ای سودجو پایمال شده و زیر سؤال برود.

وی گفت: زمانی می‌توانیم بدون واسطه با متن مردم ارتباط داشته باشیم که با مشکلات حقیقی و دردهای آنها آشنا شویم که در سالیان متمادی در متن مردم بودیم و به یقین با درد و غم آنها بهتر آشنا هستیم.

افضلی‌فرد بیان داشت: دفتر ارتباطات مردمی به شکل نهادینه شده در خدمت مردم است و ما  در این ارتباط قوی و مستحکم سعی می‌کنیم تا مطالبات آنان را پیگیری کنیم و آنچه در چارچوب وظایف نمایندگی است آن را به سرانجام برسانیم.

این مسئول موضوع اشتغال و بیکاری جوانان را یادآور شد و افزود: اغلب بیکاران ما جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها هستند که ما موظف هستیم برای آنها یک شغل آبرومند فراهم کنیم که اگر تا کنون فراهم نشده این ضعف و نقص به دولت و مسئولان وارد است که چرا زمینه این اشتغال را فراهم نکردند.

وی ادامه داد: اگر این امر ناشی از تبعیض باشد ضعف دستگاه نظارتی است اما آنچه مسلم است برخورداری از شغل آبرومند حق مسلم، شرعی و طبیعی عموم مردم ایران است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: اولین موردی که پیشنهاد کردیم فعال شدن کار گروه اشتغال استان و پیگیری موضوعات از سوی استاندار به عنوان مسئول ارشد اجرایی در استان اردبیل است که در این زمینه به جد و از طریق مجمع پیگیر مصوبات کار گروه اشتغال هستیم.

نماینده مجمع نمایندگان استان اردبیل در کارگروه اشتغال تصریح کرد: باید در این کار گروه چند گام به جلو برداریم و با فعالیتی مستمر زمینه‌ای را مهیا کنیم تا نرخ بیکاری از 14.8 درصد به پایین‌تر از 11.8 درصد و حتی به تک رقمی نزدیک شود.

وی به دیدار خود با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه تنها متولی اشتغال نیست، بلکه مجموعه هماهنگ کننده است تا با همراهی دستگاه‌های دیگر زمینه اشتغال و کارآفرینی فراهم آید که ما خواسته‌ایم نحوه نظارت و توانمند‌سازی در این حوزه تقویت شود.

افضلی‌فرد یادآور شد: استان اردبیل در بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی از قابلیت‌های خوبی برخوردار است به طوری که ما می‌توانیم با فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی، با کمک بخش خصوصی، نظارت بر فعالیت آنها و اعطای تسهیلات زمینه تحرک و پویایی آنها را در حوزه اشتغال فراهم آوریم.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • نرخ بالای بیکاری در شأن مسئولان نیست

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هشت منهای چهار