سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

پنج‌شنبه 3 آبان 1403
  • کد خبر: 3415
  • بازدید: 1,202
  • 1391/08/14 - 11:56:06

سخنگوی اصل 90 مجلس:

تز اقتصاد منهای نفت ایران را بیمه می‌کند

سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تز اقتصاد منهای نفت کشورمان را از لحاظ توسعه یافتگی اقتصادی بیمه می‌کند.

به گزارش سبلانه ، مصطفی افضلی‌فرد امروز اظهار داشت: تز اقتصاد منهای نفت بهترین راهبرد و سیاستی می‌تواند باشد که ما را از وابستگی‌های صرف به در‌آمدهای نفتی نجات دهد.

وی با اشاره به ضرورت قطع وابستگی‌ها در حوزه نفت و فرآورده‌های آن و گرایش به صادرات غیر‌نفتی خاطرنشان کرد: ما زمانی که از تعطیلی واحدهای صنعتی در استان سخن می‌گفتیم استاندار سابق اردبیل صحبت‌های ما را که اعلام داشتیم 94 درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی به رکود و تعطیلی کشیده با پاسخی تمسخر‌آمیز می‌داد در حالی که این واقعیت را باید بپذیریم که شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به گورستان تبدیل شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ‌ما آمار رشد 23 درصدی صادرات را که از سوی مسئولان مطرح می‌شود سوری نمی‌دانیم، اما یقین داریم که امیدوار شدن به این رشد و در خواب غفلت بودن ما را از توسعه حقیقی باز می‌دارد چرا که به یقین رقبای ما به سرعت در حال توسعه مبانی تولیدی و اقتصادی خود هستند.

افضلی‌فرد با انتقاد از تبعیض‌های روا شده در حق استا‌ن‌ها بر خلاف اصل 48 قانون اساسی درتوزیع منابع و امکانات گفت: بنده در این زمینه به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر دادم که چرا باید استان اردبیل از این امتیازات و شاخص‌های توسعه‌یافتگی بی‌بهره باشد.

وی اهمیت بازار‌یابی و تقویت روابط با کشورهای همسایه را مهم توصیف کرد و بیان داشت: ما در سایه ارتباط مستمر، مداوم و پیگیرانه می‌توانیم جبهه صادرات را تقویت کنیم و گرنه با خصومت و دشمنی نمی‌توان کاری از پیش برد.

به گزارش فارس، این نماینده مجلس با بیان اینکه کیفیت صادرات و توسعه متوازن آن جزو نیازها و ضروریت‌هاست، افزود: ما اگر بتوانیم در این حوزه زیر‌ساخت‌ها و زمینه‌های مثبت اقتصادی را تقویت کنیم می‌توانیم به معنای واقعی به توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم.

افضلی‌فرد از اصحاب تولید‌کننده، صادر‌کنندگان و تجار خواست با تلاش خود در حوزه صادرات کشورمان را از وابستگی‌های نفتی رهایی دهند و به توانمندی بیش از پیش این حوزه کمک کنند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود توسعه صادرات پایدار را توام با نظارت عادلانه یک حرکت منصفانه و شجاعانه توصیف کرد و اذعان داشت:‌ نباید از حرکت‌های کارشناسی دقیق در این حوزه اجتناب کنیم.

اشتراک‌گذاری

  • تز اقتصاد منهای نفت ایران را بیمه می‌کند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهار به‌اضافه هشت