یکشنبه 18 شهر 1403
1403-03-10 11:31 - شماره خبر : 103325 0
نماینده مردم خلخال و کوثر:

راه خروج خلخال از بن‌بست ساخت راه است

نماینده مردم خلخال و کوثر گفت: حمل‌ونقل و ایجاد اشتغال نیازمند وجود مسیرهای امن و دارای استاندارد است که در منطقه خلخال معدود مسیرهایی دارای این ویژگی است.

 وحید کنعانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به اهمیت پروژه‌های عمرانی خلخال و کوثر در توسعه و پیشرفت منطقه اشاره کرد و گفت: تمامی پروژه‌های در حال حاضر اجرایی این منطقه دارای اهمیت بالا در بحث توسعه و پیشرفت منطقه است، اما در منطقه کوثر بحث پایاب سد گیوی یکی از مهم‌ترین مسائل حیاتی و مهم در تحول اقتصادی و ایجاد درآمد برای مردم این منطقه نقش بسزایی دارد.

 وی ادامه داد: این پروژه دارای دو تونل به طول ۸ کیلومتر که نیازمند لوله‌گذاری برای انتقال آب است و با برآورد شرایط پروژه این طرح قابلیت ایجاد اشتغال مستقیم دوهزارنفری و همچنین اشتغال غیرمستقیم و علاوه بر این موارد در احیای صنعت کشاورزی و معرفی کشاورزی این منطقه نقش بسیار بالایی را دارد.

 احیای پروژه جاده خلخال به منجیل خلخال را از بن‌بست خارج می‌کند

 نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با اشاره به پروژه بسیار مهم جاده خلخال به منجیل و احیای آن برای خارج‌کردن  این منطقه از بن‌بست گفت: در منطقه خلخال و کوثر نزدیک به ۱۱ جاده مواصلاتی وجود دارد که هیچ‌کدام  از استاندارد لازم جهت حرکت خودروهای ترانزیتی و همچنین رفت آمد مردم خلخال برخوردار نیست؛ بنابراین جاده خلخال به منجیل و بهره‌برداری از این جاده برای احیای اقتصاد و ایجاد اشتغال در منطقه از نقش بسیار کلیدی برخوردار است.

 وی به دیگر محور مواصلاتی شهرستان خلخال و کوثر یعنی جاده خلخال به اسالم که یکی از راه‌های مواصلاتی مهم و ارتباطی با استان گیلان است اشاره کرد و گفت: این جاده باتوجه‌به داشتن ظرفیت‌های توریستی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما باتوجه‌به مسیر کوهستانی و صعب‌العبور بودن این مسیر در فصول سرد سال پروژه تونل گردنه الماس نقش مهمی در ارتباط شهرستان خلخال با استان گیلان دارد.

 کنعانی به مراحل اجرایی این پروژه پرداخت و گفت: بر اساس آخرین بازدیدها و دیدارهایی که با مسئولان استان گیلان انجام شده است پروژه تونل گردنه الماس باهدف حذف این گردنه که در فصول زمستان دارای مشکلاتی سختی برای عبور مرور به وجود می‌آورد دارای پیشرفت خوبی بوده است و در آخرین بازدیدها این تونل به طول ۸ کیلومتر با پیشرفت روزانه ۵ متر حفاری در حال اجرا و در دست بهره‌برداری است.

 وی بحث کمربندی شهر خلخال را یکی دیگر از برنامه‌های خود در این دوره مجلس دانست و در ادامه اظهار کرد: اجرای طرح جاده کمربندی شهرستان خلخال جایگاه بسیار مهمی برای اتصال این منطقه به مسیر اصلی ارتباطی با قلب کشور را دارا است؛ علاوه بر این کمربندی خلخال در کاهش بار ترافیکی و همچنین با داشتن ظرفیت ایجاد اشغال در حاشیه این جاده از اهمیت بالایی برخوردار است.

 سد شهید عمران پستی پروژه مهم بخش خورش رستم و شهر هشجین

  نماینده مردم شهرستان خلخال و کوثر پروژه سد شهید عمران پستی را از دیگر طرح‌های مهم دیگر این منطقه نام برد و در ادامه افزود: با آخرین بررسی‌ها و پیگیری‌هایی که صورت‌گرفته شده است؛ مراحل قانونی ماده ۲۳ این طرح و مجوزات لازم برای اجرا اخذ شده و این پروژه حیاتی برای منطقه و بخش خورش رستم و شهر هشجین است.

 ایجاد اشتغال در خلخال نیازمند مسیرهای امن و دارای استاندارد است

وی در خصوص راه‌های مواصلاتی و نقشی که این راه‌ها در توسعه منطقه خلخال دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه یک شهر بحث مسیرهای دسترسی به آن منطقه است که این مسئله باتوجه‌به توپوگرافی منطقه خلخال از حساسیت و درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛ منطقه خلخال دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری است که بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها نیازمند وجود مسیرهای استاندارد برای دسترسی دیگر افراد و بالاخص سرمایه‌گذاران برای ایجاد و احیای اشتغال در منطقه است.

کنعانی ادامه داد: حمل‌ونقل و ایجاد اشتغال نیازمند وجود مسیرهای امن و دارای استاندار است که در منطقه خلخال معدود مسیرهایی دارای این ویژگی هستند که یک مورد آن جاده کلور به درام است که با حذف ۱۰۰ کیلومتر از مسیرهای مواصلاتی، منطقه خلخال بالاخص استان اردبیل را به مرکز کشور و پایتخت نزدیک‌تر می‌کند.

 پیگیر جدی ایجاد مشاغل مردم‌محور در خلخال هستیم

 نماینده مردم خلخال و کوثر به مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی و اقتصادی منطقه خلخال و کوثر اشاره کرد و گفت: در بحث ایجاد اشتغال هدف ایجاد مشاغل مردم‌محور و حمایت برای ایجاد کارگاه‌ها و مراکز تولیدی و همچنین بنگاه‌های زودبازده از مهم‌ترین برنامه‌های بنده برای سرعت‌بخشیدن و دستیابی به ایجاد اشتغال در منطقه است؛ همچنین برقراری ارتباط و جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های مهم دیگر در منطقه که در طول سالیان قبل مورد پیگیری بوده و به ثمر ننشسته است از دیگر برنامه‌های بنده در این دوره مجلس شورای اسلامی است.

 حقابه قزل‌اوزن مطالبه مهم مردم خلخال و کوثر

 وی در ادامه بحث آب و حق آبه قزل‌اوزن را یکی دیگر از مطالبات مهم خود در مجلس دانست و تصریح کرد: حقابه رودخانه قزل‌اوزن جز مطالبات مهم مردم خلخال و کوثر است که بی شک مورد مطالبه و پیگیری قرار خواهد گرفت وبی شک برنامه‌های ویژه‌ای برای اصلاح و توسعه بهره‌برداری از آب رودخانه قزل‌اوزن برای مردم شهرستان خلخال و کوثر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با جدیت پیگیری می‌کنم

 وحید کنعانی همچنین به بحث مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بحث رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با جدیت و پیگیری بدون وقفه در مجلس شوای اسلامی مورد مطالبه قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستان خلخال و کوثر در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به سؤال چه شأن و جایگاهی برای مردم در مطالبه‌گری از مسئولان وجود دارد پاسخ داد و گفت: مطالبه‌گری بی شک حق مردم بوده و باتوجه‌به شرایط کنونی و رشد رسانه‌ها و بالارفتن سطح دانایی و اشراف مردم به مسائل روز کشور، این وظیفه نماینده را در اجرای تصمیمات درست و مهم چندین برابر می‌کند؛ احیای فرهنگ مطالبه‌گری و پاسخ‌دادن مسئولین به سؤالات به حق مردم در تمام زمینه‌ها بی شک باید به یک فرهنگ نهادینه تبدیل شده و در تمام دستگاه‌ها و سطوح مدیریتی اجرا شود.

انتهای خبر/ 

https://www.sabalanema.ir/short/NK6YA
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار