یکشنبه 18 شهر 1403
1403-04-30 12:15 - شماره خبر : 103982 0
رئیس اداره راهداری سرعین خبرداد:

قلع‌وقمع ۵۲ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در سرعین

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرعین گفت: 52 مورد ساخت و ساز غیر مجاز برای جلوگیری از تجاوز به حریم راه در ۳ماهه گذشته قلع و قمع شد.

فردین کاظم‌پور در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،  

  با بیان اینکه هشت کیلومتر از شیب شیروانی راه‌ها توسط راهداران اصلاح شده افزود: در این مدت راهداران ۶ مورد از راه‌های دسترسی غیرمجاز را انسداد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه‌ماهه گذشته راهداران ۶۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان سرعین را خط‌کشی کرده‌اند تصریح کرد: در مدت یاد شده ۴۰ عدد استوانه ایمنی در دماغه‌های پربرخورد نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرعین در این مدت اصلاح افتادگی ۱۵ کیلومتر از شانه راه را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: در سه‌ماهه گذشته راهداران در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد ۱۱۰ عدد دپوی خاکی ایجاد کرده‌اند.

کاظم‌پور در مدت یاد شده در جهت آگاهی‌دهی به رانندگان برای رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه و نصب ۱۳۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی در راه‌های شهرستان سرعین اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۲۰۰ عدد تابلوهای الزامی و همچنین ۷۷ عدد سرعت‌کاه مجازی و آسفالتی در جاده‌ها ایجاد شده است.

وی از قطع و قلع‌وقمع ۵۲ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز برای جلوگیری از تجاوز به حریم راه در ۳ماهه گذشته خبر داد.

 این مسئول خاطرنشان کرد: با حضور ۸۰ مورد گشت حریم تاکنون ۱۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شناسایی و متوقف شده، هفت مورد قلع‌وقمع و تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز با اخذ دستورات قضایی انجام، ۱۶ مورد تابلو های تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی و حذف، برای ۱۰ مورد ساخت‌وساز و درختکاری غیرمجاز توقف کار و اخطار صادر شده از ۲۰ مورد حفاری و درختکاری غیرمجاز جلوگیری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرعین اصلاح و رنگ‌آمیزی ۱۲ عدد سرعت‌کاه آسفالتی، تهیه و نصب ۲۰۰ عدد بازتاب چشم‌گربه‌ای، نصب ۲۰ عدد بشکه‌های ایمنی در دماغه‌ها، ارتقای ۲۰ شاخه حفاظ انجام شده (گاردریل)، تعمیر ۱۲۰ شاخه گاردریل‌های آسیب‌دیده، نگهداری ۲۴ کیلومتر دستگاه روشنایی موجود راه، مونتاژ و اصلاح ۵۰ عدد تابلوی انتظامی و تهیه و نصب ۷ عدد چراغ چشمک‌زن و پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۳ماهه گذشته برشمرد.

 کاظم‌پور در سه‌ماهه گذشته به عملیات بهسازی راه روستایی لاطران به ورگه سران به طول بیش از ۲ کیلومتر اشاره کرد و گفت: احداث راه پیست اسکی اجور به پل معلق ورگه سران به طول ۲ کیلومتر و همچنین بهسازی پیست اسکی آلوارس مهرگان به طول یک کیلومتر نیز توسط راهداران انجام شده است.

وی در سه‌ماهه گذشته اصلاح و بازسازی ۱۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه را توسط راهداران در شهرستان سرعین یادآور شد و افزود: در مدت یاد شده ۷۶۸ مترمربع از محورهای مواصلاتی این شهرستان لکه‌گیری و رفع چاله شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرعین با اشاره به اینکه راهداری شهرستان سرعین با داشتن هفت کیلومتر بزرگراه و یک کیلومتر راه اصلی، شریانی و ۳۵ کیلومتر راه فرعی پرترافیک از جمله ارجستان - ویلا دره - آلوارس یکی از جاده‌های توریستی است گفت: این شهرستان به‌خاطر وجود بیش از ۱۱۱ کیلومتر راه روستایی که ۸۹ کیلومتر از آن آسفالته و ۲۲ کیلومتر نیز راه شوسه شنی و خاکی است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 انتهای پیام/

https://www.sabalanema.ir/short/eGK3Y
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار