یکشنبه 18 شهر 1403
1403-05-05 05:30 - شماره خبر : 104048 0
ما داریم ‌جلو می‌رویم؛

امیدهای بازگشت اردبیل به دوران طلایی فوتبال

خبر دعوت ۶ فوتبالیست اردبیلی به اردوی تیم ملی نوجوانان، موجی از خوشحالی را در بین مردم اردبیل ایجاد کرده است و علاوه‌برآن همین دعوت، امیدها برای بازگشت فوتبال اردبیل به دوران طلایی را زنده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، فوتبال اردبیل چندین سال است که روزهای خوبی را سپری نمی‌کند به‌گونه‌ای که نه‌تنها تعداد بازکنان لیگ برتری‌اش طی سال‌های اخیر افزایشی نداشته است؛ بلکه در لیگ دسته یک نیز تیمی قَدر و قوی نداریم؛ ولی هرازگاهی چند با تیم‌های اجاره‌ای دلمان را به بازگشت فوتبال اردبیل به دوران طلایی خوش می‌کنیم؛ ولی این نسخه‌ها هم افاقه نمی‌کند و به‌قول‌معروف قضیه ما مصداق این مثل می‌شود که با آب ریختن چاه، پر نمی‌شود و بایستی فوتبال اردبیل از نو و با سرمایه‌گذاری روی نونهالان و نوجوانان سرپا شود.

دعوت ۶ فوتبالیست اردبیلی به اردوی تیم ملی نوجوانان

اما خبر دعوت ۶ فوتبالیست اردبیلی به اردوی تیم ملی نوجوانان، موجی از خوشحالی را در بین مردم اردبیل و فوتبال‌دوستان این دیار در پی داشت و علاوه‌برآن همین دعوت، امیدها برای بازگشت فوتبال اردبیل به دوران طلایی را زنده کرده است. 
محمدامین جاوید زاده، فراز یزدانی، فرهان منصف، آیدین قلی‌زاده، احسان خدایی و احسان رستمی بازیکنان اردبیلی دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال نوجوان ایران هستند که با حضورشان در تیم ملی دلخوشی و امید برای سرپا شدن فوتبال اردبیل را صدچندان کرده‌اند.
همچنین طبق اعلام فدراسیون فوتبال، میزبانی اردوی تیم ملی نوجوانان کشور نیز به اردبیلی‌ها واگذار شده که قطعاً این اردو نیز ثمرات بسیاری برای اردبیل خواهد داشت و از روی تجربه ثابت شده است همین حضور مربیان تیم ملی خود اسباب خیری برای این رشته ورزشی شده و بی شک تعداد بیشتری از استعدادهای نوجوان اردبیل توسط این مربیان کشف خواهند شد.
طبق فهرست اسامی بازیکنان دعوت شده به تست انتخابی تیم ملی فوتبال نوجوانان (۸ تا ۱۶ مردادماه - اردبیل)، در بین بازیکنان دعوت شده به این اردوی تیم ملی پس از کلان‌شهر تهران، اردبیل بیشترین تعداد بازیکنان این فهرست را به خود اختصاص داده است.
چهار نفر از استان آذربایجان شرقی، سه نفر از اصفهان و ۱۳ نفر از استان تهران، دو نفر از گیلان و ۶ نفر از خوزستان و از استان‌های خراسان رضوی، کهگیلویه وبویر احمد، کرمان و گلستان یک نفر در جمع دعوت‌شدگان به تیم ملی فوتبال نوجوانان هستند. 
بیشترین آمار دعوتی بعد از تهران بزرگ، بدان معنا است که سرمایه‌گذاری روی نسل نوجوانان این نوید را می‌دهد که آهسته‌آهسته با تداوم افت فوتبال اردبیل خداحافظی خواهیم کرد.

میزبانی اردبیل از تیم ملی نوجوانان فوتبال منشأ خیر است

صمد نوتاش، رئیس هیآت فوتبال استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما با تأکید بر آثار مثبتی که این اردوی ملی برای فوتبال اردبیل دارد، گفت: میزبانی اردوی تیم ملی نوجوانان کشور از روز هشتم تا شانزدهم مردادماه در شهر اردبیل خواهد بود شد که این مسابقات منشأ برکت و خیر برای استان خواهد بود.
وی گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری این اردو انجام شده است.
استعدادیابی، برگزاری دوره مربیگری B.AFC در اردبیل و برگزاری دوره دانش‌افزایی فوتبال پایه در اردبیل از جمله اقداماتی است که برای بهبود وضعیت فوتبال بادقت تمام در حال پیگیری است.

اردبیل برای بازگشت به دوران طلایی ورزش به همدلی نیاز دارد

بیش‌تر سید حامد عاملی در مراسم تجلیل از ورزشکار گفته بود: استان اردبیل برای رسیدن به دوران طلایی خود در حوزه ورزش نیاز به همدلی، کمک و پشتیبانی همدیگر و کنارگذاشتن تمام مسائل حاشیه‌ای دارد.
انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی درست، به‌هنگام و به‌موقع، فوتبال اردبیل جانی دیگر بگیرد تا  روزنه امیدهایی که این روزهای فوتبال اردبیل را فراگرفته همچنان تداوم داشته باشد و قطعاً این نوجوانان با توجه به استعدادهایی که دارند، اسطورهای فوتبالی خواهند بود که اردبیل برای همیشه به انها افتخار خواهد کرد.

 انتهای خبر/

https://www.sabalanema.ir/short/VM2OD
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار