سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 47138
  • بازدید: 74
  • 1403/06/05 - 10:56:07

تا یک ماه آینده برداشت ادامه دارد؛

آغاز برداشت گسترده سیب‌زمینی در مزارع اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طبق روال گذشته کشت گسترده سیب‌زمینی از اوایل شهریورماه آغاز شده و تا ماه بعد ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، غفور آقایی، صبح امروز در بازدید از مزارع سیب‌زمینی اردبیل اظهار داشت: برداشت گسترده سیب‌زمینی اردبیل به روال سال‌های گذشته در شهریورماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که از اراضی زیر کشت این محصول در اردبیل، نمین، سرعین و نیر، حدود ۸۰۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار شود.

وی گفت: سطح زیر کشت محصول سیب‌زمینی در اردبیل، نمین، سرعین و نیر در حدود ۲۰ هزار هکتار است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: طبق روال گذشته کشت گسترده سیب‌زمینی از اوایل شهریورماه آغاز شده و تا یک ماه بعد ادامه می‌یابد.

 وی خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد محصول تولیدی امسال سیب‌زمینی استان اردبیل از رقم آگریا بوده و پنج درصد باقیمانده از ارقام متفرقه‌ای همچون جِلی، فونتانه، بامبا، اسپیریت، نیلوا، کایزر وامرفونا است.

  آقایی با اشاره به فعالیت حدود سه هزار کشاورز سیب‌زمینی‌کار در استان اردبیل، بیان داشت: میانگین تولید محصول سیب‌زمینی در هر هکتار از اراضی استان اردبیل ۴۰ تن برآورد می‌شود که با توجه به سطح زیر کشت این محصول، سیب‌زمینی تولید شده در این استان معادل ۲۰ درصد تولید این محصول در ایران است.

 وی گفت: بالاترین میزان برداشت محصول سیب‌زمینی از استان اردبیل با ۷۰ تن متعلق به سیب‌زمینی‌کاری از روستای خلیفه‌لو اردبیل است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: محصول تابستانه سیب‌زمینی که در حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان اردبیل کشت شده، حدود یک ماه زودتر از فصل برداشت گسترده این محصول در مردادماه امسال آغاز و روانه بازار مصرف شد.

استان اردبیل با تولید حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تُن سیب‌زمینی قطب تولید سیب‌زمینی در کشور بوده و مهم‌ترین قطب تولید این محصول راهبُردی در کشور است، اما با این وجود کشاورزان این منطقه همچنان دغدغه تهیه بذر و فروش محصولاتشان را دارند.

  انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • آغاز برداشت گسترده سیب‌زمینی در مزارع اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ویک به‌اضافه چهار