سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

پنج‌شنبه 3 آبان 1403
  • کد خبر: 3407
  • بازدید: 1,201
  • 1391/08/14 - 08:20:31

پاکسازی تروریست ها در نقاط مختلف سوریه

دمشق - درگیری میان ارتش سوریه و مهاجمان مسلح روز شنبه در مناطق جنوب، مرکز و شمال غرب این کشور ادامه داشت و طی این حوادث شماری از تروریست ها کشته و یا زخمی شدند و بخشی از تجهیزات آنان نیز نابود شد.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا ، ارتش سوریه در عملیاتی در الحجیره در استان ریف دمشق در نزدیک زینبیه توانست قسمت هایی از این منطقه را از لوث تروریست ها پاکسازی و دو خودروی مجهز به مسلسل آنها را هم منهدم کند.

نظامیان سوری در این عملیات توانستند تعدادی از افراد مسلح را که اقدام به قتل و تخریب منازل مسکونی مردم می کردند به دام انداخته و شماری از آنها را به قتل برسانند.

در منطقه حرستا در استان ریف دمشق نیز ارتش و نیروهای امنیتی سوریه موفق شدند با حمله به چند مرکز تجمع و مقر عناصر مسلح شماری از آنها از جمله دو تک تیرانداز را کشته و تعدادی را زخمی کنند.

بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی سوریه ارتش سوریه ، روز شنبه بر بخش های زیادی از این منطقه اشراف یافت.

یک خودروی مجهز به دوشکای مهاجمین نیز در این درگیری منهدم و دو سرکرده تروریست ها کشته شدند.

در منطقه زینبیه استان ریف دمشق نیز بین دو گروه تروریستی بر سر تقسیم غنایم که از مردم این منطقه سرقت کرده بودند، درگیری ایجاد شد که شخصی به نام ˈعماد الدیریˈ سرکرده یکی از این گروه ها کشته شد.

در حلب در شمال سوریه نیز مهاجمان مسلح با شلیک 3 گلوله خمپاره به مسجد الرحمن در منطقه السریان، ماذنه این مسجد را هدف قرار دادند. البته این حمله تلفات جانی به همراه نداشت.

این گزارش حاکیست که نیروهای سوری نیز روزشنبه مدیریت بهداشت شهر حلب و پارکینگ آن را در منطقه میسلون در شهر حلب به صورت کامل از وجود افراد مسلح پاکسازی کردند.

در منطقه تل رفعت در حلب نیز دو مخفیگاه افراد مسلح در داخل بانک کشاورزی منهدم شد و در جریان آن شماری از این افراد کشته شدند.

در منطقه کفرحمرا در اطراف شهر حلب هم یک دستگاه خودرو مجهز به مسلسل افراد مسلح منهدم شد.در جریان درگیری های شنبه در اطراف حلب ده ها فرد مسلح کشته شد.

همچنین از منطقه معر مصرین در استان ادلب در شمال غرب سوریه نیز خبر می رسد که یک کاروان از خودروهای افراد مسلح مجهز به مسلسل مورد حمله ارتش سوریه قرار گرفت که در جریان آن چند دستگاه خودرو عناصر مسلح منهدم شد و شماری زیادی از آنها کشته شدند.

نظامیان سوریه هم روز شنبه با همکاری مردم منطقه شهر حارم در استان ادلب حمله افراد مسلح برای تسخیر قلعه تاریخی این شهر را ناکام گذاشتند و با گرفتن تلفات زیاد آنها را به عقب راندند.

در منطقه تفتناز و فرودگاه تفتناز در استان ادلب هم شمار زیادی از افراد مسلح در درگیری با نیروهای سوری کشته شدند و چندین دستگاه خودرو آنان منهدم شد.تلاش این افراد نیز برای نفوذ به فرودگاه مزبور ناکام ماند.

گزارش دیگری حاکیست که در منطقه معره النعمان در استان ادلب سه مخفیگاه افراد مسلح همراه با نفرات مستقر در آنها منهدم شد.

استان ادلب در هفته های اخیر با توجه به نزدیکی به ترکیه و حمایت های تسلیحاتی این کشور از تروریست ها شاهد درگیری های شدید بین افراد مسلح و نیروهای سوری است.

در منطقه رسم الغزال در شهر الرقه در شرق سوریه شماری از افراد مسلح کشته و خودروهای همراه آنان نیز منهدم شدند.

در مسیر دیرالزور به دمشق نیز جسد یکی از شهروندان سوری که از سوی افراد مسلح ربوده و کشته شده بود، کشف شد.

یک گروه تروریستی هم روز شنبه به روستای الجابریه و المشرفه در استان حمص با موشک و خمپاره حمله کردند که ارتش سوریه به مقابله با آنها پرداخت. در این درگیری یک خودروی افراد مسلح که مجهز به مسلسل بود، منهدم شد.

چند دستگاه خودرو افراد مسلح نیز در بازار گوسفند فروشان حمص مجهز به مسلسل و خمپاره انداز از سوی نیروهای سوری منهدم شد.

در منطقه جوره الشیاح در استان حمص 15 فرد مسلح در جریان درگیری با نیروهای سوری کشته شدند.

از استان درعا در جنوب سوریه و نزدیک مرز این کشور با اردن هم خبر می رسد که ارتش سوریه با کسب اطلاعات از منابع مردمی به یک مخفیگاه عناصر مسلح حمله کرد که در جریان آن چند نفر از افراد مستقر در این مخفیگاه کشته شدند.

آخرین خبر از وضعیت درگیرهای سوریه این که هم اینک درگیری بین نیروهای سوری و تروریست ها در اطراف دمشق و مناطقی چون حرستا و دوما ادامه دارد و ارتش سوریه مواضع آنها را هدف قرار می دهد.

اشتراک‌گذاری

  • پاکسازی تروریست ها در نقاط مختلف سوریه

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده منهای پنج