سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 47191
  • بازدید: 85
  • 1403/06/09 - 15:12:38

ائمه جمعه استان اردبیل:

مسئولان برای رفع خاموشی‌ها برنامه‌ریزی کنند

برنامه برای جوانی جمعیت، پرهیز از ایجاد دوقطبی در کشور و اتخاد برنامه‌ریزی درست برای رفع خاموشی‌ها از جمله مواردی بودند که ائمه جمعه استان اردبیل در تریبون نمازجمعه مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، برنامه برای جوانی جمعیت، پرهیز از ایجاد دوقطبی در کشور و اتخاد برنامه‌ریزی درست برای رفع خاموشی‌ها از جمله مواردی بودند که ائمه جمعه استان اردبیل در تریبون نمازجمعه مطرح کردند. 

امام‌جمعه سرعین: می‌خواهند درصفحات مجازی دوقطبی ایجاد کنند 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلیپور در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان سرعین اظهار داشت: هویت ایرانی دولایه است هم ملی و هم اسلامی ولی امروز بسیاری از صفحات مجازی باستان‌گرایی و تقابل بین ایران اسلامی می‌خواهند در فضای مجازی ایجاد دوقطبی کنند.

 وی افزود: یکی از خدمات مهم انقلاب اسلامی حفظ هویت اسلامی و حذف هویت رژیم شاهنشاهی و احیای هویت اسلام بود.

 امام‌جمعه شهرستان سرعین تصریح کرد: ایران شیعی خانه اهل‌بیت علیه‌السلام است به تبعیت از آقا امام رضا علیه‌السلام و شاگردان درجه یک ایشان باعث شد اسلام ناب ریشه‌دار شود و این هجرت مقدس باعث شد اسلام ناب محمدی حفظ شود و مقبره مطهر این حضرت باعث پایداری این هویت شد.

شیرعلیپور ادامه داد: چندین ماه از جنایت و ظلم به مردم غزه گذشته و ۴۰ هزار انسان بی‌گناه کشته شده است و این دولت‌های سرسپرده غرب با تحت‌فشار قراردادن مسلمانان خیانت می‌کنند و دست‌های این‌ها به خون مظلومان غزه آغشته شده است و هر کسی عملاً و قلباً در این جرم و جنایت شریک هستند از خیانتکاران هستند.

وی در پایان سخنان خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به مشکلات برق شهرستان سرعین اظهار داشت: اداره برق و مسئولان در مورد مشکلات برق و خاموشی شهرستان برنامه‌ریزهای لازم را انجام دهند تا کسبه، مسافران و بازاریان شهرستان کمتر اذیت شوند.

امام‌جمعه نیر: باید از ایجاد دوقطبی پرهیز شود

 حجت‌الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان نیر اظهار داشت: زیارت حرم امامین نشانه وفا به عهد است و این عمل نشانه اثبات محبت عملی مردم به معصومین است و نشانه شفاعت معصومین در روز قیامت است.

وی افزود: دولت چهاردهم باید اعضای مدیران و منصب‌های باقی‌مانده را از جوانان و مطابق با گام دوم انقلاب انتخاب کند.

 خطیب نمازجمعه شهرستان نیر با اشاره به اینکه وفاق ملی یعنی ایجاد همدلی، مسابقه‌گذاشتن برای خدمت به مردم است، افزود: در کشور باید از ایجاد دوقطبی پرهیز شود درگذشته از این موضوع به‌اندازه کافی ضربه خوردیم.

 نعمتی با اشاره به‌روز بانکداری اسلامی گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم که در مورد وام‌های ازدواج که پرداخت آنها به تأخیر افتاده است چاره‌اندیشی کند.

وی با انتقاد از برنامه‌های صداوسیما افزود: از رئیس صداوسیما و وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی می‌خواهیم تا با موضوع آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف آثار فاخر تولید شود.

امام‌جمعه شهرستان نیر اظهار داشت: رئیس صداوسیما باید مطرح کند که برای امید آفرینی در جامعه چه راهکارهایی دارد. نعمتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جوانی جمعیت افزود: وزیر بهداشت باید برای جلوگیری از پیری جمعیت و جوانی جمعیت برنامه داشته باشد.

 امام جمعه خلخال: اصل تکریم ارباب رجوع رعایت شود

حجت الاسلام سید رضا قدسی در خطبه‌های امروز نمازجمعه خلخال با گرامی‌داشت ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا و با تقدیر از تلاش خبرنگاران خلخال اظهار داشت: اگر چنانچه تلاش خبرنگاران نبود، بسیاری از مردم جامعه از هر آنچه که در جامعه آنها اتفاق می‌افتد بی‌خبر می‌ماندند. 
وی با تاکید بر رعایت عدالت در تهیه اخبار و گزارش‌های صادقانه از سوی خبرنگاران ، اظهار داشت: برخی از مسئولین به دلایل مختلفی چندان تمایلی به دیدن خبرنگاران و یا پرسش و پاسخ با آنها را ندارند.

خطیب جمعه خلخال در بخشی دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت اصل تکریم ارباب رجوع و مراجعین در ادارات و دستگاه‌های  اجرایی دولتی خلخال اظهار داشت: هرگونه بی‌احترامی و هتک حرمت ارباب رجوع در ادارات یک حرام شرعی محسوب و مسئولی که مرتکب حرام شرعی می‌شود باید جوابگوی اعمالش باشد. 

وی گفت : نوع‌ و نحوه برخورد با مراجعین ادارات باید متناسب با شان و منزلت افراد صورت گیرد.
وی انتخاب یحیی سنوار را به عنوان رهبرجدید حماس پس از شهادت اسماعیل حنیه، از سوی مقاومت حماس  را انتخابی شایسته اعلام کرد و گفت: با توجه به سوابق نظامی این فرد و اسارت ۲۰ ساله وی در رژیم غاصب اسرائیل او فردی مناسب برای هدایت و رهبری حماس است.

 

امام‌جمعه پارس‌آباد: سرعت تشکیل دولت جدید نشانه قدرت نظام است

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر باقری بنابی امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای این شهر ضمن  دعوت مردم به تقوای الهی و پرهیز از گناهان گفت: در عمل صالح و پیشی گرفتن در آن زن و مرد وجود ندارد و با عمل صالح همراه با اعتقاد به اهل‌بیت و حب محمد و آل محمد و علی و آل علی حیات طیبه در دنیا و اخرت نصیب زن و مرد مسلمان می‌شود. 


وی سخاوت را از جمله عوامل جلب محبت در خانواده دانست و گفت: مرد باید نسبت به خانواده خود دست و دل باز باشد چرا که سخاوت محبت را جلب، اخلاق را زینت و از اخلاق پیامبران است. 


باقری بنابی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان و توصیه‌های ایشان، گفت: دولتمردان توصیه‌های اکید مقام عظمای ولایت سرلوحه کار خود قرار دهند و فقط به فکر خدمت به مردم باشند.

وی افزود: دولتمردان به توصیه مقام معظم رهبری ظرفیت‌های انسانی و طبیعی را شناسایی و همکاران جوان، مؤمن و انقلابی و متعهد را انتخاب کنند. 

رئیس فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد در ادامه گفت: رئیس‌جمهور همیشه تأکید بر استفاده از نظرات کارشناس و رجوع به آن‌ها در مسیر رو به جلو داشتند و خواسته ما استفاده از کارشناسان زبده و کارآمد برای حل مشکلات کشور است. 


وی دولت جدید را به ادامه راه دولت شهید رئیسی فراخواند و گفت: رئیس‌جمهور جدید با راه‌اندازی سفرهای استانی همواره در بین مردم باشد و با تهیه پیوست عدالت و معنویت هرچه بیشتر به مشکلات و معضلات مردم رسیدگی کند.

باقری بنابی با تشکر از برگزارکنندگان کنگره اربعین، تصریح کرد: طبق آمارهای ارائه شده امسال 21میلیون زائر اربعین در کربلای معلی حضور یافتند که علیرغم ازدحام زیاد و هوای گرم، نظم و نظام و امکانات در ساماندهی و پذیرایی از زائرین بسیار مناسب بود.

انتهای خبر/ 

اشتراک‌گذاری

  • مسئولان برای رفع خاموشی‌ها برنامه‌ریزی کنند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نه به‌اضافه دو