سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 388
  • بازدید: 356
  • 1403/07/12 - 16:01:22

استاندار اردبیل:

متوسط درآمد خانوار روستایی در اردبیل ارتقا یافت

متوسط درآمد خانوار روستایی در اردبیل ارتقا یافت

استاندار اردبیل گفت: رتبه متوسط درآمد خانوار روستایی استان اردبیل از رتبه ۲۰ به رتبه هفت ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،  حامد عاملی امروز در آئین تجلیل از فعالان گردشگری استان اردبیل در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در خصوص آخرین وضعیت راه‌آهن اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ریل‌گذاری این پروژه به ۱۴۵ کیلومتر رسیده و ۶۰۰ متر تونل هم باقیمانده است و همچنین در انتهای مسیر نیز باید یک پل برای اتصال خط ریل به راه‌آهن میانه تکمیل شود.

 وی اضافه کرد: تخصیص ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب‌شده از سوی دولت در اردیبهشت‌ماه در پنج اردیبهشت دریافت و به راه‌آهن اردبیل نیز اختصاص یافت.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای درآمد خانوارهای روستایی این استان اشاره کرد و بیان داشت: طبق آخرین آمارها و ارزیابی‌ها رتبه متوسط درآمد خانوار روستایی استان اردبیل از رتبه ۲۰ به رتبه هفت ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه حرکت مطلوب در استان برای ایجاد اشتغال و درآمد صورت‌گرفته است، گفت: ارتقای متوسط درآمد خانوار روستایی و افزایش آمار بیمه‌شدگان نشانگر بهبود وضعیت اشتغال و درآمد این استان دارد.

 عاملی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اداره کل تأمین اجتماعی و بیمه کارفرمایی اجباری، ۱۲۹ هزار بیمه شده در استان اردبیل وجود دارد که ۱۷ هزار نفر از این تعداد طی سه سال اخیر به شمار شاغلان اضافه شده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط درآمدی استان در شأن مردم اردبیل نیست و باید مسیر حرکت استان برای ایجاد سرمایه و درآمد به اهالی، با شتاب بیشتر تداوم داشته باشد.

استاندار اردبیل گفت: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بهترین پشتوانه برای احیای همه‌جانبه استان اردبیل است.


انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • متوسط درآمد خانوار روستایی در اردبیل ارتقا یافت

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وپنج منهای نه