سرویس: سیاسی
کد خبر: 90761
|
16:28 - 1400/03/14
نسخه چاپی

در خطبه های نماز جمعه استان اردبیل مطرح شد؛

انتخابات برای کشور مایه آبرو و افتخار است/سیره سیاسی امام صادق(ع) الگوی دولتمردان شود

انتخابات برای کشور مایه آبرو و افتخار است/سیره سیاسی امام صادق(ع) الگوی دولتمردان شود
ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین ویژگی های امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخته و اظهار داشتند: انتخابات برای کشور مایه آبرو و امنیت است.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین ویژگی های امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخته و اظهار داشتند: انتخابات برای کشور مایه آبرو و افتخار است، همه مراقب باشند که انتخابات مایه بی‌آبرویی نشود.

آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه اردبیل با بیان اینکه اگر دشمن در این انتخابات کشف کند که ملت صحنه را ترک کرده است، به طور قطع برنامه‌ریزی وحشتناکی برای آینده این کشور خواهد داشت، گفت: به همین جهت گفته می‌شود که شرکت در انتخابات یک فریضه ملی و مانور قدرت ملت است.

وی گفت: فرهنگ صحیح و فاخر مقدم بر اقتصاد و سیاست است؛ اگر فرهنگ صحیح نباشد، دزدی و خیانت همه جا را فرا می‌گیرد، اقتصاد زمین‌گیر می‌شود، سیاست فاجعه‌ها درست می‌کند و یکی از آنها اتخاذ مسیر غلط در رسیدن به کرسی ریاست است.

وی با بیان اینکه منافع ملی در صورت بروز چنین خطایی به کل ویران می‌شود، گفت: آبروی نظام می‌رود، هم مردم را فریب می‌دهند و هم فرد ناصالح روی کار می‌آید.

آیت‌الله عاملی اظهار کرد: مصیبت سیاست بدون فرهنگ فقط این نیست بلکه مصیبت بزرگ مدیون شدن نامزد به افراد چاپلوس، متملق، ریاست‌طلب و فرصت‌طلب است.

وی به ویژگی های رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: نامزد اصلح کسی است که هر شخصی را به ستاد راه ندهد، با صراحت از حالا بگوید که هیچ تعهدی در برابر آنها نخواهد داشت.

وی افزود: یک راه حل هم در دست ملت بزرگ ماست که فردای انتخابات گروه‌های نظارتی تشکیل دهند و به شدت مواظب باشند که در انتخاب مدیران، مصالح کلان کشور و ملت رعایت شود.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: انتخابات برای کشور مایه آبرو و افتخار است، همه مراقب باشند که انتخابات مایه بی‌آبرویی نشود.

وی تصریح کرد: نامزد آرمانی باید صداقت و عدالت بین خود، خدای خود و دیگران داشته باشد چرا که دروغ، وعده‌های غیرعملی، استخدام عواطف مردم با تحریک، تخریب و جذب انسان‌های ناصالح خلاف عدالت است.

امام جمعه خلخال :حضورحداکثری مهترین اصل انتخابات است

حجت الاسام کریم اسدی در خطبه های نماز جمعه خلخال افزود: شورای نگهبان قانون اساسی با تائید صلاحیت نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری خیال مردم را در بحث ورود افراد صالح به بدنه نظام راحت کرده است.

وی افزود: حضورحداکثری مردم و خلق حماسه ای دیگر مهمترین اصل این دوره از انتخابات و بسیار مهمتر از بحث دوم یعنی انتخاب یکی از نامزدهای حاضر در انتخابات است .

امام جمعه خلخال با بیان اینکه هرکسی در انتخابات پیروز شود مورد احترام نظام اسلامی و مردم خواهد بود،اظهار کرد: تلاش دشمن برای زیر سوال بردن اصل انتخابات و کم رنگ کردن حضور مردم در صحنه انتخابات است که باید با بصریت و آگاهی مردم همیشه در صحنه این تلاش نقش بر اب شود.

وی به تبیین اهمیت حضور حداکثری  مردم در صحنه انتخابات 28 خرداد پرداخت و گفت: حضور شما در صحنه و دادن رای ، دل امام راحل ،شهدای انقلاب ،رهبر معظم انقلاب وحضرت ولی عصر امام زمان (عج) را شاد و برخلاف آن نیز موجب فراهم ساختن زمینه شادی دشمنان نظام و ملت خواهد شد.

امام جمعه خلخال ضمنگرامیداشت سالگرد رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلمی حضرت امام خمینی (ره) و با تقدیر از برگزاری آئین های گرامیداشت این روز در شرایط بحرانی کرونا توسط مردم ولایی خلخال گفت:امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی است و در زمانی که دین را به عنوان افیون توده ها معرفی می کردند امام وارد صحنه شده و با رساندن اسلام به اوج عظمت موجبات ذلت استکبار را فراهم ساخت . 

حجت الاسلام اسدی با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه دشمن در سطح جامعه امروزی اظهار کرد:با یک مقایسه اجمالی از نحوه ارایه خدمات به مردم کشوردر  قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی می توان به خدمات ارزنده انقلاب ونظام اسلامی در هردو بحث مادی و معنوی پی برد.

وی رهبری جامعه ایران اسلامی توسط رهبران صالح را از نعمات بزرگ خداوند منان به ملت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: انتخاب رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای از سوی مجلس خبرگان رهبری و همزمان با سالروز رحلت امام راحل نعمتی بزرگ برای ایران اسلامی است .

حجت الاسلم اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش روند خشکسالی در کشور و ضعف و قدرت آن در مناطق مختلف ایران اسلامی مردم را به صرفه جویی در مصرف آب وبرق دعوت کرده و گفت: زمانی با اعمال خاموشی های اجباری موافق هستیم که این کار بصورت عادلانه و مساوی در کشور صورت گیرد و نه اینکه فشار خاموشی و قطعی برق تنها برروی شهرستانهای کوچک و کم برخوردار وارد شود. 

امام جمعه نیر: سیره سیاسی امام صادق(ع) الگوی دولتمردان شود/ لزوم تدوین کتب درسی برای انتقال مکتب امام راحل به نسل های اینده

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفتهبه تبیین سبک زندگی امام صادق علیه‌السلام پرداخت و گفت: سیره سیاسی امام صادق علیه السلام باید الگوی دولتمردان ما در برابر دشمنان به خصوص در مواجهه با استکبار جهانی قررا گیرد.

وی یکی از خصوصیات اهل تقوا را محبت به اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: شیطان می خواهد به وسیله گناهان، ما را از ضمره جمعیت به اهل بیت (ع) دورکند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مومنین با کارهای عملی در دستگاه اهل بیت(ع) محبت کردن به دوستان اهل بیت(ع)، خدمات در مجالس اهل بیت(ع) می توانند در طیف مغناطیس اهل بیت(ع) قرار بگیرند و بمانند، گفت: لازم است از خداوند متعال بخواهیم که محبت به اهل بیت(ع) را در دلهای ما جریان سازد چراکه این محبت سرمایه بزرگی است که حلال مشکلات زیادی خواهد شد.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه خدمت به مردم محبت می آورد، گفت: خدمت به دوستداران اهل بیت(ع) در کنار  خدمت به فقرا، مرومین محبت را زیاد می کند.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های مکتب امام راحل اشاره کرد و گفت: طبق اقرار مورخان، مکتب امام خمینی(ره) تنها مکتبی در جهان است که در مقابل استکبار جهانی ایستاده و به نتیجه نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه سالروز رحلت امام راحل، تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) و جانشین به حقش ، آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: تدبیر، شجاعت و تاسی از قیام عاشورا ، رمز پیروزی امام راحل بود.

این مبلغ اسلامی از تیزبینی و هوشمندی امام راحل به عنوان مهمرین ویژگی های یک حاکم اسلامی نام برد و گفت: امام خمینی(ره) اسلام را از غربت نجات داد.

لزوم تدوین کتب درسی برای انتقال مکتب امام خمینی و آرمان های انقلاب اسلامی به نسل های آینده

 امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود از وزارت علوم و آموزش و پرورش خواست تا با تدوین کتب درسی مکتب امام راحل و آرمان های انقلاب اسلامی را به نسل های آینده انتقال دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دوران بعد از امام راحل اشاره کرد و گفت: با آغاز رهبری مقام معظم رهبری، گشایش های زیادی در جهان اسلام به تأسی از مکتب امام خمینی(ره) شده است.

حجت الاسلام نعمتی، مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در کنار تشکیل جبهه بین المللی مقاومت را از برکات مکتب امام راحل عنوان کرد و گفت: این برکات با تدابیر ولی امر مسلمین آیت الله خامنه‌ای  محقق شده است.

 وی با بیان اینکه جرقه اصلی انقلاب از قیام ۱۵ خرداد ۴۲ زده شد، گفت:  امام خمینی(ره) حادثه 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

این مبلغ اسلامی از متولیان فرهنگی کشور خواستتا ۱۵ خرداد ۴۲ و حوادث آن را که از عوامل به وجود آورنده انقلاب اسلامی است به نسل‌های جوان بشناسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین سبک زندگی امام صادق علیه‌السلام پرداخت و گفت: سیره سیاسی امام صادق علیه السلام باید الگوی دولتمردان ما در برابر دشمنان به خصوص در مواجهه با استکبار جهانی قررا گیرد.

 امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مرزبندی با طاغوت و مبارزه علمی و فرهنگی با آنها اصل اساسی در سیره سیاسی امام صادق(ع) است، گفت: مسئولان کشور باید بدانند که امروز طاغوت اعظم آمریکا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم بصیرت افزایی مردم در مواجهه با توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با تمام توان به در آستانه انتخابات  به میدان آمده اند تا با تحریم‌های سخت و مذاکرات صوری وین و تهدیدات  مختلف نقش مردم در انتخابات  فرد اصلح، انقلابی، ولایت‌مدار، طاغوت ستیز و فساد ستیز کم کنند.

انتخابات،همبستگی ملی در برابر تهدیدات دشمنان است

حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: وظیفه امروز مردم ایران اسلامی از همه اقشار و مذاهب و نژاد، همبستگی ملی در برابر تهدیدات دشمنان است

وی با بیان اینکه حضور باشکوه و انتخاب فرد اصلح، یک همبستگی ملی در مقابل تهاجمات دشمنان است، گفت: امروز تمام تلاش دشمنان و تبلیغات آنها فاصله انداختن بین مردم و مسئولان است.

امام جمعه شهرستان نیر  دشمنان خارجی با تحریم و تبلیغات سنگین می خواهند در اراده مردم و مسئولان دفن کنند دولت مجلس و مسئولان کشور ما از طریق دموکراسی مردمی ترین نهادها هستند مردم اگر در انتخابات شرکت کنند از احساسات و حفظ کنند از این تبلیغات دشمن نشوند با انتخاب مسئولان و مردم گران تمام تهاجمات دشمن آن را در خواهند کرد امانت انتظار ما از دولت آینده این است که دولت جوانان حزب اللهی متخصص و متعهد تشکیل دهد دولت از جوانان حزب اللهی باید در حوزه فرهنگ و فرهنگ سازی مکانیک هادی ورود کند

امام جمعه شهرستان نیر گفت: دشمنان خارجی با تحریم و تبلیغات سنگین می خواهند در اراده مردم و مسئولان رخنه کنند.

وی گفت: مردم باید در انتخابات خود  دقت کنند تا با پرهیز از احساسات اسیر تبلیغات دشمن نشوند، با انتخاب مسئولان مردم گرا تمام تهاجمات دشمنان را دفع کنند.

حجت الاسلام نعمتی در بخش پایانی سخنان خود به بیان انتظارات مردم از دولت آینده پرداخت و گفت: انتظار مردم از دولت آینده تشکیل دولت جوان حزب الهی، متخصص و متعهد است، دولت جوان حزب الهی باید در حوزه فرهنگ و فرهنگسازی با روحیه انقلابی و کار جهادی ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه فرهنگ در مظلومیت کامل به سر می‌بریم،گفت: کاندیداهای محترم فقط از معیشت، مسکن و ازدواج جوانان و اقتصاد می‌زنند درحالیکه هر حوزه‌ای بسته فرهنگی خودش را لازم دارد.

امام جمعه شهرستان نیر به تبیین انتظار رهبر معظم انقلاب از شوراهای شهر و روستا در جهت خدمت به مردم پرداخت و گفت: طبق نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خدمات به مردم باید با روحیه بسیجی  همراه باشد تا با تفاهم و همدلی و دوری از مناقشات سیاسی و  کارها به سرعت پیش رفته و مشکلات مردم حل شود.

وی تصریح کرد: شوراها باید امانت‌دار اعتماد مردم باشند تا با فراهم کردن محیط زندگی مناسب، اخلاق و فرهنگ مردم را تامین کنند.

امام جمعه بیله سوار :تفکر دینی امام راحل، بهترین نوع تفکر در جهاد معاصر است/مسئولین از ظرفیت های بیله سوار در استقرار منطقه آزاد تجاری استان غفلت نکنند

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز  جمعه  ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، سالروز رحلت جانگداز و ملکوتی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و شهدای قیام خونین پانزده خرداد ۱۳۴۲ را تسلیت گفت و افزود: یکی از ویژگی های بی نظیر حضرت امام(ره) نظام توحیدی ایشان بود که امروزه نظام جمهوری اسلامی با همین ویژگی از سایر حکومت ها متمایز است که راز پیروزی انقلاب نیز همین ویژگی است.

وی در ادامه سخنان خود به روحیه استکبارستیزی حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری ادامه دهنده راستین تفکرات ضد استکباری حضرت امام راحل(ره) است.

خطیب جمعه بیله سوار به  تفکرات حکومتی حاکم در جهان اشاره کرد و گفت: در دنیا دو نوع تفکرات حکومتی حاکم است که یکی تفکرات سرمایه داری و امپریالیستی و دیگری تفکر دینی اسلامی است که بهترین نوع تفکر در عالم است.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه به توطئه دشمنان جمهوری اسلامی ایران در آستانه انتخابات پیش رو اشاره کرده و گفت: دشمن بیکار ننشسته و از ماه ها قبل برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رای و کم رنگ جلوه دادن انتخابات برنامه ریزی نموده و پخش ۲۴ ساعته برنامه ها از طریق شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و کانال های فضای مجازی   در راستای همین نقشه دشمن است که به حول و قوه الهی مردم در ۲۸ خرداد و پای صندق های رای همه توطئه ها و دسیسه های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

امام‌جمعه بیله سوار در ادامه به بحث ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان اردبیل اشاره نموده و گفت : چندین هفته پشت سره هم این قضیه را مطرح کردم اینبار هم با تاکید جدی خطاب به مسئولان و مجمع نمایندگان استان می گویم، مرکزیت منطقه آزادی تجاری بر اساس مولفه ها و پتانسیل موجود منطقه باید شهرستان مرزی بیله سوار باشد.

وی در پایان به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم اشاره نموده و گفت: نامزدها باید تقوای کلام داشته باشند و از تخریب شوراهای گذشته و وعده های کذب و فرا قانونی در فضای مجازی و حقیقی خودداری نمایند و با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، باعث حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای شوند.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد