سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 391
  • بازدید: 807
  • 1403/07/12 - 15:21:23

فرمانده مرزبانی استان اردبیل خبر داد:

۳۷۰ هکتار اراضی به خاک کشور الحاق شد

۳۷۰ هکتار اراضی به خاک کشور الحاق شد

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: ۳۷۰ هکتار از اراضی از دست رفته کشورمان با اصلاح خط مرزی رود ارس و بالهارود به خاک جمهوری اسلامی ایران الحاق شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، سردار سید شاهین اسمعلی، ظهر امروز در نشست خبری هفته نیروی انتظامی، در محل فرماندهی مرزبانی استان اردبیل با تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲، اظهار داشت:  همان طور که  رهبر معظم انقلاب فرمودند خط مقدم همه کشور مرزبانی است. 

وی گفت: ما بیش از ۱۳ هزار شهید در سازمان عظیم انتظامی چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن تقدیم کشور کردیم و امسال حدود ۴۵ نفر از بهترین همرزمان ما جهت دفاع از امنیت ایران اسلامی در اقصی‌نقاط ایران در مرزها به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.

 فرمانده مرزبانی استان اردبیل به شهادت  هادی جوادی  از روستای جلاقرد شهرستان اردبیل در مرز سردشت اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار در هفته انتظامی تشییع می‌شود.

اولین مأموریت مرزبانی دفاعی و نظامی است

وی در خصوص مأموریت‌های مرزبانی گفت: در مرزبانی سه بعد مأموریت انجام می‌دهیم اولین و اصلی‌ترین مأموریت ما دفاعی و نظامی است ما در نقطه صفر مرزی در ارتفاعات که دارای شرایط خاص خدمتی است از ۴۵ درجه بالای صفر تا ۳۰ درجه زیر صفر مشغول انجام‌وظیفه مرزبانی هستیم.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل ادامه داد: مأموریت دوم ما انجام خدمات انتظامی است. ما در استان  اردبیل در هفت شهرستان مرزی خدمات انتظامی انجام می‌دهیم و مأموریت سوم که اساسی‌ترین و تخصصی‌ترین مأموریت مرزبانی محسوب می‌شود مأموریت دیپلماسی در نوار مرزی است.

 برگرداندن رودخانه مرزی ارس و بالهارود به مجرای اصلی  

اسمعلی تصریح کرد: مرزبانان ما با مرزبانان کشور مقابل روزانه ملاقات دارند و تلفنی صحبت می‌کنند ملاقات اضطراری تشکیل می‌دهند بررسی صحنه می‌کنند به‌خاطر اینکه در مرزها حادثه مرزی اتفاق نیفتد و از حقوق اتباع مرزنشین دفاع و استیفا کنند؛ برای مثال اگر احشام مردم مرزی ایران از خطوط مرزی عبور کند، مأموران مرزبانی وظیفه برگرداندن آن‌ها را دارند.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات دیپلماسی که به‌ویژه در شمال استان اردبیل انجام می‌دهیم، برگرداندن رودخانه مرزی ارس و بالهارود به مجرای اصلی است؛ رودخانه‌های ارس رودخانه پر آب و وحشی است و مرز این رودخانه‌ها به علت طغیان و سیل جابه‌جا شده است و چندین هکتار از خاک ما طرف کشور مقابل مانده که با اصلاح خط مرزی این رودخانه به مجرای اصلی برمی‌گردد که در این راستا ۳۷۰ هکتار از اراضی از دست رفته کشورمان با اصلاح خط مرزی رود ارس و بالهارود به خاک جمهوری اسلامی ایران الحاق شد.  


فرمانده مرزبانی استان اردبیل اظهار داشت: چندین پروژه در منطقه پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی در حال انجام است و میلیاردها اعتبار گذاشته شده برای استیفای حقوق دولت و اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران که مرزنشینان از این حق استفاده می‌کنند و ما افتخار می‌کنیم که در خدمت این عزیزان هستیم

ضریب امنیتی در استان اردبیل بالا است

وی در خصوص هفته انتظامی گفت: هفته نیروی انتظامی از سیزدهم مهرماه شروع می‌شود تا ۱۹ مهرماه که شعار ما در مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  «مرزبان هوشمند و مرزنشین قانون‌مدار است»؛ شعاری که نه فقط شعار بلکه به آن عمل می‌کنیم.

اسمعلی گفت: هفته انتظامی فرصتی است که ما بتوانیم مأموریت‌های خودمان را تبیین بکنیم  چرا که امنیت محصولی نیست که فقط یک سازمان ایجاد کند و یا اینگونه نیست که امنیت محصولی باشد که یک‌بار ایجاد شود، بلکه امنیت یک نیازی ضروری است که باید در جهت ایجاد آن همواره تلاش شود.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل اعلام کرد: در سال گذشته هیچ حادثه مرزی در نقطه صفر مرزی اتفاق نیفتاده و منافع اتباع ما در خطر نبوده است و اگر موردی بوده سریعاً نیروهای مرزبانی برای اقدامات مؤثر در محل حضور یافتند که  اینها نشان می‌دهد که ضریب امنیتی در استان خیلی بالاست.

وی به برنامه‌های مرزبانی در طول هفته انتظامی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های تبیین ایثارگری، حضور مرزبانان در محافل دینی و قرآنی، در استان و چه در سایر موضوعات در جهت بصیرت مرزنشینان تلاش بکنیم و هماهنگی داشته باشیم و همچنین برنامه‌های خوبی در جهت همفکری و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، دانشگاه، علما، عموم مرزنشینان و نخبگان داریم.

اسمعلی خاطرنشان کرد: حضور و سرکشی از خانواده‌های شهدا، غبارروبی مزار شهدا در نقاط مختلف استان به‌خصوص روستاها، تجلیل و قدردانی از خانواده‌های سربازان متأهل، سربازان نخبه و حضور در خانه‌های سربازان مرزبانی، از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته انتظامی است.

۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در اردبیل کشف شد

سردار اسمعلی به تهدید قاچاق و قیمت وسوسه‌انگیز مواد مخدر در استان اردبیل اشاره و درباره اقدامات مرزبانی در این خصوص گفت: از سال گذشته تا امروز ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است و در این رابطه افراد مختلف با پوشش‌های متفاوت، چه با اسلحه و چه بدون اسلحه دستگیر شده‌اندخصوصا دستگیرشدگان از اتباع بودند که به مراجع قضایی تحویل داده شدند و همکاری و هوشیاری مردم در این موارد برای ما حائز اهمیت است.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل اشاره کرد: علاوه بر مواد مخدر، در سوخت نیز ۲۲ هزار لیتر کشفیات قاچاق سوخت داشتیم و در شاهراه اقتصادی بیله‌سوار با همکاری شرکت نفت مانع از قاچاق سوخت شدیم؛ خروج داروهای ضروری و یارانه‌ای که عده‌ای افراد سودجو دست به این اقدام زدند و  ۴۸ هزار و ۸۱۵ عدد داروی حساس در حین خروج از مرز کشف شده و کشفیات دخانیات نیز حدود ۳ هزار و ۲۰۰ پاکت سیگار، تخمین زده شده است.

 

 

انتهای خبر/ س

اشتراک‌گذاری

  • ۳۷۰ هکتار اراضی به خاک کشور الحاق شد

دیدگاه‌ها (1)

علی در تاریخ 1403/07/12 - 22:08:53 گفته:

خدا قوت بسیار عالی

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پنج منهای یک