سرویس: اجتماعی
کد خبر: 89920
|
16:44 - 1400/01/09
نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

امنیت، نیاز اصلی و اولیه زیرساخت های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی است/ تداوم برخورد با مخلان پروژه های اقتصادی در استان

امنیت، نیاز اصلی و اولیه زیرساخت های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی است/ تداوم برخورد با مخلان پروژه های اقتصادی در استان
رئیس کل دادگستری استان اردبیل از امنیت به عنوان نیاز اصلی و اولیه زیرساخت های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی نام برد و گفت: برخورد با مخلان پروژه های اقتصادی در استان همچون سال گذشته تداوم خواهد داشت.

به گزارش  سبلان ما ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تلاش های شبانه روزی و جهاد گونه نیروهای مخلص و متعهد نیروهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی به ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) در تولید و تأمین امنیت پایدار در کشور قدردانی کرد و گفت: نقش بی بدیل و تأثیر گذار سربازان گمنام امام زمان (عج) در مبارزه با فساد در حوزهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در جامعه بر همگان مشهود است و شکی نیست که این امر در سایه نگاه دلسوزانه، مدیریت صحیح و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) محقق شده است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین مواضع دشمنان نظام و گروهک های ضد نظام و توطئه های تجزیه طلبان در تفرقه افکنی در بین مردم پرداخت و گفت: شناسایی و خنثی کردن توطئه های دشمنان از دیگر خدمات و تلاشهای  ارزشمند سربازان گمنام زمان (عج) در تامین امنیت مردم ایران اسلامی است.

عتباتی به اتخاذ تدابیر نهادهای امنیتی و نظارتی در کنار ارگان های نظامی در تامین امنیت استان اردبیل به ویژه مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: اقدامات پیشگیری و بازدارنده در سایه ایجاد تعامل، همکاری و هم افزایی با مجموعه های اجرایی موجب شده است تا در استان شاهد امنیت پایدار باشیم و این امر یکی از عوامل اصلی در کسب رضایتمندی عمومی مردم است که بی شک تداوم و استمرار بیش از پیش این اقدامات موجب افزایش سرمایه های نظام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امنیت در تمامی حوزه ها نیاز اصلی و اولیه زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، گفت: اگر امنیت نباشد سایر ایتم ها نیز به نوعی دچار نقصان و اشکال ساختاری خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به امنیت ایران اسلامی در محیط پیرامون اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام تمام توان خود را به کار گرفته اند تا همسایگان ایران را با چالش های امنیتی مواجه کنند تا به این طریق بتوانند به ما ضربه بزنند.

وی به ایثار و فداکاری مدافعان حرم به ویژه سپهبد شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این مجاهد فی سبیل الله یک تنه برابر استکبار ایستاد و نسخه داعش را در هم پیچید.

عتباتی با تمجید از ایثار سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: کار سربازان امام زمان(عج) در کنار کار اطلاعاتی دارای ارزش معنوی و اعتقادی بوده و از قداست برخوردار است.

وی به اقدامات پیشگیرانه سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: کار این نیروهای مخلص در حوزه پیش بینی اطلاعات قابل توجه است و در بحث رصد و کنترل  فعالیت های معاندین امنیت جامعه را تامین می کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به اقدامات ارشادی و توجیهی افراد مختلف توسط نیروهای گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: مقابله با سرویس های بیگانه یکی از اقدامات پیشگیرانه نهادهای امنیتی در استان اردبیل است که در این راستا نیز موفق عمل کرده اند.

وی به اقدامات مکملانه سایر دستگاه ها و نهادها در تامین امنیت اشاره کرد و گفت: مردم نیز با حضور آگانه و هوشمندانه خود در صحنه ها نقش بسزلیی در تامین امنیت دارند.

عتباتی به مناقشه اخیر قره باغ اشاره کرد و گفت: در جنگ اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سایه ایثار مدافعان امنیت بود که مرزهای کشور با اقتدار کامل در امنیت قرار داشت و کوچکترین آسیبی به مردم و کشور وارد نشد.

وی از امنیت و سلامت به عنوان دو نعمت بزرگ نام برد و گفت: این نعمت ها تا رمانیکه مخدوش نشوند به چشم نمی آیند.

عتباتی از کرونا به عنوان  مخدوش کننده سلامت ملت نام برد و گفت: امنیت نیز همین طور است و تا زمانیکه مردم تهدیدات را لمس نکنند قدر امنیت برایشان محسوس نیست.

وی در ادامه سخنان خود به برخود با عوامل فساد و موانع تولید در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: برخورد با مخلان پروژه های بزرگ اقتصادی همچون پتروشیمی اردبیل و مفسدان اقتصادی در ادارات، کشف کانون فساد در یکی از شهرستان های مرزی استان با همکاری نهادهای امنیتی و نظامی و اطلاعات سپاه از جمله فعالیت های قوه قضائیه در سال گذشته بود و همین روند با جدیت تمام در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت تا زمینه های سالم سازی اقتصادی و اجتماعی جامعه بیش از پیش فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به اهمیت اقدامات پیشگیرانه نهادهای اطلاعاتی در ادارات اشاره کرد و گفت: نهادهای اطلاعاتی با نگاه فراجناحی، مولفه های نا امنی در جامعه را به حداقل رسانده اند.

وی با بیان اینکه نهادهای امنیتی با تلاش های شبانه روزی دست برتر در تامین امنیت کشور دارند، تصریح کرد: امنیت در لحظه به لحظه زندگی دارای اهمیت حیاتی است و به اندازه تنفس ما دارای اهمیت است.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد