سرویس: دفاع و امنیت
کد خبر: 92337
|
13:25 - 1400/07/06
نسخه چاپی

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع):

دفاع مقدس، انقلاب ایران را حفظ و تثبیت کرد/ قدرت امروز ایران اسلامی در صرف فعل توانستن است

دفاع مقدس، انقلاب ایران را حفظ و تثبیت کرد/  قدرت امروز ایران اسلامی در صرف فعل توانستن است
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: دوران دفاع مقدس، سرآغاز دوره اقتدار، هویت و عظمت انقلاب و اوج ایثارگری مردم ایران است چراکه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی ایران را حفظ و تثبیت کرد.

به گزارش سبلان ما ، سرهنگ شکر عبدی جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در زنگ ایثار و مقاومت مدارس استان اردبیل به تبیین نقش شهدا و ایثارگران در تحقق ارمان های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دوران دفاع مقدس، سرآغاز دوره اقتدار، هویت و عظمت انقلاب و اوج ایثارگری مردم ایران است  چراکه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی ایران را حفظ و تثبیت کرد.

وی با بیان اینکه در دوره پس از انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ توطئه توسط دشمنان به ویژه  استکبار جهانی علیه انقلاب نوپای ایران به اجرا درآمد ، گفت: بزرگترین آن جنگ تحمیلی بود که با همت مردم ایران اسلامی و با درایت رهبر بزرگ انقلاب و با الطاف الهی این کشور  از همه توطئه ها مصون ماند.

عبدی، خون شهدا و حضور مردم در صحنه را از علل اصلی ناکامی دشمنان و تداوم راه انقلاب برشمرد و گفت: امروز پس از 42 سال از انقلاب اسلانمی همچنان جنگ ادامه دارد و متوقف نشده است.

عبدی  به تفکرات منطقه ای پشت جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در پشت پرده تفکر منطقه ای کوچکصدام درصدد بود حداقل استان خوزستان را از ایران جدا کند و به اروند رود تسلط کامل پیداکند اما در پست پرده تفکر منطقه ای بزرگ ، استکبار جهادی درصدد بود با با استفاده از صدام انقلاب اسلامی را نابود و با شکست مواجه کند.

وی با بیان اینکه قدرت و توان نظامی ایران  کاملا در اختیار امریکا بود، گفت:رزمندگان اسلام فراتر از توان نظامی موجود با اتکا به ایمان و توکل به خداوند متعال  در کنار مقابله با آشوب های داخلی در جبهه ای به گستره 1200کیلیومتر برابر دشمنان اسلام مقاومت کردند

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود به مقایسه جنگ های دو قرن اخیر ایران با دفاع مقدس پرداخت و گفت: در جنگ های 200 سال گذشته  تنها در 160 سال نزدیک به دو سوم خاک کشور بر اثر بی لیاقتی حاکمان وقت طی قرار داد های ننگین از ایران جدا شد اما در 8سال دفاع مقدس بر اثر رشادت های فرزندان این آب و خاک و هدایت و رهبری  بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب حتی یک بند انگشت نیز از خاک کشور جدا نشد.

وی به جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: وقتی که دشمنان در جنگ سخت با تحمل هزینه های سنگین به جایی نرسیدند به جنگ های فرهنگی روی اوردند  و امروز در قالب جنگ نرم به جنگ اقتصادی نیز مبادرت ورزیدند که در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حضور موثر آحاد مردم در صحنه ها راه به جایی نبردند.

عبدی در ادامه سخنان خود به نقش معلمان در تربیت انسسان های وارسته  و در تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز نسل جدیدی در کشور به دست معلمان تربیت شده که حضور آنها باعث اقتدار کشور در عرصه های مختلف است بطوریکه جوانان فرهیخته و دانشمندان ما که عمدتا متولدین بعد از انقلاب هستند در عرصه فناوری هسته‌ای، نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادین ایران را در تراز کشورهای پیشگام و صاحب تکنولوژی قرار داده اند.

وی تحریم های دشمنان علیه ملت ایران را یادآور شد و گفت: در برهه ای که دشمنان اجازه ورود اورانیوم غنی شده خریداری شده جهت مصارف پزشکی قبل از انقلاب را به کشور نمی دادند امروز ایران با دست بابی به تکنولوژی تولید اورانیوم غنی شده به ابر قدرت جهان در زمینه های مختلف علمی تبدیل شده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) داعیه حقوق بشر غرب را یاداور شد و گفت:  امروز دنیا  از توان علمی ایران مات و مبهوت است، چراکه علی رغم تحریم های کمر شکن، دانشمندان جوان ایرانی اسلامی که شاگردان مکتب امام خمینی(ره) و حاج قاسم سلیمانی هستند بخوبی فعل توانستن را صرف کردند.

وی دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی را حاصل تلاش های شبانه روزی معلمان در سنگر تعلیم و تربیت دانست و گفتک امروز راه نجات کشور  در گرو تداوم عزت افرینی هایی است که شهدا آنها را ترسیم کردند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد