سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 3203
  • بازدید: 1,649
  • 1391/08/07 - 21:19:21

اردبیل در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار دارد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به ضعفهای این استان در بحث توسعه افزود: در نتیجه این ضعفها اردبیل هم اکنون در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار دارد.

 

به گزارش سبلانه به نقل از مهر، منصور حقیقت پور در جلسه شورای اداری استان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس اضافه کرد: نیازمند تلاش همه جانبه برای دسترسی به توسعه هستیم و این جریانی است که باید به سرعت محقق شود.

وی با اشاره به ظرفیتهای این استان در زمینه های اقتصادی و به ویژه تولید، متذکر شد: اردبیل به لحاظ کشاورزی قطب برتر کشور بوده که توانایی تولید 10 درصد محصولات این حوزه را دارد اما متاسفانه هم اکنون میزان تولید این استان 4 درصد است.

به گفته نماینده مردم اردبیل در مجلس اگر مدیریت آب و خاک را هوشمندانه برنامه ریزی کنیم، می توانیم به 10 درصد تولید محصولات کشاورزی کشور در این استان دست یابیم.

وی با اشاره به عقب ماندگی منطقه در زمینه صنعت و تولید یادآور شد: هم اکنون نیم درصد صنعت کشور به این استان اختصاص دارد که رقم بسیار پایینی است، اردبیل 3 تا 4 واحد صنعتی بزرگ دارد و بقیه واحدهای آن کوچک و البته بیمار است.

حقیقت پور با بیان اینکه 50 درصد از واحدهای تولیدی این استان با مشکل مواجه شده اند، تعداد بیکاران قابل توجه این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: برای دستیابی به توسعه لازم نیازمند اعتبارات ویژه از سوی دولت و مجلس هستیم.

وی توسعه راهها، تامین زیرساختهای گردشگری، رفع مشکلات شهرک های صنعتی، مدیریت آب، بحث بودجه و اعتبارات را از مهمترین خواسته های استان برشمرد و عنوان کرد: اردبیل می تواند به رکورد 10 میلیون گردشگر دست یابد که تاکنون 50 درصد آن محقق شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس نیز در این مراسم مرزی بودن استان اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: این ویژگی به غیر از ضرر فرهنگی و اقتصادی چیزی برای استان نداشته که باید مورد توجه قرار گیرد.

میرقسمت موسوی با بیان اینکه مرزی بودن منطقه می تواند در توسعه استانها ویژگی ممتازی تلقی شود، متذکر شد: متاسفانه اعتبارات فرهنگی برای استان اردبیل به ویژه در زمینه مرزی تخصیص نیافته به همین دلیل از این امتیاز ویژه تنها ضرر آنرا دیده ایم.

وی محور توسعه استان را در توسعه روستاها عنوان کرد و افزود: عمران روستایی و توسعه اقتصادی دو محور بزرگی است که باید در استان اردبیل مورد توجه قرار گیرد تا شاهد کاهش مشکلات در زمینه توسعه منطقه باشیم.

نماینده مردم گرمی با اشاره به جاری شدن سیل در دو نقطه استان طی ماههای اخیر یادآور شد: متاسفانه ردیف بودجه به این حوادث اختصاص نیافته و البته این مشکل ملی است چرا که در فرمانداری، استانداری و وزارت  کشور ردیف بودجه ای برای آن تعریف نشده است.


انتهای پیام/

 

اشتراک‌گذاری

  • اردبیل در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار دارد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شانزده به‌اضافه سه