سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46616
  • بازدید: 156
  • 1403/04/23 - 13:24:37

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل عنوان کرد:

عدم بصیرت عامل اصلی گمراهی در قیام عاشورا

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل گفت: ضعف و نبود بصیرت در مردم از عوامل اصلی انتخاب اشتباه مسیر ذلت به‌جای عزت در قیام عاشورا بود.

 حجت‌الاسلام رسول خواسته در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: افرادی که از قیام امام حسین (ع) جدا شدند و در صف مخالف قرار گرفتند همان آدم‌هایی بودند که فضایل و جایگاه ایشان را می‌شناختند و حتی در جنگ نقاب به‌صورت زده بودند تا امام حسین آنها را نشناسد.

 وی با اشاره به اینکه در واقعه کربلا، خیمه‌گاه لشکر امام حسین (ع) محل اجتماع افرادی بصیر بود افزود: امام حسین (ع) برای رسیدن به هدف خود و هدایت مردم متوسل به هر مسیری نمی‌شد و فقط از راه مقدس برای اهداف خود بهره می‌برد.

 مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل بیان داشت: مبنایی در دین ما است که «هدف وسیله را توجیه نمی‌کند» و امام حسین (ع) نیز به این اصل پایبند بود و نمی‌خواست به هر قیمتی مردم را به‌طرف خود جمع کند و برای همین علت تعدادی تحت فریب دشمن قرار گرفته و از مسیر دین خارج شدند.

 وی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب به‌جرئت می‌توان گفت دلیل همه انحرافات سیاسی و اعتقادی که تاکنون امت‌ها با آن روبرو بوده‌اند و بعضاً به نابودی و انحطاط آنان نیز منجر شده، رفتارها، تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌های بدون بصیرت بوده است و در واقعه کربلا نیز بسیاری از مردم که خودشان از امام حسین (ع) دعوت کرده بودند تحت‌تأثیر جنگ روانی و مال دنیا در اردوگاه دشمن قرار گرفتند.

 خواسته با اشاره به اینکه در طول تاریخ هر کجا بصیرت مردم پایین بود تعدادی سیاهی‌لشکر شده‌اند برای افراد ظالم افزود: عدم دشمنان شناسی و نبود بصیر کافی از جمله عواملی بود که مردم‌فریب وعده‌های حاکمان ظالم را خورده و اردوگاه امام حسین را ترک کردند.

 مدیر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: تعدادی از مردمی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و جنگیدند بعدها به مصائب امام گریه می‌کردند و هرچند قلباً با امام حسین بودند؛ اما به دلیل ضعف در بصیرت گمراه شدند و از اینکه مسیر را اشتباه انتخاب کرده و تحت‌تأثیر تبلیغات دروغین قرار گرفته بودند پشیمان بودند.

 وی نابودی نمادهای دینی آن دوره در جامعه را ازجمله دیگر عوامل گمراهی از مسیر و نهضت عاشورا عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی هجمه‌ها بر علیه امام علی (ع) که خود نماید دین بود یکی از اصلی‌تری عوامل عاقبت‌به‌خیر نشدن مردم آن دوره بود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اشتراک‌گذاری

  • عدم بصیرت عامل اصلی گمراهی در قیام عاشورا

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفت به‌اضافه یک