سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 3221
  • بازدید: 1,106
  • 1391/08/08 - 12:05:15

برج آبگیر شناور تا پایان امسال احداث می‌شود

مدیرعامل آبفای اردبیل گفت: برج آبگیر شناور با حجم 10 تن آب تصفیه شده تا پایان امسال از طرف شرکت آب منطقه‌ای احداث شود.

به گزارش سبلانه عبدالحسین حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص تغییرات فصلی رنگ و بوی آب مصرفی در اردبیل اظهار داشت: علت  این تغییرات در وهله اول رقوم برداشت سد از نقطه صفر است در حالی که باید این برداشت از بالادست انجام گیرد.

مدیرعامل آبفای اردبیل ادامه داد: زمانی که آب پشت سد ذخیره می‌شود و فقدان آن در تابستان به دلیل مصارف کشاورزی پایین می‌آید مواد معلق در لایه‌های زیرین و همچنین گرمای هوا بر رنگ و مزه و بوی آب شرب اردبیل تاثیر می‌گذارد.

این مسئول گفت: در تابستان با این مشکل اساسی روبه‌رو هستیم به طوری که با برگزاری جلسات مستمر سعی داریم این مشکل را برطرف کنیم.

حسن‌زاده افزود: در دو هفته گذشته با حضور مسئولان و استاندار اردبیل نشستی را در محل تصفیه‌خانه برگزار کردیم و در این زمینه به دو راهکار ضروری و عملیاتی و اجرایی رسیدیم.

وی راهکار اول را تغییر از نقطه رقوم و برداشت آب شرب اردبیل اعلام کرد و یادآور شد: در این زمینه قرار است برج آبگیر شناور با حجم 10 تن آب تصفیه شده تا پایان امسال از طرف شرکت آب منطقه‌ای احداث شود و همچنین آب منطقه‌ای متولی است تا رقوم برداشت را تغییر دهد.

مدیرعامل آبفای اردبیل گفت: تا پایان امسال بخشی از مشکلات مربوط به رنگ بو و طعم آب اردبیل حل می‌شود و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که طمع، رنگ و مزه آب به رقم برخی نارسایی‌ها مشکل بهداشتی ندارد.

حسن‌زاده بیان داشت: ما تا پایان سال دو کار ضروری را باید در شبکه یامچی انجام دهیم که یکی از این اقدامات برداشت از رقوم بالادست است و حداکثر تا پایان امسال این کار عملیاتی می‌شود که این خود 30 درصد بر رنگ و مزه بهبود یافته آب تاثیر می‌گذارد.

این مسئول ادامه داد: تا 1.5 سال آینده نیز با سرمایه‌گذاری 9 میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو که شخص وزیر نیز بر تامین آب شرب اردبیل تاکید دارد بقیه مشکلات برطرف می‌شود.

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنده خود از آب شهری استفاده می‌کنم، افزود: استفاده و گرایش مردم به دستگاه‌های تصفیه‌کننده تنها سختی آب و املاح آن را از بین می‌برد در حالی که املاح موجود آب خود برای بدن مفید و موثر است.

مدیرعامل آبفای اردبیل با رد این ادعا که دستگاه تصفیه آب مشکلات میکروبی و شیمیایی را برطرف می‌کند، متذکر شد: دستگاه تصفیه آب هیچ گونه مشکلی را در این زمینه رفع نمی‌کند بلکه با از بین بردن املاح موجود از جذب شدن آن جلوگیری می‌کند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: با توجه به آزمایشات انجام شده و نظارت عالیه دانشگاه علوم پزشکی مشکلی از لحاظ سلامت آب اردبیل نداریم و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • برج آبگیر شناور تا پایان امسال احداث می‌شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هشت منهای چهار