- کد خبر: 41929
- بازدید: 1,309
- 1402/03/15 - 14:56:19
یادداشت:
نیمه خرداد،جلوه ای از حماسه عاشورا
حکایت نیمه خرداد حکایت نیمه شبهایی است که ملّت، وجدان را از خواب غفلت بیدار کرد و با اراده محکم با سلاح توکل در برابر شب پرستان، قد علم کرد.
به گزارش سبلان ما، میلاد محرمی فعال فرهنگی و اجتماعی مشگین شهر به قیام 15 خرداد اشاره کرد و نوشت: حکایت نیمه خرداد حکایت نیمه شبهایی است که ملّت، وجدان را از خواب غفلت بیدار کرد، با ارادهای محکم، قیام کرد و با سلاح توکل و توسل در برابر شبپرستان قد علم کرد. ناشدنیها شدنی کردند و امید شیطان به یأس تبدیل شد.
امام خمینی (ره) طوفانیترین روح جاری در کالبد خرداد بود و طنین ملکوتی کلامش آهنگ تکبیرها را به پرواز درآورد و حنجرههایی که از فریادش آزادی برمیخواست.
امام خمینی(ره)حیات را به رگهای خشکیده ملّت کشاند و در خردادی بهاری، همه فریادها را به شکوفه بدل ساخت .
سلام خدا بر روحالله، که در دیدههایش جز نور خدا نبود.
نیمه خرداد، روز رهایی از بند همه روزها و شبهایی است که در انتظار فرج است. روز انتظار قائم.
پانزده خرداد، آغاز حرکت مکتبی ملت مسلمان ایران است، روز «امام» و «امت» است، روز میثاق «خون» و پیمان «شهادت» است
امام بود که در پانزده خرداد، به حرکت مردم، جهت خدایی و بعد مکتبی و محتوای اسلامی می بخشید.
اگر چه خداگریزان و مادی گرایان و چپ روان دور از غافله، آن روز، این نهضت را شورش کور و تلاش ارتجاع خواندند، ولی خون پانزده هزار شهید پانزده خرداد، از همین توده مقلد مرجعیت و پیرو رساله و روایت و ولایت، شاهد است که نهضت، مکتبی بود، و قیام، رجعت شکن بود و مبارزه، اسلامی.
پانزده خرداد، موج متلاطمی بود که از «قم» آغاز شد و قم یک تاریخ است، یک فرهنگ است، یک مکتب است.
خونی که در عاشورا، از صحرای کربلا جوشیده بود، بستر تاریخ را در نوردید و در رود سرخ تشیع جاری شد و موج ها آفرید تا در پانزده خرداد، فواره این خون بر چهره زمان پاشید و تاریخ ما سرخ و خونین شد و از آن پس، 19 دی، 17 شهریور، 22 بهمن و دیگر نقطه های عطف و لحظه های اوج نهضت پدید آمد و با امامت روح خدا، اسلام در کربلای خون گرفته ایران حاکم شد.
انتهای پیام/ج
دیدگاهها