سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 28 مرداد 1404
  • کد خبر: 7545
  • بازدید: 1,210
  • 1393/04/23 - 21:24:36

خدادی: ایرنا مقبولیت خبری را بر معروفیت کاذب ترجیح می دهد

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با ذکر رویکردهای خبری ایرنا مبنی بر سرعت ، صحت و دقت در فرایند تولید و انتشار خبر در عین حال بر اولویت صحت ودقت تاکید کرد و گفت:ایرنا به عنوان رسانه ملی مقبولیت در اطلاع رسانی را بر معروفیت کاذب ترجیح می دهند.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا، ˈمحمد خدادیˈ روز دوشنبه در بازدید ˈشهرام گیل آبادی ˈرییس مرکز ارتباطات و بین الملل و جمعی از مدیران روابط عمومی شهرداری تهران از ایرنا اظهارداشت: ایرنا در تقابل بین سرعت و صحت مطالب خبری ابتدا به دنبال اطمینان به صحت مطالب خبری است.

وی در راستای افزایش تعامل خبرگزاری ایرنا با شهرداری تهران به راه اندازی شبکه پیامک شهری اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران مدیریت کلان شهر را برعهده دارد که اقدامات انجام شده در تهران و در بخشهای مختلف از جمله حمل و نقل، خدمات شهری و مباحث گردشگری به عنوان الگو و نمونه ای در سراسر کشور قرار می گیرد.

خدادی با تاکید بر اینکه آسیب شناسی خبری جایگزین فضای سلبی در رسانه های کشور شود تصریح کرد نباید به اقدامات و اخباری که منتشر می کنیم، نمره مثبت و منفی بدهیم چرا که ما قاضی و دادستان نیستیم ولی در عین حال می توانیم نگاه آسیب شناسانه داشته باشیم.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه این رسانه همزمان با دانشگاه تهران در سال 1313 تاسیس شد، تصریح کرد: از حیث قدمت زمانی و تجربه تاریخی به احتمال زیاد ایرنا اولین خبرگزاری خاورمیانه محسوب می شود.

خدادی با اشاره به اینکه تولید اطلاعات توسط دستگاه ها صورت می گیرد، بیان کرد: تکلیف و وظیفه خبرگزاری بستر سازی نشر اطلاعات، تبادل آن و ایجاد فضایی برای تضارب آرا و انتقال دیدگاه های مردم به مسوولان و برعکس است.

وی خاطر نشان کرد: خبرگزاری ها و رسانه ها پردازش کننده، انتشار دهنده و تقویت کننده اطلاعات برای بهره گیری از بالاترین حد امکانات از عنصر اطلاعات در زندگی مردم و حاکمیت هستند.

وی در ادامه به آموزش شهروند - خبرنگار اشاره و تصریح کرد: شهرداری تهران می تواند در برپایی دوره های آموزش خبری دانشکده خبر همکاری داشته باشد.

خدادی به ضرورت همکاری ایرنا با شهرداری تهران اشاره و اظهار کرد: می توان بولتن های خبری را نیز برای شهرداری تهران داشته باشیم و به عبارتی ایرنا می تواند محل انتشار و شهرداری محل محتوا باشد.

اشتراک‌گذاری

  • خدادی: ایرنا مقبولیت خبری را بر معروفیت کاذب ترجیح می دهد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای چهار