سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 140
  • بازدید: 668
  • 1403/06/27 - 07:59:09

نماینده مردم گرمی در مجلس:

ایستگاه تحقیقاتی کشت دیم در گرمی احداث می‌شود

ایستگاه تحقیقاتی کشت دیم در گرمی احداث می‌شود

نماینده گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی ایستگاه تحقیقاتی کشت دیم در گرمی احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، محمد خوش‌سیما سه‌شنبه‌شب در تشریح دیدار خود با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان آموزش و تحقیقات کشاورزی به خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان گرمی جزو شهرستان‌هایی است که توسعه کشت دیم در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در راستای توسعه این کشت و ایجاد بهره‌وری بالا هم از لحاظ تولید محصول و همچنین افزایش توجیه اقتصادی کشت دیم برای کشاورزان منطقه لازم است ایستگاه تحقیقاتی کشت دیم در شهرستان گرمی تأسیس شود.

 وی افزود: باتوجه‌به اهمیت کشت دیم در منطقه گرمی و انگوت و لزوم توجه به توسعه و مکانیزه‌سازی کشت دیم در منطقه در راستای افزایش محصولات، تأسیس این ایستگاه تحقیقاتی می‌تواند رشد و توسعه کشاورزی را در سطح منطقه در پی داشته باشد .

 حضور کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان گرمی

 خوش‌سیما تصریح کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده با قول مساعد معاون وزیر سازمان جهاد کشاورزی مقرر گردید تیم کارشناسی در هفته آینده، مرحله مقدماتی مطالعات ایستگاه تحقیقاتی کشت دیم گرمی انجام گردد که نتایج نهایی به سمع مردم گرمی خواهد رسید.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این ایستگاه طرح‌های تحقیقاتی زیادی در زمینه به زراعی و به‌نژادی محصولات مهم زراعی مانند گندم نان، گندم دوروم، جو، کلزا، عدس، نخود، آفتاب‌گردان و کنترل و گواهی بذر و هم چنین جمع‌آوری و شناسایی آفات و بیماری‌ها و روش‌های کنترل و مبارزه مؤثر و تغذیه گیاهی و روش‌های آبیاری را موردمطالعه قرار می‌دهد.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • ایستگاه تحقیقاتی کشت دیم در گرمی احداث می‌شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت به‌اضافه ده