سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 457
  • بازدید: 306
  • 1403/07/16 - 18:25:23

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:

تولید سالانه حدود ۶۵۰۰ تن تخم‌مرغ در اردبیل

تولید سالانه حدود ۶۵۰۰ تن تخم‌مرغ در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۱ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۷۴۹ هزار قطعه وجود دارد که سالانه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، منصور رستم‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران، به مناسبت نام‌گذاری ۱۷ مهرماه تحت عنوان روز جهانی تخم‌مرغ با شعار «هر انسان سالم یک تخم‌مرغ در روز» گفت: تخم‌مرغ یکی از کامل‌ترین مواد غذایی در دسترس است که به دلیل ارزش غذایی بالا نقش کلیدی در حفظ سلامت بدن ایفا می‌کند.

وی افزود: روز جهانی تخم‌مرغ، فرصتی است تا با نگاهی دقیق‌تر به این ماده غذایی ساده اما بسیار ارزشمند، اهمیت آن در زندگی روزمره را بهتر درک کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۲۱ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۷۴۹ هزار قطعه وجود دارد که سالانه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ تولید می‌کنند.

وی سرانه مصرف تخم‌مرغ خوراکی در استان اردبیل را ۱۲/۱۴ کیلوگرم اعلام داشت و افزود: تخم‌مرغ یک ماده غذایی سودمند برای جوامع بشری بوده، و حاوی ۱۰/۵ درصد چربی، ۱۱ درصد مواد معدنی، ۱۲/۵ پروتئین و ۱ درصد قند است.

لازم به توضیح است که تخم‌مرغ منبع غنی از اسیدهای آمینه ضروری، اسیدهای چرب و املاح سودمند بوده و یک عدد تخم‌مرغ معادل ۱۲۰ گرم شیر و یا معادل ۵۰ گرم گوشت بدون چربی انرژی تولید می‌کند.


انتهای خبر/ س

اشتراک‌گذاری

  • تولید سالانه حدود ۶۵۰۰ تن تخم‌مرغ در اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پنج منهای سه