سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 400
  • بازدید: 406
  • 1403/07/13 - 13:46:09

ائمه‌جمعه شهرستان‌های اردبیل چه گفتند؛

ایران عظمت و قدرتش را نشان داد

ایران عظمت و قدرتش را نشان داد

ائمه‌جمعه شهرستان‌های اردبیل تأکید کردند: ساختار پوشالی رژیم صهیونیستی با عملیات وعده صادق ۲ مشخص شد و این عملیات نشانگر عظمت و قدرت ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، موفقیت سپاه پاسداران در عملیات شلیک ۲۰۰ موشک به قلب رژیم اسرائیل، اقامه نمازجمعه تهران به امامت رهبر انقلاب و ضرورت برطرف‌شدن مشکلات شهرستان از جمله موارد مهمی بودند که ائمه جمعه شهرستان‌های استان اردبیل در تریبون نمازجمعه به آنها پرداختند.

امام‌جمعه خلخال: اقامه نمازجمعه امروز تهران به امامت رهبر انقلاب نشانگر عظمت و قدرت ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام سید رضا قدسی در خطبه‌های امروز نمازجمعه با تبریک موفقیت سپاه پاسداران در عملیات شلیک ۲۰۰ موشک به قلب رژیم اسرائیل غاصب و صهیونیستی افزود: عملیات غرورآفرین دلاورمردان سپاه و در خون‌خواهی سید حسن نصرالله و شهدای مقاومت علاوه بر دل مردم ایران اسلامی دل بسیاری از مؤمنین جهان را خوشحال کرد.
وی گفت: این عملیات از قدرت نظامی بسیار بالای سپاه مقتدر حکایت داشته و هرگز اسرائیل جرات جواب‌دادن به آن را پیدا نخواهد کرد.
خطیب جمعه خلخال گفت: نیروی دفاعی بسیار قدرتمند کشور همواره مانع از نگاه چپ دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به نظام و ایران است.
وی با اشاره به اقامه نمازجمعه امروز تهران به امامت رهبر کبیر و فرزانه انقلاب اسلامی اظهار داشت: این امر نشانگر عظمت و قدرت ایران اسلامی در منطقه و پس از انجام عملیات پیروزمندانه موشکی به قلب رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس است.
امام‌جمعه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک و گرامیداشت هفته فراجا اظهار داشت: امنیت یکی از عوامل مهم آرامش جامعه است که به برکت جان‌فشانی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای انتظامی کشور تحقق‌یافته است.
خطیب جمعه خلخال اظهار کرد: پس از گذشت سال‌ها از ۸ سال دفاع مقدس و رویارویی مستقیم نظامی با دشمن مأمورین جان برکت فراجا همچنان در جنگ با برهم‌زنندگان امنیت و آرامش کشور بوده و درب شهادت به‌صورت همیشه و مستمر بر روی آنها باز است.

امام‌جمعه نیر: ساختار پوشالی رژیم صهیونیستی با عملیات وعده صادق ۲ مشخص شد

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیت نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان نیر در مصلی این شهرستان، ضمن تبریک به ملت شریف ایران به مناسبت عملیات وعده صادق ۲ گفت: این عملیات جنبه دفاع از تمامیت ارضی کشور را دارد و به دشمن تذکر داد تا به مهمان‌کشی عادت نکنند.

وی افزود: شهادت سردار نیلفروشان و سید مقاومت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شهادت بزرگ و باعظمت بود و در جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان انگلیس، فرانسه و آمریکا  نیز شریک هستند؛ در شهادت سید حسن نصرالله و همراهانش آمریکا که  طبق فرموده حضرت امام (ره) شیطان بزرگ است نیز مقصر است؛ چون تمام بمب‌ها را آمریکا به رژیم غاصب فرستاده بود.

امام جمعه نیر با اشاره به اینکه حزب‌الله و مقاومت اسلامی نشان دادند که تنها راه نجات مظلوم مقابل ظالم مبارزه با کفر است؛ بیان داشت: نابودی رژیم صهیونیستی دو بار در قرآن پس از تشکیل حکومت آمده است و ساختار پوشالی رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲ مشخص شد.

وی افزود: با عملیات وعده صادق ۲، دشمن صهیونیستی سردرگم و همه ملت‌های منطقه شادمان شدند و ایران با انجام این عملیات نشان داد پرچم‌دار مقاومت در منطقه است و حزب‌الله و مقاومت مختص یک شخص نیست؛ بلکه مکتب است.

وی افزود: خون شهید حسن نصرالله آغاز فروپاشی اسرائیل خواهد بود.

نعمتی با اشاره به ترفندهای دشمن در جنگ روانی گفت: دشمنان صهیونیستی از طریق فضای مجازی باعث ایجاد تفرقه در میان مسلمانان می‌شود.

 وی با اشاره به امامت رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه این هفته افزود: با توجه به تهدیدات دشمن به ترور رهبر انقلاب با این کار نشان داد ایشان ترسی از دشمن ندارد و آماده شهادت است.

 خطیب نمازجمعه شهرستان نیر گفت: رهبر انقلاب  در نماز جمعه امروز تهران به جنایات و وقاحت اسرائیل اشاره کردند و به ساختار و انسجام محور مقاومت و تبیین ساختار حزب‌الله پرداختند.

وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: تأمین‌کنندگان امنیت داخلی کشور برعهده نیروی انتظامی است و از مردم خواست تا یاریگر آنان باشند.

امام‌جمعه سرعین: وعده صادق 2 حاوی پیام قدرت اطلاعاتی ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلیپور در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته سرعین گفت: مجاهد کبیر، پرچم‌دار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مُدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله در راه خود استوار بود و تصور هر عاقبتی به‌جز شهادت برای سید شهید تصوری نادرست بود.

وی افزود: حضرت امام خمینی (قدس‌سره) در پیام حج سال ۱۳۶۶ - حج جمعه خونین - از «حزب‌الله لبنان» به‌صراحت نام بردند و آن را بالاترین حجت الهی برای جهاد علیه متجاوزان و نفی سکوت و مماشات در برابر آنان، قلمداد کرده است.

امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: اسرائیل و ساختارش کمتر از تارعنکبوت است و با این تبلیغات رسانه‌ای می‌خواهد خود را بزرگ نشان بدهد  و وعده‌های صادق جمهوری اسلامی پوشالی بودن این رژیم را رو کرد.

وی اضافه کرد: ایران جوانمردانه اقدام کرد و فقط پایگاه‌های نظامی را هدف قرارداد جمهوری اسلامی به هیچ یک از مرکزهای مردمی حمله نکرد در صورتی که همه اماکن این رژیم خبیث در تیررس است.
شیرعلیپور تصریح کرد: برخی از کارشناس‌های پایگاه‌های نظامی را به امن‌ترین مکان‌های اسرائیل معرفی می‌کردند که وعده صادق ۲ مشخص کرد چه بلایی سرشان آمد و تعیین نتیجه این اقدامات هوشمندانه بود و خود حاوی پیام قدرت اطلاعاتی ایران اسلامی است.

وی گفت: موشک‌های ایران، مراکز طراحی و عملیات جنایت‌های اسرائیل در غزه، لبنان و عملیات تروریستی علیه فرماندهان مقاومت را مورد اصابت قرار داد، درصورتی‌که این رژیم خبیث در فلسطین و لبنان تمام تلاش خود را می‌کند تا به مکان‌های غیرنظامی حمله کند. 

امام‌جمعه شهرستان سرعین در آخر سخنان خطبه‌های این هفته تصریح کرد: این وعده الهی است و آینده متعلق به اسلام است جوانان و آیندگان به توفیق الهی آن روزی که پرچم اسلام در همه جای بالا می‌رود شاهد آن روز خواهند بود که این مورد با حضور امام‌زمان (عج) محقق می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد: دست خدا از آستین سپاه پاسداران بیرون آمد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر باقری بنابی امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: سید حسن نصرالله به تعبیر مقام عظمای ولایت مجاهد کبیر و مبارز نستوه که بیش از چهار دهه از عمر خود را صرف جهاد در راه خدا کرد و به دست شقی‌ترین قوم به شکل ناجوانمردانه‌ای به شهادت رسید؛ ولی تاریخ همیشه از این شهید به نیکی یاد خواهد کرد.

وی مهم‌ترین بحث روز را کشتار ظالمانه و وحشیانه رژیم غاصب و سفاک خواند و گفت: روایت است از رسول‌الله که شدیدترین مردم که نسبت به مؤمنان و مسلمانان کینه و عداوت دارند یهودیان و مشرکین هستند و خدا آنها را منفور قرار داده و داغ ذلت بر پیشانی‌شان نهاده است.

باقری بنابی افزود: این رژیم سفاک در طول یک سال دیگر بیش از ۱۷ هزار کودک و بالای پنجاه‌هزار نفر در غزه به شهادت رسانده و این در حالی است که غرب وحشی در ظاهر متمدنانه صحبت می‌کند و آستین اینها تا آرنج به خون کودکان و مردم غزه آغشته است.

رئیس فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: بالای ۷۰ سال است که این سگ هار در منطقه همه را گاز می‌گیرد و در حال کشت‌وکشتار است و حتی رئیس سازمان ملل را عنصر نامطلوب معرفی می‌کند و اگر جلوی این رژیم فاسد گرفته نشود دنیا از شرش در امان نخواهد ماند.

 باقری گفت: به حول و قوه الهی با رشادت‌های و دلاورمردی‌های سربازان اسلامی به‌زودی شاهد زوال و نابودی اسرائیل باشیم و به‌زودی پشت سر نایب برحق امام‌زمان (عج) حضرت امام خامنه‌ای در قدس شریف نماز بخوانیم.

امام‌جمعه گرمی:سرائیل وارد جنگ خطرناکی شده است
آیت‌الله صفری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرمی گفت: آمریکا به اندازه تاریخ نداشته‌اش دشمن بشریت بوده است؛ از کشتار سرخ‌پوست‌ها، ویتنام، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی گرفته  و تا سرنگونی دولت وقت مردم ایران در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دولت مصدق دشمنی خودش را نشان داده است.

 وی افزود: آمریکا هرکجا بتواند با تحریم‌های ظالمانه‌ای مثل تحریم دارو، تحریم علم و در موضوعات اقتصادی با تحریم شرکت‌های فناورانهٔ روسیه و چین نشان داده است که با علم در تعارض هستند آنها برادر هیچ ملتی نیستند و با بشریت دشمن هستند.

امام‌جمعه گرمی گفت: قطعاً کشورهای محور مقاومت حق اسرائیل را کف دستش می‌گذارند؛ اسرائیل وارد جنگ خطرناکی شده است ما اسرائیل را عددی نمی‌بینیم و به صاحب این سگ هار می‌گوییم جلوی به‌آتش‌کشیدن منطقه را بگیرند که در این جنگ، زیان اصلی را آمریکا و اسرائیل خواهد برد و این آتش ریشه صهیونیست‌ها را خواهد سوزاند.

 امام‌جمعه اصلاندوز:حکم رهبر انقلاب برای کمک به مردم لبنان تجلی اتحاد مضاعف در محور مقاومت است

 حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصلاندوز ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید سید حسن نصرالله با تأکید بر اینکه حزب‌الله، بالاترین حجت بر مقاومت است، اظهار داشت: مقاومت حزب‌الله و پیروزی‌های افتخارآفرین آن ثابت کرد که اولاً تنها راه رهائی، جنگ و مقاومت مسلحانه علیه اسرائیل است؛ ثانیاً این راه قطعاً به پیروزی خواهد انجامید و عملاً نیز انتفاضه اسلامی ملت فلسطین با الهام از حزب‌الله و تأثیرپذیری از مقاومت اسلامی لبنان برافروخته شد و جهان اسلام نیز درستی بی‌بدیلِ این راهِ روشن را مشاهده کرد.

وی در تبیین عظمت شخصیت شهید نصرالله گفت: شهید حاج‌قاسم سلیمانی سردار عزیز دل‌ها فرموده بودند که اگر در بدنمان فقط یک عضو وجود داشته باشد، حاضریم آن را به دو نفر رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله تقدیم کنیم.

امام‌جمعه شهرستان اصلاندوز با تبیین فرصت تاریخ‌ساز برای وحدت امت اسلامی گفت: فرمان اخیر رهبر انقلاب خطاب به همه مسلمانان برای کمک به مردم لبنان را نوعی «حکم جهاد» برای مبارزه با کافران نیز در نظر گرفت، بر اساس حکم رهبر انقلاب، ایران به‌عنوان کشوری مسلمان باید در کنار برادران مسلمانش، از حیثیت لبنان دفاع به عمل آورد و این، تجلی اتحاد مضاعف در محور مقاومت است.

جعفرزاده اضافه کرد: حکم رهبر انقلاب را می‌توان نوعی اعمال بازدارندگی نظامی با بسیج امکانات مسلمانان نیز به شمار آورد که بر اساس این حکم، ایران باید مثل همیشه در کنار سایر کشورهای مسلمان، به بسیج امکانات و ظرفیت‌های خود «ازجمله در زمینه نظامی» همت گماشته و به مبارزه با سگ هار صهیونیست اقدام کند.

 وی اضافه کرد: توجه به این حکم تاریخ‌ساز فرصتی بی‌بدیل بر تجمیع سرمایه‌های جهان اسلام در شرایط جدید پس از شهادت سید شهید مقاومت است.

نقش مستقیم آمریکا در ترور شهید سید حسن نصرالله

 جعفرزاده با اشاره به نقش مستقیم آمریکا در ترور سیدِ شهید مقاومت تصریح کرد: نقش مستقیم آمریکا در ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل فقید مقاومت لبنان واضح است؛ این نقش‌آفرینی در دو بعد سیاسی و عملیاتی صورت‌گرفته است. در بعد سیاسی شاهد ظاهرسازی‌های هدفمند و مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا در خصوص لزوم انعقاد آتش‌بس ۲۱روزه در لبنان بودیم.

 وی گفت: اصرار غرب بر آتش‌بس ۲۱روزه و نفی این راهکار توسط نتانیاهو، یک نقشه ازپیش‌تعیین‌شده با عاملیت مثلث تروریسم در جهان (آمریکا، اروپا، صهیونیسم) بوده است.

 جعفرزاده افزود: در بعد عملیاتی نیز واشنگتن نه‌تنها حکم یک حامی، بلکه حکم شریک عملیاتی جنایات رژیم اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا را دارد؛ بنابراین، نیروهای اشغالگر آمریکایی در غرب آسیا نیز لازم است در فهرست انتقام گروه‌های مقاومت در خون‌خواهی شهید سید حسن نصرالله قرار گیرند.

 وی گفت: فراموش نکنیم که بمب‌های به‌کاررفته در جنایت ضاحیه جنوبی، جملگی ساخت آمریکا بوده و در جریان جنگ غزه در اختیار رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته‌اند. این موارد کنار سایر کمک‌های اطلاعاتی و مستشاری آمریکا به رژیم صهیونیستی به‌خوبی نشان می‌دهد که این رژیم بدون کمک‌های نظامی و امنیتی آمریکا و اروپا و همچنین بدون پشتیبانی‌های سیاسی و بین‌المللی آن، قادر به اداره یک جنگ یک‌ساله نیست و قطعاً آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شریک درجه اول و مستقیم جنایات رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی در منطقه هستند.

امام‌جمعه اصلاندوز با اشاره به عملیات سپاه پاسداران در انتقام خون شهدا از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: عملیات انتقام سپاه پاسداران که عزتمندانه و غرورآفرین بود نشان از قدرت و عظمت ایران اسلامی و ملت بزرگ ایران داشت و به تمام جهانیان ثابت کرد که ایران اسلامی در حفظ عزت و غرور ملی و دفاع از امنیت مردم و خاک ایران اسلامی با هیچ‌کسی شوخی ندارد.

 وی گفت: انتقام ایران از رژیم صهیونیستی باعث شد کودکان غزه برای اولین‌بار لبخند شادی بر لبانشان نقش ببندد. بایستی در تاریخ بماند که ایران تنها کشوری بود که در زمان سکوت، انفعال و رعب و وحشت کشورهای اسلامی از قدرت اهریمنی، دست استکبار را قطع کرد.

 جعفرزاده بیان داشت: اسرائیل بداند که اگر در مقابله با عملیات انتقام ما که کاملاً جنبه قانونی و حقوقی داشت دست از پا خطا کند قطعاً با سیلی‌های محکم‌تری مواجه خواهد شد و این بار نتانیاهو فرصت اینکه مانند موش در پی فرار به پناهگاه باشد را پیدا نخواهد کرد.
 

 وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی ضمن تبریک این هفته به عوامل نیروی انتظامی از زحمات این بزرگواران تقدیر و تشکر کرد.


انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • ایران عظمت و قدرتش را نشان داد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شانزده منهای پنج