سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 3339
  • بازدید: 986
  • 1391/08/11 - 12:56:46

پوستر غدیرخم در اردبیل رونمایی شد

پوستر غدیر خم با هدف انتقال مفاهیم غدیر به مخاطب همزمان با نمایشگاه "قرآن ناطق" در اردبیل رونمایی شد.

 

به گزارش سبلانه ، طراح پوستر عید غدیرخم در اردبیل ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از این اثر گفت: با طراحی و اجرای این پوستر تلاش کردم پیام غدیرخم را به مخاطب انتقال دهم و مخاطب با دیدن آن به موضوعیت این رویداد مهم دست یابد.

به گفته رحمان مجرد در طراحی و اجرای پوستر بیشتر سعی شده به رویکرد این مناسبت که دینی و مذهبی است توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به استفاده از فونتها و نوشتار در پوستر افزود: خط نستعلیق از ایام گذشته، پیوسته با نوعی تحول آرام و نوآوری در قالب رعایت قواعد همراه بوده و از زیبایی بصری، سرعت و سهولت نگارش و خوانایی برخوردار است.

مجرد با بیان اینکه در پس زمینه پوستر، نقوش اسلامی به کار گرفته شده است، یادآور شد: این نقوش از رسالت ماندگار غدیرخم خبر می دهد و بر این امر که غدیر ادامه تاریخ انبیاء است و پدیده مبارک و بزرگی است، اشاره نماید.

به گزارش مهر، وی متذکر شد: دایره سفید درخشان در مرکز پوستر تداعی کننده خورشید امامت بوده و رنگ سبز در نام حضرت علی(ع)، نشانه‌ای از ولایت و امامت است، امامتی که به امام زمان تعلق دارد که حی، زنده و غائب می باشد.

طراح پوستر عید غدیرخم در اردبیل ادامه داد: این فلسفه امامت است در واقع امامتی که با غدیر خم پایه گذاری شد. امامت و ولایتی که فلسفه تاریخ بشر را عینیت داد.

وی با بیان اینکه رنگ قهوه ای مسلط بر پوستر، نمادی از خاک سرزمین غدیرخم است، تصریح کرد: غدیرخم نام ناحیه‌ای در میان مکه و مدینه است که بر سر راه حاجیان قرار دارد و به خاطر وجود برکه‌ای در این محل که در آن آب باران جمع می‎شده ‌است، به این نام شهرت یافته‌است.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • پوستر غدیرخم در اردبیل رونمایی شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده به‌اضافه شش