دوشنبه 1403/02/31 10:45 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 6
1403-02-18 21:40 - شماره خبر : 142 0
منتخب مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری:

محرومیت‌زدایی مأموریت اصلی بسیج سازندگی است

منتخب مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت:مأموریت سازندگی و محرومیت‌زدایی همچنان به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های سپاه و بسیج است.

  آیت‌الله یدالله صفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، بسیج را یکی از بزرگ‌ترین نهادهای دولتی و مردمی موجود در کشور عنوان کرد و گفت: بسیج از ظرفیت‌های فراوانی برای حضور در عرصه‌های مختلف برخوردار است، زیرا نه‌تنها تمام جغرافیای کشور را در کلیه نقاط شهری و روستایی تحت پوشش قرار داده؛ بلکه از تنوع مأموریت و تعدد و گستردگی فراوان رده‌های وابسته در اقشار و صفوف مختلف و در موضوعات گوناگون برخوردار است.

 وی افزود: این قابلیت سبب شده تا بسیج به‌عنوان یک نیروی بازدارنده قوی با محوریت آمادگی دفاعی به یک سازمان چندمنظوره فعال در تمامی عرصه‌هایی که کشور بدان نیاز دارد مبدل شود، از همین رو دامنه انتظارات از بسیج نیز باید متناسب با این توانمندی‌ها تعریف و مشخص شود.

 
 منتخب مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی را یکی از ده‌ها و بلکه صدها موضوعی عنوان کرد و گفت: از همان ابتدا در دستور کار بسیج سازندگی قرار داشته و در مقطع کنونی نیز در ردیف مهم‌ترین مأموریت‌های بسیج قرار دارد.

 وی تصریح کرد: محرومیت‌زدایی همواره در رأس شعارهای نظام جمهوری اسلامی قرار داشته و اگر چه حضور بسیج در این عرصه با دستاوردهای شگرفی همراه بوده، اما عوامل مختلفی تابه‌حال مانع از تحقق کامل این هدف شده است و لذا باتوجه‌به اینکه موضوع توسعه همه‌جانبه به‌ویژه توسعه روستایی درصد بالایی از نیاز کشور را شامل می‌شود، مأموریت سازندگی و محرومیت‌زدایی همچنان به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های سپاه و بسیج مطرح است.

 وی با بیان اینکه اهمیت این موضوع از آنجا روشن می‌شود که بدانیم بر اساس آمارهای موجود به علل مختلف از جمله عوارض جنگ تحمیلی بخصوص در دو سه دهه اوایل انقلاب وضعیت درصد بیشتری از مردم در نقاط مختلف کشور از جمله روستاها اصلاً قابل‌قبول نبوده است، گفت: هرچند در رشد شاخص توسعه‌ای کشور در حد مطلوب نیستیم؛ ولی افزایش درصد رشد شاخص توسعه شهری و روستایی به شکل چشمگیری روبه‌افزایش بوده است.

 
 آیت‌الله صفری اضافه کرد: توسعه روستایی را به لحاظ کمی وکیفی در حوزه‌های آبرسانی، برق‌رسانی، احداث هزاران کیلومتر راه و ده‌ها موضوع دیگر از جمله توسعه مخابراتی، بهداشتی، آموزشی از نقاط مثبت قابل‌ذکر است که نقش بسیج سازندگی در آن برجسته است.

وی تأکید کرد: تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیاد است که پر کردن این خلأ تنها با مشارکت جدی و متقابل مردم و دولت و یک حرکت انقلابی از سوی نهادی برخاسته از متن انقلاب مانند بسیج میسر است.

امام‌جمعه شهرستان گرمی و منتخب مردم شریف استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: موضوع بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی، موضوعی است که اجرای آن قبل از هر چیز نیازمند ارائه تعاریف شفاف و صریح از واژه‌های حوزه مربوط به خود است تا امکان تهیه مقدمات و شرایط اجرای کار در قالب یک طرح مشخص و هدفمند فراهم شود و با تبیین و توجیه شرایطی فراهم شود تا آحاد مردم بااحساس تکلیف و درک کامل از اهمیت موضوع در رفع موانع رشد و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف این نهاد مقدس را بیشتر یاری و همراهی کنند.

 انتهای خبر/

https://www.sabalanema.ir/short/Vd035
اخبار مرتبط

در جریان وقوع حادثه برای رئیس‌جمهور اتفاق افتاد؛

تذکر کارگروه امنیت روانی اردبیل به شایعه‌سازان

1403/02/30 21:32

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خبر داد:

اعزام امدادگران اردبیل به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

1403/02/30 18:25

لغو سفر رئیسی به پارس‌آباد؛

رئیس‌جمهور برای افتتاح «قیزقلعه سی» وارد تبریز شد

1403/02/30 07:40

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر