سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 2808
  • بازدید: 1,370
  • 1391/07/26 - 11:09:15

«علی‌اف» دوست صهیونیست‌ها یا رفیق استراتژیک ایران؟

حمله‌های حکومت آذربایجان به اسلام و همکاری های نظامب با رژیم صهیونیستی این سوال را ایجاد می‌کند که آیا حکومت علی اف دوست ایران است یا...

به گزارش سبلانه به نقل از «خبرگزاری دانشجو»؛ دليل فشار دولت آذربايجان به مردم مسلمان اين كشور تنها يك پاسخ دارد، باز گذاشتن دست صهيونيست‌ها براي پيگيري مقاصد شوم در كشوري كه همسايه‌اي ديوار به ديوار جمهوري اسلامي ايران است.

 

در حقيقت پياده كردن  افكار و تئوري‌هاي صهيون، همخواني با تفكرات و اعتقادات اسلامي ندارد از اين رو شاهد قلع و قمع تدريجي ظواهر، شعائر و ارزش‌هاي ديني در كشوري است كه اكثر جمعيت آن را شيعيان تشكيل مي‌دهند.


 شدت سركوب‌ها و اقدامات ضد اسلامي دولت آذربايجان به حدي است كه در برخي مواقع صداي سازمان عفو بين‌الملل كه اغلب پايه گزارش‌هاي خود را جهت دار به سمت و سوي اهداف غربي تعيين مي‌كند درآورده است.

 

 برخي كارشناسان سياسي معتقدند كه هدف عمده‌اي رژيم صهيونيستي از حضور در جمهوري آذربايجان، کنترل جمهوري اسلامي ايران و بهره برداري از منابع طبيعي اين كشور از جمله نفت است.

 

قطعاً رژيم صهيونيستي براساس تئوري‌هاي ضد اسلامي خود با حضور در كنار مرزهاي 765 كيلومتري جمهوري اسلامي با آذربايجان سعي در هدايت اقدامات اطلاعاتي خود عليه ايران دارد.

 

جمعيت قريب به 9 ميليوني مردم آذري حضور اين رژيم را در كشور 86600 كيلومترمربعي خود بر نمي‌تابند.

 

 براين اساس رژيم صهيونيستي با برنامه‌ها و اقدامات فرهنگي سعي در تغيير ذائقه مردم و مسلمانان اين كشور دارد.

 
دلایل رو به گسترش بودن روابط آذربایجان و اسرائیل ریشه در فقدان مبانی قدرت آذربایجان دارد.

 

پایگاه  Sitalcay که در پنجاه کیلومتری شمال باکو قرار دارد یکی از نمونه ارتباطات تناتنگ نظامی آذربایجان و رژیم صهیونیستی است که برخی کارشناسان سطح این همکاری را فراتر از حد تصور رسانه ها عنوان می کنند.

 

این پایگاه پیشتر در اختیار ارتش سرخ به عنوان پایگاه بسیار مهم در قفقاز و آسیای مرکزی بود اما امروز حضور نظامیان اسرائیل را به خود می بیند.

 

در این پایگاه سیستم های ضد موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین و سیستم راداری  نصب شده است.
 
هزینه این فعالیت ها بر اساس قرارداد اخیر 6/1 میلیارد دلاری باکو و تل آویو تامین می شود.
 
بر اساس این قرارداد اسرائیل در پایگاه مذکور سیستم های ضد موشکی و راداری و هواپیماهای بدون سرنشین را نصب و راه اندازی خواهد کرد.
 
مساله دیگر استقرار دستگاه های استراق سمع اسرائیل در نزدیکی مرزهای شمالی ایران است.
 
آذربایجان به اسرائیل اجازه داده که این دستگاه ها را در مرزهای شمال ایران در نزدیکی آستارا و بیله سوار نصب کند.
 
کارایی این دستگاه ها به گونه ای است که قابلیت کنترل بخشی از مسائلی را که در داخل ایران می گذرد، دارند. این کار تا بدان جا گسترش پیدا کرده که صهیونیست ها با همکاری آذربایجان به صورت بسیار گسترده در حال خرید زمین های گسترده ای در مرزهای شمالی ایران در جمهوری آذربایجان بوده و هستند.
 
در شمال باکو هم همین روند جریان دارد. مواردی از این دست، ضدیت آذربایجان با ایران در همکاری با اسرائیل را بسیار پر رنگ می کند.
 
به نظر می رسد آذربایجان و اسرائیل دست در دست هم به سوی اهداف از پیش تعیین شده صهیونیست ها گام بر می دارند.

 
سفر جورج سوروس يهودي میلیاردر آمريكايي در سال 2000  ميلادي و ديدار با حيدر علي‌اُف، رئيس جمهور وقت آذربايجان پايه‌هاي اقدامات فرهنگ صهيونيست را با كمك به روزنامه‌نگاران و احزاب سياسي موافق و مخالف دولت آذربايجان مستحكم‌تر كرد.

 


بهر حال نكته‌اي كه مي‌توان در خصوص روابط رژيم صهيونيستي و آذربايجان به آن اشاره كرد توجه به اين موضوع است كه گسترش روابط نشات گرفته از نيازهاي اساسي و استراتژي‌ هر دو کشور است.


در ادامه به برخي اقدامات نرم و سخت دولت علي‌اف عليه مردم كشورش در راستاي اهداف پليد رژيم صهيونيستي اشاره مي‌كنيم.


وزارت تحصيل آذربايجان چهار سال قبل به بهانه اجراي پوشش يكسان در بخشنامه‌اي مغاير با قانون اساسي اقدام به ممنوعيت حجاب در مدارس كرد.


يكي از اقداماتي كه علي‌اف با چراغ سبز اسرائيل انجام داد ممنوعيت در مدارس حجاب در مدارس بود تا به دنبال آن بتواند با ساختارشكني رنگ اسلام را از افكار شيعيان اين كشور بزدايد.


آنچه كه مسلم است اينكه آذربايجان هرگز از اين مهم دست نخواهد كشيد كمااينكه مراتب اعتراضات خود را نسبت به اين عمل وقيحانه بارها با راهپيمايي و تجمعات اعلام كرده‌اند.


به طوري كه در يكي از آخرين موارد اين تظاهرات نيروهاي پليس به ضرب و شتم تظاهركنندگان پرداختند و پس از دستگيري شمار زيادي از آنها اين افراد را در قفس و با خودروهاي زرهي به اداره پليس منتقل كرد.


در اين درگيري پليس ده‌ها نفر را مجروح و 70 نفر را دستگير كرد با وجود سياست تشديد ارعاب و تهديد عليه مسلمانان غاطبه 98 درصدي مسلمان آذري با تظاهرات و تجمعات مختلف نشان داده‌اند تحت هيچ شرايطي حاضر به چشم‌پوشي از افكار، باورها و عقايد ديني و مذهبي خود نيستند.


ممنوعيت انجام فرائض و مناسك ديني/ حکومت آذربایجان: نماز جمعه را شنبه بخوانيد!


ممنوعيت اقامه نماز جماعت، روضه و مرثيه‌خواني از سوي دولت علي‌اف براي دومين كشور پرجمعيت شيعه قطعا تصميمي جاهلانه و كاملا مغرضانه است.


در حالي كه 96 درصد جمعيت آذربايجان را شيعيان تشكيل مي‌دهد رئيس جمهور آذربايجان متن اصلاحي قانون مجازات‌هاي اداري درباره ممنوعيت تبليغات ديني را كه چندي قبل به تصويب پارلمان رسيده بود امضا كرد تا به موجب آن اعزام دانشجو و طلاب براي تحصيلات ديني به خارج از كشور، مبادله خادمان ديني، واردات، عرضه و فروش هرگونه كتب ديني و اقلام مرتبط با دين در خارج از محدوده اماكن خاص و از همه سنگين‌تر ممنوعيت اقامه نماز جماعت،‌روضه و مرثيه‌خواني است كه تاب و تحمل مسلمانان را گرفته است.


در حالي كه اقليت يهوديان با داشتن ده‌ها موسسه، آزادانه در جمهوري آذربايجان فعاليت مي‌كنند اما مسلمانان در انجام فرامين و مناسك ديني خود با ممنوعيت و محدوديت مواجه هستند.


اجبار دينداران به برپايي نماز جمعه در روز شنبه به معناي واقعي كلمه رويارويي دولت آذربايجان با دينداران است كه در راستاي تخريب برخي مساجد آنها اين حركت احمقانه خود را با اين توجيه كه روز جمعه روز كاري است و بر پايي نماز جمعه در اين روز به سيري كارها خدشه‌ وارد مي‌كند سرپوش مي‌گذارند.

برنامه‌هاي يورو ويژن يكي از با سابقه‌ترين نمايش‌هاي تلويزيوني در جهان است كه همه ساله به ميزباني يكي از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا برگزار مي‌شود كه آخرين دوره آن در جمهوري آذربايجان برگزار شد در مراسم امسال كه همزمان با رژه 2000 همجنس‌باز در باكو آغاز شد دولت باكو امنيت مسابقات را به سازمان جاسوسي موساد سپرد تاهرگونه اعتراض مردم مسلمان را با كمك پليس آذربايجان سركوب كند.


اقدام رژه هم‌جنس‌بازان اقدامي برخلاف عرف، فرهنگ و هنجارهاي حاكم بر جامعه آذربايجان است.


 اما تبعيت دولت باكو از ساختارهاي فرهنگ صهيونيست و تلاش در جهت همگرايي با غرب به سبب اشاعه مرسومات مزموم غرب به جهت رسيدن به يكي از اهداف خود كه همان عضو در اتحاديه اروپا است تلاش مي‌كند.


 اما مردم آذربايجان در يك تظاهرات بي‌سابقه اين قبيل اقدامات وقيحانه را محكوم كرده و در شب شهادت حضرت زهرا(س) در 19 شهر آذربايجان عليه پروژه يورو ويژن شعار دادند تا بار ديگر اقدام به پس زدن تحركات علي‌اُف براي تغيير ذائقه مردم آذربايجان كنند.


 نكته‌اي قابل تامل هزينه 850 ميليارد توماني دولت باكو براي اين مراسم در حالي صورت گرفت كه 40 درصد از مردم آذربايجان زير خط فقر زندگي مي‌كنند.


حرف‌هاي ضد ايراني- اسلامي رئيس جمهور آذربايجان

 

دولت الهام علي‌اُف در حالي هر گونه تظاهرات اعتراضي حتي بر عليه دولت ارمنستان كه از دشمنان اصلي اين كشور را ممنوع اعلام كرده است كه تظاهرات و راهپيمايي بر ضد انقلاب اسلامي ايران آزاد است.


 چندي قبل الهام علي‌اُف جمعي از حاميان خود و همجنسگرايان اين كشور را كه تعدادشان به 20 نفر هم نمي‌رسيد مقابل سفارت ايران در باكو جمع‌آوري كرد تا به دلیل آنچه كه دخالت ايران در امور جمهوري آذربايجان مي‌دانست شعارهايي بر عليه مراجع تقليد و رهبر معظم انقلاب نمايند.


 امري كه سئوال برانگيز است عدم پاسخ قاطع جمهوري اسلامي به اين قبيل اقدامات دولت باكو است. اين در حاليست كه ياوه‌گويي‌هاي علي‌اُف بر ضد ايران نيز موضوع تازه‌اي نيست.


 وي در اظهارنظري تحريك آميز خود را رهبر آذري‌هاي جهان خواند.

 

 رئيس جمهور محترم كشورمان در آخرين ديداري كه با علي‌اُف داشتند ضمن تمجيد از رئيس جمهور اسلام ستيز آذربايجان روابط تهران- باكو را بردارانه و بسيار عميق توصيف كرد.


 احمدي نژاد تاكيد كرد: هيچ عاملي نمي‌تواند ملت‌هاي ايران و آذربايجان را از هم جدا كند.


 اين كه چرا رئيس جمهور در اين ديدار از كوچكترين و منطقي‌ترين انتقاد نسبت به علي‌اُف صرف نظر كرد سئوالي است كه پاسخش را فقط ايشان مي‌داند.


 اما اساساً در ديدارهاي روساي جمهور و ملاقات‌هاي دو جانبه مسئولين كشورها و دولت ها تنها بيان تمجيد را در دستور كار خود قرار نمي‌دهند بلكه در اين میان به خلا‌هاي موجود و ضعف‌هاي عيان در ارتباطات خود اشاره‌ مي‌كنند.

 
 البته اين براي اولين بار نبود كه در قبال حمله به مسلمانان و توهين به جمهوري اسلامي ايران مسئولين ر سیاست تمجيد را در پيش مي‌گيرند.


 در اين بين بهتر است ذهن‌ها به ديدار صالحي و وزير خارجه بحرين ارجاع داده شود كه در كنارش قتل و خونريزي مردم مسلمان بحرين به دست رژيم سفاك جزيره نشينان رخ داد.ديداري كه هيچ صدايي كه بوي انتقاد از رفتارهاي خصمانه رژيم پادشاهي بحرين عليه مردم اين كشور داشته باشد شنيده نشد.


به هر شكل اين انتظار از مسئولين جمهوري اسلامي ايران مي‌رود كه با بهره‌گيري از پتانسيل‌هاي موجود كمي از موضع بعضا منفعلانه در قبال اقداماتي كه عليه مسلمانان شكل مي‌گيرد انجام دهند.چرا كه دير يا نزديك سرنوشت كشورهايي چون آذربايجان و بحرين همچون ليبي و تونس خواهد شد.اتفاقي كه در آذربايجان شايد با اسم رمز حجاب و در بحرين با اسم رمز عدالت به وقوع بپيوندد.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • «علی‌اف» دوست صهیونیست‌ها یا رفیق استراتژیک ایران؟

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای دو