سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45772
  • بازدید: 195
  • 1403/02/21 - 00:05:01

تعیین تکلیف کرسی باقیمانده طی انتخابات امروز؛

رعنایی یا فهیمی؛ کدام به بهارستان می‌رود؟

طبق تبصره ۴ ماده ۱۰ اصلاحی قانون انتخابات مجلس، کلیه رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند شرکت خواهند کرد و کسانی که رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند شرکت کنند.

به گزارش  خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، طبق تبصره ۴ ماده ۱۰ اصلاحی قانون انتخابات مجلس «کلیه رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند شرکت خواهند کرد و کسانی که رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند شرکت کنند.
 دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ما در سراسر کشور برگزار شد، در استان اردبیل نیز در سه شهرستان اصلاندوز، بیله‌سوار و پارس‌آباد مردم پای صندوق‌های رأی می‌روند تا تکلیف یک کرسی باقیمانده از ۷ کرسی استان اردبیل در مجلس دوازدهم مشخص شود.

 ابراهیم فهیمی و امیدعلی رعنایی دو داوطلبی هستند که در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز به‌دور دوم راه یافتند.

 چه افرادی می‌توانند در مرحله دوم رأی دهند؟

 به‌موجب تبصره ۴ ماده ۱۰ اصلاحی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «کلیه رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند شرکت خواهند کرد و کسانی که در مرحله اول در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند شرکت کنند.»

 داوطلبان در مرحله دوم انتخابات به چند رأی نیاز دارند؟
  ملاک رأی آوردن در مرحله دوم همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای، کسب اکثریت نسبی به هر میزان است، یعنی در مرحله دوم نفرات برتر با کسب هر میزان رأی می‌توانند راهی بهارستان شوند.

طبق آخرین آمار اعلامی برای دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز نظر گرفته شده است و هیچ مشکلی از بابت کمبود صندوق و عوامل اجرایی و نظارتی و بازرسی نداریم.

 همچنین بیش از ۶ هزار نفر از عوامل اجرای انتخابات آماده برگزاری انتخابات دوره دوم مجلس شورای اسلامی در شمال استان اردبیل در شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوزهستند.

 دوره اول انتخابات بیشترین میزان مشارکت مردم در انتخابات استان اردبیل در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز و بدون حاشیه و سالم برگزار شد و دوره دوم نیز روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه امسال با حضور پرشور و گسترده مردم برگزار خواهد شد.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • رعنایی یا فهیمی؛ کدام به بهارستان می‌رود؟

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وچهار منهای شش