سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 2786
  • بازدید: 1,021
  • 1391/07/25 - 16:50:42

50 تا 79 درصد جرایم استان اردبیل ریشه در مواد مخدر دارند

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: 50 تا 79 درصد جرایم در این استان ریشه در مواد مخدر دارند.

به گزارش سبلانه انور اسکندزاده روز سه شنبه در آیین معارفه دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان کوثرافزود: تشدید برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر ، متجاوزان به حقوق عمومی و بیت المال ، مخدوش کنندگان نظم و آرامش جامعه ، کاهش قانونمند جمعیت کیفری زندان ها و استفاده از مجازات های جایگزین در جرایم غیرمهم از جمله سیاست های دارای اولویت در دستگاه قضایی است.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه دادستان ها در مناسبات اجتماعی به حدود 120 مسوولیت قضایی ، اداری و حسبی که قانون بر عهده دادستان ها نهاده اشاره کرد و گفت: دادسراها به عنوان خط مقدم مبارزه با جرایم و تخلفات و دادستان ها به منزله شمشیر تشکیلات عدلیه هستند.

وی افزود: دادستان ها باید با تشریک مساعی کارکنان قضایی و اداری دادسراها در امر برخورد جدی و بدون اغماض بویژه با جرایم مهم بدون در نظر گرفتن حسب و نسب و مال و مقام افراد همچون گذشته همیشه تلاش کنند.

وی گفت: در جرایم مشهود مخل نظم و آرامش عمومی اگر چه در مرحله اول از تکالیف ضابطان و نیروی انتظامی است که بدون فوت وقت با عاملان تخلف و جرم برخورد کنند ولی حمایت دادستان ها به عنوان روسای ضابطان در امور قضایی موجب افزایش بهره وری و بهبود عملکرد در برخورد با جرایم خواهد بود.

وی تقویت باورهای دینی و مذهبی مردم را در زمینه کاهش جرایم موثر دانست و افزود: روحانیان هر شهرستان می توانند با بر عهده گرفتن این مسوولیت و تبلیغات دینی و فرهنگی ، دستگاه قضایی را در جلوگیری از وقوع جرم یاری کنند.

اسکندرزاده با بیان این که دستگاه قضایی به شدت با متخلفان و قانون شکنان برخورد می کند و در این امر هیچ مسامحه ای ندارد اظهار داشت: مردم متدین شهرستان کوثر شایسته بهترین خدمات هستند و حفظ و ارتقای امنیت حداقل کاری است که می توان برای این مردم انجام داد.

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل همچنین با اشاره به رشد آمار صلح و سازی در پرونده های ورودی به دادگاه های استان گفت: این فعالیت های آموزشی و تربیتی امسال نیز در تمام شعبات قضایی و دادگستری های استان تداوم خواهد داشت.

وی دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده های قضایی را برنامه محوری در استان دانست و افزود: با توجه به نتایج مثبتی که از احیای واحدهای مصالحه در کنار محاکم به دست آمده ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش با تقویت واحدهای مصالحه در دستور کار دادگستری کل استان قرار گرفته است.

اسکندرزاده گفت: قوه قضاییه ملجاء و پناهگاه مردم است و هماهنگی و همکاری دستگاههای اجرایی با دادگستری ضرورت دارد.

وی همدلی و تفاهم بین ادارات و دستگاههای قضایی را در شهرستان کوثر قابل تحسین دانست و اظهار امیدواری کرد با تداوم این همدلی و تفاهم بتوانیم هر چه بهتر و بیشتر در سایه سار نظام جمهوری اسلامی عدالت را که یکی از اهداف بزرگ این نظام می باشد اجرا کنیم.

رییس دادگستری شهرستان کوثر نیز در این جلسه قانون گرایی ، اجرای یکسان قانون برای همه افراد و خدمت خالصانه و بدون منت در نظام اسلامی را سه محور اصلی فعالیت در دادگستری شهرستان کوثر ذکر کرد.

لطف الله کوهی با اشاره به کاهش پرونده های ورودی در این حوزه قضایی از تلاش و پشتکار قضات و کارمندان و سایر مراجع مرتبط با دادگستری شهرستان کوثر تقدیر کرد.

در این جلسه خسرو شفیعی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوثر معرفی شد.

انتهای پیام /

 

اشتراک‌گذاری

  • 50 تا 79 درصد جرایم استان اردبیل ریشه در مواد مخدر دارند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نه به‌اضافه پنج