سرویس: اجتماعی
کد خبر: 93252
|
14:14 - 1400/09/02
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

نماز ،عالی‌ترین و راهبردی‌ترین برنامه ارتباط با خداوند متعال است/ بالاترین مدال انسان‌ها ،عبودیت خالصانه معبود است

نماز ،عالی‌ترین و راهبردی‌ترین برنامه ارتباط با خداوند متعال است/ بالاترین مدال انسان‌ها ،عبودیت خالصانه معبود است
نماینده ولی فقیه در استان انتقال زیبایی‌های نماز به نسل جوان و نوجوان را متذکر شد و گفت: انسان اگر با این زیبایی‌های ذاتی آشنا شود، هیچ‌گاه از آن دست نمی‌کشد و تا رسیدن به بارگاه ربوبی خود را ذوب شده در ذات قدسی الهی می‌بیند.

به گزارش سبلان ما ، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل  پیش از ظهر امروز در اولین همایش استانی نماز رده های سپاه که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، گفت: نماز در وهله اول تکریم خداست و از اینکه خدا به بنده اجازه داده در محضرش به سخن بایستد، بزرگترین نعمت برای زندگی دنیوی است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه زهرا (س) در مورد نماز تصریح کرد: نماز صحبت کردن بنده با خدا و خواندن قرآن صحبت کردن مستقیم خداوند با بندگان است و بر همین اساس ائمه اطهار بیشترین تاکید را بر اقامه نماز و قرائت قرآن داشتند.

آیت الله عاملی دعوت مردم و عموم جامعه به نماز را از وظایف اصلی جامعه روحانیت اعلام کرد و گفت: تمام عالم در برابر قدرت خدا ذره‌ای کوچک و ناچیز است اما هنگامی که انسان در نماز می‌ایستد خدای متعال با پذیرفتن این ذرات، روح انسان را تعالی داده و در محضر خود می‌پذیرد.

وی تاکید امامان و معصومان را به برپایی نماز یادآور شد و گفت: نماز ایستادن در مقابل ذات لایتناهی خداوند است و اگر در نماز رکوع و سجود ما غیر اختیاری بوده و همه برای خداوند و تسبیح آفریدگار هستی باشد، نماز ماندگار خواهد بود.

امام جمعه اردبیل نماز ائمه و معصومان را نمازی غیر اختیاری و همه نشان و نمودی از خضوع و خشوع در برابر پروردگار دانست و خاطر نشان کرد: انسان اگر بخواهد به ذات ربوبی پروردگار نزدیک شود باید نماز خود را چون نماز معصومان به پای دارد همان‌گونه که امام علی (ع) به قدری در نماز مشغول ذات پروردگار می‌شد که خود را فراموش کرده و حقیقت جهان مادی و زودگذر را نادیده می‌گرفت.

وی روح انسان را در مقابل عظمت خدا قطره‌ای در برابر دریا توصیف کرد و ادامه داد: قسمت اصلی نماز یاد خدا و تسلیم شدن در برابر خداست و همین خصیصه باید در تمامی لحظات انسان جاری و ساری باشد.

عاملی نماز را عالی‌ترین و راهبردی‌ترین برنامه ارتباط با خداوند متعال و بارزترین نوع بندگی اعلام کرد و گفت: نماز به منزله ستون خیمه دین است که این ستون باید حفظ شده و برای پایداری و ثبات دین به این ستون چنگ زده و توسل کرد.

عاملی با اشاره به اینکه با مرگ انسان زمان این هم صحبتی با خدا به پایان می‌رسد، گفت: با قبول عبودیت انسان در پیشگاه الهی، در جهان ابدی همجواری و همنشینی خداوند متعال نصیب مؤمنان شده و از نعمات بهشتی که توصیف آن در قرآن کریم آمده است، بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: درجه هر مؤمن در روز قیامت بر پایه حضور در نمازهای جمعه سنجیده شده و بالاترین پاداش به عبادت‌کنندگان این روز عظیم اعطا می‌شود.

عاملی بالاترین مدال انسان‌ها را عبودیت خالصانه معبود برشمرد و تصریح کرد: در کلام اولیا، انبیای الهی و ائمه اطهار بر عبودیت بی‌ریای بشر به درگاه الهی تاکید شده تا این امر مایه فخر و شرف در دنیا و عقبی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه در جامعه امروز باید زیبایی‌های نماز به نسل جوان و نوجوان تبیین شود، گفت: انسان اگر با این زیبایی‌های ذاتی آشنا شود، هیچ‌گاه از آن دست نمی‌کشد و تا رسیدن به بارگاه ربوبی حق خود را ذوب شده در ذات قدسی الهی می‌بیند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد