سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 3328
  • بازدید: 1,047
  • 1391/08/11 - 10:58:36

رییس جمهوری اسلامی ایران وارد شهرستان میانه شد

رییس جمهوری اسلامی ایران صبح پنجشنبه به منظور آبگیری بزرگترین سد بتنی دو قوسی شمال غرب کشور وارد شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی شد.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا، در سفر دکتر محمود احمدی نژاد به آذربایجان شرقی ، سد شهریار میانه بهره برداری می شود.

وزیران راه و شهرسازی و نیرو، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این سفر رییس جمهوری را همراهی می کنند.

این سد از نوع بتنی بوده و طول تاج آن 207 متر، ارتفاع سد از پی 135 متر و حجم مخزن آن 700 میلیون متر مکعب است.

سد شهریار در 39 کیلومتری شمال شرقی شهرستان میانه بر روی رودخانه قزل اوزن احداث شده و هدف از اجرای آن تامین نیاز آبی کشاورزی و صنعتی گیلان، تامین نیاز آبی 12هزار هکتار از اراضی میانه، تولید 168گیگاوات ساعت انرژی پیک و ثانویه در سال و مهار سیلاب و ایجاد سیلاب های مصنوعی برای رسوب زدایی مخزن سد سفید رود است.

توسعه کشاورزی، صنعتی و تولید برق، بهبود ارتباطات و توسعه شبکه حمل ونقل در منطقه، توسعه گردشگری ، افزایش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد و رفاه اجتماعی از آثار اقتصادی و اجتماعی است که در پیش بینی های طرح احداث این سد قرار دارد.

در این سفر یک روزه رییس جمهوری از مناطق زلزله زده و چگونگی بازسازی این مناطق در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی دیدن و با مردم گفت وگو خواهد کرد.

12هزار واحد ساختمانی در قالب طرح های اسکان دایم در متراژهای 18و 24 متری در مناطق زلزله زده این استان در دست احداث است.

در زلزله 2/6 و شش ریشتری 21 مرداد ماه امسال در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان 258 نفر جان باختند و بیش از دو هزار نفر مصدوم شدند.

در این زلزله که وسعتی حدود پنج هزار کیلومترمربع با جمعیت 300 هزار نفری را در برمی گرفت، بیش از 305 روستا بین 40 تا 100 درصد تخریب شد.

انتهای پیام /

 

اشتراک‌گذاری

  • رییس جمهوری اسلامی ایران وارد شهرستان میانه شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پنج به‌اضافه ده