- گروه: سیاسی
- کد خبر: 71420
- بازدید: 605
- 1404/03/13 - 14:18:00
مسئول نمایندگی ولیفقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:
مکتب امام نقشه راه ملت ايران است

مسئول نمایندگی ولیفقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردهاند، امام راحل (ره) بنیانگذار مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی هستند و این مکتب، نقشه راه ملت ایران است.
حسین علیی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: مکتب مقام معظم رهبری همان مکتب بنیانگذار انقلاب است؛ مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: «راه مکتب ما و هدف ما همان راه امام خمینی (ره) است» و در سخنانی دیگر ایشان گفتند که امام بنیانگذار مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی است، ملت ایران
این مکتب را و این راه و نقشه را پذیرفت و در آن مشغول حرکت شد، ادامه این
راه بستگی دارد به اینکه این نقشه راه درست شناخته شود بدون اینکه امام را
درست بشناسیم به معنای شناخت اصول امام، این نقشه راه شناخته نخواهد شد.
جهانبینی توحیدی اولین نقطه مشترک امامین انقلاب است
وی افزود با بیان اینکه مکتب امام نقشه راه ملت ايران است، بیان داشت: اولین نقطه مشترک بین مکتب سیاسی امام راحل و مقام معظم رهبری، جهانبینی توحیدی است؛ یعنی در حقیقت عالَم وابسته به قدرت بیانتهای خداوند متعال است که این نگاه باعث میشود انسان قدرتهای دیگر را نفی کند و اینکه فقط و فقط قدرت برای خداوند متعال است و تمامی مقدرات در دست خداوند است.
مسئول نمایندگی ولیفقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: وقتی امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ جرقه انقلاب را به صدا درآورد، آینده انقلاب و چشمانداز آن را نیز طراحی کرد؛ بدین ترتیب انقلابی آغاز شد که در زمان حاکمیت این انقلاب طاغوت نفی و وعده حق محقق خواهد شد که همان ظهور است این نگاه، نوعی نگاه توحیدی و جهانبینی توحیدی است.
دومین نقطه اشتراک مکتب سیاسی امامین انقلاب اسلام ناب محمدی است
وی خاطرنشان کرد: دومین نقطه اشتراک مکتب سیاسی امامین انقلاب، اعتقاد و باور به اسلام ناب محمدی است؛ امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری بر این باورند که نظام حاکمیت در جامعه، نظام ولایی یعنی اسلام ناب محمدی است؛ بنابراین اسلام ناب بر اساس نظام ولایی است که مشروع الهی خواهد بود.
اعتقاد صادقانه به آرای مردم سومین نقطه مشترک امامین انقلاب است
علیی به اعتقاد راسخ و صادقانه آرای مردم بهعنوان سومین مورد نقطه مشترک امامین انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: اهمیت این موضوع طوری است که امام راحل میفرمایند: «میزان رأی ملت است» در فتنه ۸۸ وقتی که در زمان فتنه میخواستند با عنوان بطلان انتخابات بر حاکمیت فشار بیاورند مقام معظم رهبری فرمودند: «من زیر بار بدعت بطلان انتخابات نمیروم.» رأی مردم باید صیانت شود و امانت است. حقالناس است؛ مقام معظم رهبری تأکید به حقالناس بودن دارند.
نگاه جهانی چهارمین نقطه مشترک در مکتب سیاسی امامین انقلاب
وی گفت: نگاه بینالمللی و جهانی چهارمین نقطه مشترک امامین انقلاب است. نگاه امام نگاه جهانی بود وقتی امام خمینی (ره) ظلم استکبار و مظلومیت فلسطین را میبیند روز قدس را نامگذاری میکند یا اینکه واقعه ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی معرفی میکند این نگاه، جهانی بودن این حوادث و اتفاقات است؛ اسلام دین تمام شمول جهانی است و با نگاه و چشمانداز جهانی و نهضت حاکمیتی که تشکیل خواهد شد جهانی خواهد بود. حکومت حضرت ولیعصر (عج) جهانی است پس مقدمه و انقلابی که ظهور را محقق خواهد کرد باید جهانی باشد، مگر میشود زیرمجموعه جهانی باشد ولی مقدمه جهانی نباشد؟ پس این اثر و نتیجه را نخواهد داشت.
تبیین مسئله ولایتفقیه نقطه مشترک مکتب امامین انقلاب است
مسئول نمایندگی ولیفقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: پنجمین نقطه مشترک مکتب امامین انقلاب پاسداری از ارزشها با تبیین مسئله ولایتفقیه است. امام خمینی (ره) گفتند: «پشتیبان ولایتفقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد» پس پاسبان، پاسدار، دینبان، دیندان در نظام ولایی، ولایتفقیه است.
وی به نگاه کلامی و فقهی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری بر تشکیل حاکمیت در دوران غیبت نگاه ضرورتی و وجوب است همانطور که در کلام امام راحل (ره)آمده است حفظ نظام و حکومت اوجب واجبات است پس تشکیل آن نیز از اوجب واجبات خواهد بود.
تأکید بر عدالت اجتماعی در مکتب امامین انقلاب
علیی عدالت اجتماعی را نقطه مشترک بعدی امامین انقلاب دانست و افزود: عدالت اجتماعی از آموزههای دینی و قضیه مهمی است در جامعه باید مساوات باشد در زمانی که بیماری منحوس کرونا کسبوکار را تحت شعاع قرار داده بود، ولیفقیه در یک جمله گفتندکه مساوات و کمک مؤمنانه این دوکلمه غوغا کردند و یکی از محکم کردن پایههای اسلام مساوات است.
مقاومت و پایداری جزو نقاط مشترک مشترک امامین انقلاب
وی از مقاومت و پایداری بهعنوان مؤلفه آخر نقاط مشترک امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: مقاومت و پایداری موافق فرهنگ قرآنی است؛ فلسفه مقاومت این است که انسان نسبت به طاغوت رویگردان است وقتی بر قدرت قلیل پیروزی نصیب شود قطعاً عنصر سوم نصرت الهی است.
مسئول نمایندگی ولیفقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان داشت: هر فساد از عدم عمل به دین اسلام است، انقلاب فسادزدا است؛ ولی دشمن اسلام تمامی مشکلات را به اسم اسلام تمام میکند وقتی به اسلام عمل نکنیم فساد به بار میآید دشمن این موضوع را برعکس جلوه میدهد.
دیدگاهها