سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 90031
|
13:08 - 1400/01/19
نسخه چاپی

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع):

هنرمند انقلابی، جریان آفرین و تاریخ ساز است/ماهواره،دام شیطان برای هنرمند غیرمتعهد است

هنرمند انقلابی، جریان آفرین و تاریخ ساز است/ماهواره،دام شیطان برای هنرمند غیرمتعهد است
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) با بیان اینکه هنرمند انقلابی، جریان آفرین و تاریخ ساز است به مقایسه هنر مقبول و مردود پرداخت و گفت: ماهواره، در واقع دام شیطان برای هنرمندی است که تعهد ندارد.

به گزارش سبلان ما ، سردار فرهنگ مستعد حصاری جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی مسئولین کانون ها و انجمن های بسیج هنرمندان استان اردبیل که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در اردبیل برگزار شد به تبیین ماهیت هنر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: هنرمندان، با روحیه جهادی و انقلابی خود می توانند با مطالبه گری هنرمندانه، مشکلات جامعه را برطرف کنند.

 وی با بیان اینکه هنرمندان متعهد و انقلابی وظیفه سنگینی در راستای تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در جامعه دارند، گفت: هنرمندان می توانند با استفاده از زبان هنر، مفاهیم انقلاب اسلامی را زیباتر و تاثیرگذارتر از سایر شیوه ها به مردم و جامعه منتقل کنند.

سردار مستعد به تاثیرگذاری هنر در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی در راستای تعالی هنر گام های خوبی برداشته شده و هنرمندان متعهد و تاثیرگذار در سطح جهانی متولد و پرورش یافته اند.

وی سریال امام علی(ع) و مختارنامه را یاداور شد و گفت: بازیگران نقش های اصلی این سریال های مذهبی به حدی هنرمندانه به ایفای نقش پرداختند گه امروز با گذشت سالیان متمادی و ایفای نقش در فیلم ها و سریال های متعدد، مخاطب و بیننده هنوز هم در ذهن خود  نقش های ماندگاری همچون مالک اشتر را تجسم می کند و این در سایه هنر انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری آن در وجود هنرمندان متعهد انقلابی است که هم تاریخ ساز شدند و هم به تاریخ پیوستند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی به دنبال احیا و تقویت ارزش های اسلامی و انقلابی در کشور، منطقه و جهان به زبان هنر است، گفت: به طبع هنرمند انقلاب اسلامی نیز در تاثیرپذیری و تاثیرگذاری از ارزش ها،  نقش بسزایی در تحول آفرینی فرهنگی و اجتماعی در جامعه و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان در جنگ نرم دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین مفهوم هنر مقبول و مردود پرداخت و گفت: هنر و هنرمندی که به سمت ترویج ابتذال و پیروی از هوای نفسانی می رود در دام هنر شیطانی گرفتار شده و مرود خواهد شد.

سردار مستعد به زیبایی های هنر الهی پرداخت و گفت: هنرمند انقلابی با حرکت در مسیر الهی و ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی به هنر مقبول و پسندیده دست خواهد یافت که علاوه بر برخورداری از برکات آن، توفیقات روزافزون الهی نیز شامل حال وی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنر ذاتا الهی است و ریشه در تعالی جهان هستی دارد، گفت: این هنرمند است که با بهرمندی از تفکرات خود می تواند مروج هنر الهی در جامعه شود.

جانشین فرمانده سپاه استان اردبیل به معرفی ابزارهای هنرمند در جامعه پرداخت و گفت:هنرمندی که ماهواره را ابزار خود قرار می دهد در واقع در دام هنر شیطانی قرار گرفتهو در گرداب ها و وسوسه های شیطانی هلاک خواهد شد.

وی به نقش هنر الهی در زندگی هنرمندان اشاره کرد و گفت: هنرمندان بسیجی با استفاده از تفکرات اسلامی و حرکت در مسیر الهی رستگار خواهند شد چراکه با حرکت در مسیر معنویت و ترویج ارزش های اسلامی به تکامل خواهند رسید.

سردار مستعد با بیان اینکه هنر قالب های متعددی دارد و با همه انسان ها با هر نوع ذائقه و زبان و تفکر ارتباط برقرا می کند، گفت: در برگیری ، راز ماندگاری  و تاثیرگذاری هنر در جامعه است.

وی با بیان اینکه هنر محدود به زمان و مکان و ظرفیت نیست گفت: هنرمند نیز با روحیه جهادی و انقلابی خود می تواند با زبان هنر به مطالبه گری از مردم و جامعه پرداخته و زمینه های حل مشکلات مختلف را فراهم کند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل از همه هنرمندان خواست تا با تقویت سوادرسانه ای و درک فلسفه هنر الهی به سمت هنر انقلاب اسلامی در عصر حاضر حرکت کنند  و اجازه ندهند تفکرات شیطانی هنرهای انها را منحرف و هنرمندان را مضمحل کند.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد