- کد خبر: 5117
- بازدید: 2,747
- 1391/10/04 - 12:23:07
خودروسازان با تسهیلات دولتی خانه نخرند !
در حال حاضر كه وضعيت خودروسازي به اين صورت است نه ميتوانيم خودروسازي را رها كنيم و بگوييم كه هر كاري كه دوست داريد انجام بدهيد و نه ميتوانيم به درد دلشان گوش ندهيم .
به گزارش سبلانه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با بازار خبر گفت:« نقش مديريت اين بحران در اين مقطع بسيار پررنگ است كه بايد وارد شده و بيطرفانه شرايط را بررسي كند و ببيند به چه اندازه سخن خودروسازان و مردم حق است يا چه مسائلي باعث شده كه در خودروسازي اخلال ايجاد شود.»
نماینده مردم خوی در مجلس اضافه کرد:« آنچه كه در حال حاضر ما ميتوانيم به عنوان نماينده مردم بگوييم اين است كه مردم از قيمت خودروها و تفاوت قيمت زياد خودروها در كارخانه و بيرون از كارخانه و كيفيت خودروها ناراضي هستند و در مقابل، خودروسازان اعلام ميكنند كه در حال ورشكستگياند. نكته مهم اين است قطعهسازان نيز همين حرف را ميزنند در اين بين نقش وزارتخانههاي مرتبط مثل وزارت صنايع اين است كه بيايد اين موضوع را حل كند.»
وی در بازشماری مشکلات صنعت خودروسازی گفت که مدیریت خوب اساس معضل صنعت خودرو سازی است و مديريت خوب بر نحوه واردات، نوع واردات، ميزان و تعرفه واردات نظارت دارد و لحظه به لحظه به مسئولاني كه در اين زمينه تصميم گيرنده هستند گزارش ميدهد تا فعاليتها را تصحيح كرده و اقداماتي را انجام دهند.
وی درباره تسهیلات پرداختی دولت به خودرو سازان گفت:« دولت ميتواند موظف نباشد، اما اكنون ما نميگوييم اجباري نيست. قانوني به نام قانون هدفمند كردن يارانهها به تصويب رسيده و گامهايي از آن نيز اجرايي شده است. در اين قانون پيشبيني شده است كه دولت بايد به صنعت يارانه بدهد، اين صنعت اعم از صنعت خودروسازي يا صنايع ديگر است تا همه آنها تكنولوژي خود را ارتقا دهند. »
دکتر موید حسینی صدر تاکید کرد:«اين يارانه براي اين نيست كه صرف خريد خانه يا مسافرت براي خودشان شود؛ اين پولي كه از دولت ميگيرند بايد صرف افزايش تكنولوژي، انرژي و ساير آيتمها و كيفيت محصول شده و بتواند با تمام جهان قابل رقابت باشد. از اين مقطع به بعد كمكم بايستي يارانه بخش توليد كم شود. يعني در پنج سالي كه قانون هدفمند كردن يارانهها در جريان است بايد به توليد كمك شود تا خودش را به سطح جهاني برساند. »
دیدگاهها