سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45746
  • بازدید: 261
  • 1403/02/18 - 14:30:20

آن‌ها همیشه در کنار مردمند؛

خانواده‌ای با 44هزار جهادگر

سازمان بسیج سازندگی اردبیل با یک هزار و ۴۰۰ گروه جهادی و جمعیت ۴۴ هزارنفری در حوزه‌های مختلف مشغول کار جهادی بوده و در بحران‌ها در کنار مردم است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است؛ بعد از اینکه وزارت جهاد سازندگی منحل و با وزارت کشاورزی ادغام شد، رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی را در سال ۱۳۷۹ دادند و این شجره طیبه که همان جهادگران انقلابی هستند؛ از زمان انقلاب تاکنون توانسته‌اند اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع محرومیت برای کشورمان به ارمغان آورند.

 خدمات ارزنده جهادگران بسیج سازندگی آن‌چنان چشمگیر است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «آنجایی که سیل آمد بسیجی تا زانو در گل رفت برای اینکه خانه سیل‌زده را پاک کند تمیز کند از صاحبخانه نپرسید شما اسمت چیست دینت چیست مذهبت چیست، قومیتت چیست، سلیقه سیاسی‌ات چیست»، در استان اردبیل هم بسیج سازندگی با حضور پررنگ خود در عرصه‌های مختلف سازندگی، آبادانی، محرومیت‌زدایی و حوزه‌های مختلف همیشه یاریگر مردم در شرایط سخت بوده است.

 ۲ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در اردبیل ساماندهی شده است

 عباس نوظهور، مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «سبلان ما»، ضمن اشاره به فعالیت کنونی و چشم‌انداز فعالیت‌های این نهاد مقدس تأکید کرد: بسیج سازندگی در همه شرایط بحرانی و در کارهای عمرانی یارویاور مردم است.

 وی اضافه کرد: عمده برنامه‌های بسیج سازندگی استان اردبیل از سه سال پیش شروع شده است که می‌توان به ساماندهی گروه‌های جهادی اشاره کرد و در این زمینه ما شاهد فعالیت ۲ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی با جمعیت ۴۴ هزار در سطح استان هستیم.

 نوظهور خاطرنشان کرد: این تعداد از جهادگران عرصه سازندگی از تمامی اقشار مختلف از جمله مهندسین، معلمین، پزشکان، طلاب، اصناف، کارگران هستند که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، درمانی، توانمندسازی، عمرانی و دامپروری و هرکجا که مردم استان اردبیل نیاز داشته باشند خدمات ارائه می‌دهند.

 اجرای پروژه‌های سخت اردبیل توسط بسیج سازندگی

 وی ادامه داد: در بخش زیرساخت‌ها در کنار دولت و دستگاه‌های اجرایی، بسیج سازندگی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ورود کرده و توانسته گام‌های مهمی در سطح استان اردبیل بخصوص مناطق کم‌برخوردار بردارد و قراردادهایی که پیمانکاران خصوصی به دلیل عدم توجیه مالی استقبال نمی‌کنند بسیج سازندگی با اجرای آنها گره از مشکلات مردم باز می‌کند.

 آبرسانی به ۴۵۴ روستای اردبیل به همت جهادگران

 مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل ادامه داد: یکی از حوزه‌های اساسی بسیج سازندگی آب‌رسانی به روستاها است که سال گذشته بسیج سازندگی توانست ۲۴۰ روستا را از نعمت آب برخوردار کند و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل منعقد کردیم مقرر شده است به ۴۵۴ روستا آبرسانی شود و این روستاها از آب شرب پایدار برخوردار شوند؛ همچنین در ۳۵۰ روستا پروژه‌های آبرسانی در آنها شروع شده است و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

 اقدامات شاخص بسیج سازندگی اردبیل در ساخت ۵۰۰ مسکن

 وی با بیان اینکه در ساخت مسکن محرومین جزو ۵ استان برتر کشور هستیم افزود: سازمان جهاد سازندگی در بحث ساخت و نوسازی مسکن به‌خصوص مسکن مددجویان کارگروه امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نقش فعالی را دارد و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد منعقد شده است مقررشده است در عرض سه سال ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی ساخته شود.

 نوظهور تصریح کرد: در سال گذشته ۱۸۴ واحد معرفی شد که بسیج سازندگی توانست ۱۳۵ واحد مسکن ساخت و تحویل متقاضیان دهد و ۲۵ واحد هم تا پایان اردیبهشت‌ماه تحویل متقاضیان خواهد شد. بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس علیه‌السلام استان اردبیل در ساخت مسکن محرومین نیز جز پنج استان برتر کشور قرار دارد که این امر با تلاش و روحیه جهادی حاصل شده است.

 ۲۵۵ کیلومتر عملیات راه‌سازی در سه سال آینده انجام می‌شود

 وی ادامه داد: بسیج سازندگی استان اردبیل از سال ۹۹ وارد بحث راه‌سازی شده است و در سال ۱۴۰۰ توانست ۶۰ کیلومتر، در سال ۱۴۰۱ با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی و امسال نیز مقرر است ۷۰ کیلومتر از سهمیه قیر ۱۴۰۲ در مناطق روستایی عملیات راه‌سازی انجام دهد که اکثر پروژه‌های راه‌سازی بسیج سازندگی در مناطق محروم انجام می‌گیرد.

 مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل ادامه داد: ۲۵۵ کیلومتر عملیات راه‌سازی در سه سال آینده انجام خواهد گرفت که ۱۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در مناطق محروم و ۱۴۵ کیلومتر راه‌سازی با اعتبار بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

اشتراک‌گذاری

  • خانواده‌ای با 44هزار جهادگر

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده منهای شش